Peygamber Efendimiz'in eşidir.
Ashabın içinde Annesi ve babası müslüman olarak doğan ilk çocuktur.
Peygamber efendimiz kendilerine Hümeyra diye seslenirlermiş.
islamiyet karşitlarının küçülme sebebidir, ellerinde bir şey kalmayınca, hz. ayşe * 'nin küçük yaşta evlenmesine takarlar, allah ıslah etsin diyoruz.
Peygamberimizden sonra 40 yıl yaşayarak en son ölen sevgili eşi...
1987 yapımı sinema filmi. filmde hazreti ayşe'yi semra poyraz canlandırdı.
hz. ebubekir' in kızı, resulullah' ın ' hümeyra' lakabını taktığı, müminlerin annesi.
çeşitli islam kaynaklarında ayşe'nin muhammed peygamberle zifafa girdiği dönemde daha oyun çağında bir çocuk olduğunu vurgulayan bilgiler var;

Babanın Küçük Bakire Kızı Evlendirmesi Babı

Aişe şöyle dedi: Ben altı yaşımda iken Resulullah beni (nişan) akdi yaptı. (Üç yıl sonra) ben dokuz yaşında bir kız iken de benimle evlendi. Aişe dedi ki: Biz Medine ye geldik. Akabinde ben bir ay sıtmaya tutuldum, hummanın şiddetinden saçım döküldü. (Hastalıktan kurtulunca) saçım gürleşti ve omuzlarıma kadar uzadı. Bir kere ben arkadaşlarımla beraber bir salıncak üzerinde oynarken annem Ummu Ruman bana doğru geldi ve beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Benden ne isteyeceğini bilmiyordum. Annem elimden tuttu sonunda beni evin kapısı önünde durdurdu. Bende yorgunluktan dolayı heh, heh diyerek kaba kaba soluyordum. Nihayet derin derin soluyuşum geçti. Sonra beni eve soktu. Evde Ensar dan birtakım kadınlarla karşılaştım. Bu kadınlar: Hayır ve bereket üzere, en hayırlı kısmete dediler. Annem beni bu kadınlara teslim etti. Onlar da başımı yıkadılar ve üstümü başımı düzelttiler. Duha vaktinde Resulullah ı habersizce görmekten başka beni hiçbir şey heyecanlandırmadı. Akabinde Ensar kadınları beni Resulullah a teslim ettiler.
Aişe: Peygamber beni altı yaşında bir kız iken akid yaptı, dokuz yaşında bir kız iken de benimle evlendi demiştir.

Ma mer, Zuhri den, o da Urve den, o da Aişe den haber verdi ki: Peygamber Aişe yi yedi yaşında bir kız iken akid yaptı, dokuz yaşında ve oyuncakları beraber iken de evlendi ve nihayet Aişe on sekiz yaşında bulunduğu sırada Resulullah vefat etti.

M. Sofuoğlu (Cilt 4, Syf - 318,319)
Sahih-i Müslim ve Tercümesi
peygamberimizle 18 yaşındayken evlenen mübarek insan.
hz.peygamber(sav)evlenen,mübarek insan.
islamiyetin hürrem sultani.
kendisi peygamber efendimiz ile evlenmeden önce bir dönem ibn cübeyr isminde bir sahabe ile nişanlı idi. buradan çıkacak tek sonuç vardır, o da hz ayşe hz muhammed ile evlenmeden evvel evlilik çağında bir kişi idi.

ayrıca kaynaklarda bu evliliğin gerçekleştiği zamanda hz ayşe'nin 9 yaşında olduğuna dair iftiralar vardır. hiç o bölgede sıcak iklim nedeniyle kızların erken olgunlaşması hadisesine girmeyeceğim. bakalım hz ayşe kaç yaşında...

hz muhammed hz hatice ile evli iken başka bir evlilik yapmamıştır. hz. haticenin vefatından sonra ise hz ebubekir'in kızı hz ayşe'yi istetmiştir. bu istetme hadisesi hz muhammed 50 yaşında iken peygamberliğinin 10. yılına tekabül eder. kaynaklar ise hz ayşe'nin doğumunun ilk vahiyden 7 yıl önce olduğuna işaret eder. hatta bu peygamberliğin başlangıç sürecinde hz ayşenin hz ebubekir'in kızı olarak ev işleri yaptığına dair kadın sahabe görüşleri de vardır.

bu bilgiden kaba bir hesaba girişirsek hz ayşe peygamberimiz 40 yaşında iken 7 yaşında idi. onunla evliliği ise hz muhammed'in peygamberliğinin 10 yılında gerçekleşti. neymiş? hz ayşe evlendiğinde 17 yaşında imiş.

şimdi ben buradan iki okka küfür de sallardım ama değmez. sizi ben mi müslüman yapacam? turan dursun affetsin sizi...
ilmihali bilgilerin ve aile hayatının nasıl yaşanması gerektiğini dair bir çok kuralı öğrendiğimiz mübarek insan...
hz. muhammed'e yanlış yapmış olan şahıs.
müslüman hanımların örnek alması gereken, hayran olunası karakterde olan insanlardan sadece biri..diğerler için;
(bkz: hz hatice)
(bkz: hz fatma)

(bkz: hanım sahabeler)
peygamber efendimiz hz. muhammed'in (s.a.v.) mubarek eşi'dir (zevcesi). islamla ilgili ilmihali bilgiler erkekler için çok rahat alınıyordu. nitekim ashab-ı güzin peygamber efendimiz ile mescitte sık sık görüşür, sorularına cevaplar alırdı. ancak islam sadece erkekler için gelen bir din değildi. kadınların da sorunları vardı ve bunların islama göre çozülmesi gerekiyordu. regl dönemi, lohusalık vb. gibi mahrem soruların cevabı Peygamber Efendimiz tarafından elbette ancak nikahlı eşine anlatılabilirdi. nitekim Peygamber Efendimiz'in mubarek eşleri de bu vazifeyi mükemmel şekilde görmüşlerdir. zaten Hz. Aişe (Ayşe)(r.anha) validemiz yaratılış bakımından mükemmel bir zekaya, hafızaya sahipti. böylece Rasulullah'ın (s.a.v.) anlatıp açıkladığı konuları diğer ihtiyaç sahiplerine aktarıp sorunlara çözüm olmuştur. Ayrıca Hz. Aişe (Ayşe) (r.anha) en çok hadis rivayet eden kişiler arasındadır. (4.)
ebiha diye babasının annesi anlamına gelen bi lakabı vardır annesinin vefatından sonra babasının zor günlerinde yanında olduğu için almıştır o lakabı da.
iran'da yasal evlenme yaşının 9 olmasının sebebi.
bir çok müslüman ülkede kızların dokuz yaşında evlendirilmesinin nedenidir. Türkiye ve türki cumhuriyetler hariç tüm müslüman ülkelerde trajik bir şekilde insanlık dışı bu gelenek uygulanır.

türkiye'de çok yanlış bir inanç olan arap devletlerinde kız çocuklarının ülkemizdekilere göre iklim nedeniyle dokuz yaşında reşit olmasıdır. 2 senemi arap devletlerinde geçirmeme rağmen böyle bir şey görmedim. dokuz yaşuındaki bir çocuk ne acıdır ki yalnızca çocuktur. anlayacağınız dokuz yaşındaki kız çocuklarının ülkemizdekilerden hiçte bir farkı yoktur. unutmadan belirteyim zaten arap devletlerinde kadınların ve kız çocuklarının güneş gördüğü yok.

http://www.bbc.co.uk/worl...life/116574_girls_bus.jpg

bunların yanı sıra hz ayşenin dokuz yaşında kadınlığa adım attığı inancından dolayı kız çocukları suudi arabistan gibi ülkelerde şehvet objesi olarak görülebilir. buna en güzel örnek Bush'un riayd ziyaretinde yaşları on ile on üç olan iki kızın dans ettirilmesidir ve bu insanlıka adına yapılmış en büyük utançtır.

http://www.telegraph.co.u...raphics-2008-_438550a.jpg

hz ayşe'nin dokuz yaşında evlendirildiği ise tüm hadis kitaplarında net olarak geçer. fakat benim hz ayşe ile aklımda kalan en güzel hadis şudur.

hz. aişe buyurmuştur ki: "havle bintu hakim (ra), resulullah (sav)'a kendisi gelip evlenme teklif edenlerdendir." aişe (ra) devamla dedi ki: "ben (kıskançlığın şevkiyle): "kadın kısmı bir erkeğe evlenme teklifi yapmaktan sıkılmaz mı?" (diyerek bu şekilde hz. peygamber (sav)'a teklifte bulunanları kınardım). ne zaman ki: "onlardan kimi dilersen (nevbetinden) geri bırakır, kimi de dilersen yanına alabilirsin. (nevbetinden) geri bıraktıklarından kimi istersen (nezdine almak)da da sana güçlük yoktur..." (ahzab, 51) mealindeki ayet nazil oldu, (kendimi tutamayarak): "ey allah'ın resulü, görüyorum ki, rabbin seni memnun kılmada gecikmiyor" dedim.

kütüb-i sitte hadis-i şerif kayıt no.: 746
http://www.kuranikerim.com/kutubi-sitte/750.html
6 yasinda muhammed ile evlenip 9 yasinda gerdege giren bahtsiz insan..
konuyla ilgili aciklama icin (bkz: hazreti muhammed/#4068824)
--- alıntı---

5575 - hz. aise radiyallahu anha anlatiyor: "resulullah aleyhissalatu vesselam, ben alti yasinda iken benimle evlendi. medine'ye geldik. beni'l-haris ibnu'l-hazrec kabilesine indik. ben hummaya yakalandim. saclarim dokuldu. (iyilesince) sacim yine uzadi. annem ummu ruman, ben arkadaslarimla salincakta oynarken, bana geldi, benden ne istedigini bilmeksizin yanina gittim. elimden tuttu. evin kapisinda beni durdurdu. evimizde, ensardan bir grup kadin vardi. "hayirli, bereketli olsun!", "ugurlu mubarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. annem beni onlara teslim etti. onlar kilik-kiyafetime ceki duzen verdiler. beni, (kusluk vakti aniden) resulullah aleyhissalatu vesselam(in gelisinden) baska bir sey sasirtmadi. annem beni o'na teslim etti. o gun ben dokuz yasinda idim."
buhari, nikah 38, 39, 57, 59, 61; muslim, nikah 69, (1422); ebu davud, nikah 34, (2121); edeb 63, (4933, 4934, 4935, 4936, 4937); nesai, nikah 29, (6, 82).

--- alıntı ---

kaynak : http://www.kuranikerim.com/kutubi-sitte/5580.html
annemiz sayılır.
bu hanımefendinin ağzından nakledilen bütün sözler, kendisinin muhammed'le evlendirildiğinde bir çocuk olduğunu ispatlarken, bizim gözü kararmış ümmet aşıkları tarihe çeşitli yorumlar getirerek, ''yok efenim araplarda yaş hesabı başkadır'', ''yok efenim arap kızları çabuk olgunlaşır'' gibi saçma sapan savunmalar getirmektedirler.

şu ifadelerden akıl ve izan sahibi birisi nasıl farklı sonuçlar çıkarır anlamak mümkün değil;

''bir kere ben arkadaslarimla beraber bir ''salincak uzerinde oynarken'' annem Ummu Ruman bana doğru geldi ve beni çağırdı... Bende yorgunluktan dolayı heh, heh diyerek kaba kaba soluyordum... Sonra beni eve soktu. Evde Ensar dan birtakım kadınlarla karşılaştım. Bu kadınlar: Hayır ve bereket üzere, en hayırlı kısmete dediler. Annem beni bu kadınlara teslim etti. Onlar da başımı yıkadılar ve üstümü başımı düzelttiler. Duha vaktinde Resulullah ı habersizce görmekten başka beni hiçbir şey heyecanlandırmadı. Akabinde Ensar kadınları beni Resulullah a teslim ettiler.''
kendisiyle ilgili aşağıdaki yazıyı okudum bir forum sitesinde. aynen koyuyurum:

1- Hz. Aişe validemiz Efendimiz ile nişanlanmadan önce, Allah Resulü'nü Taif dönüşü himayesine alan Mekke'nin sayılı tüccarlarından biri olan Mut'im ibn Adiyy'in oğlu Cübeyr ibn Mut'im ile nişanlıydı. Eğer Hz. Aişe'nin 9 yaşında Efendimiz ile evlendiğini kabul edersek, 6-7 yaşında Efendimiz ile nişanlanmış olduğunu ve bu olaydan birkaç sene önce de Cübeyr ile nişanı bozduğunu söylemiş oluruz. Böyle bir iddia ise Hz. Aişe'nin Cübeyr ile nişanlandığında 5-6 yaşlarında olduğunu kabul etmek anlamına gelir ki, bununda açıklanacak hiçbir tarafı olmaz. Ama biz biliyoruz ki, islam'ı davetin yankıları Mekke'de yayılmaya başladığında Mut'im: "Ben Muhammed'e inanan bir adamın kızını evime gelin olarak almam" diyerek nişanı geri atmış ve bu olaydan birkaç sene sonra da Efendimiz, Hz. Aişe ile nişanlanmıştır.

2- Diri diri kız çocuklarını toprağa gömen cahiliye Arapları genel itibari ile kız çocuklarının yaşlarını tutmazlardı. Toplumun tüm kınamasına rağmen kızlarını gömmeyip onları büyütenler, çocukları buluğa erdiklerinde Daru'n-Nedve'de bir tören düzenler ve kızlarının artık büyüdüğünü halka ilan ederlerdi. Eğer bu uygulamayı esas alırsak, Hz, Aişe'nin 9 yaşında evlendiği iddiasını, "9 yıldır ay hali görüyordu" şeklinde anlamak gerekecektir. 9 yıldır ay hali görmesi ve bir 9 yılda çocukluk dönemini dikkate alınca, Hz. Aişe validemiz evlendiğinde 18 yaşlarında bir genç kız olduğu anlaşılacaktır.

3- Hz. Aişe validemiz yıllar sonra Mekke'nin ilk dönemlerinde inen bir sûre olan, Kıyamet Sûresi'nin iniş zamanı sorulduğu zaman: "Ben Mekke'de sokaklarda oynayan bir çocuk iken Kıyamet Sûresi'nden şu ayetler nazil oldu" diye cevap vermesi, onun yaşını tespit etmemiz açısından önemli bir işarettir. Bu sûrenin Nübüvvetin 3. ya da 4. yılında nazil olduğunu hatırlarsak, Aişe validemizin de oyun oynayacak ve dile getirilen sûreyi aklında tutacak bir yaşta olması gerektiğini de dikkate alırsak; o günlerde en az 6-7 yaşlarında olması icap edecektir. Hz, Aişe'nin Efendimiz ile evliliğinin Nübüvvetin 13. yılında gerçekleştiğini hatırlarsak, demek ki; bu evlilik Kıyamet Sûresinin nazil olmasından yaklaşık 10 yıl sonra olduğunu kabul etmek zorunda kalacağız. Böyle olunca da Aişe validemizin evlendiği zaman yaşının en az 17 ya da 18 olduğu anlaşılacaktır.

4- Birçok tarihi kaynak Aişe validemiz ile ablası Esma arasındaki yaş farkının 10 olduğunu söylerler. Hicretin 73. yılında 100 yaşında vefat etmiş olan büyük islam kadını Hz. Esma hicret sırasında 27-28 yaşlarında idi. Eğer o bu yaşlarda idiyse ve Aişe validemizden de 10 yaş büyük idiyse, demek ki Hz. Aişe'de hicret sırasında 18 yaşlarında idi.

5- Bugün hadis kitaplarımızda yer alan ve Hz. Aişe validemizin Mekke yıllarıyla ilgili olarak anlattığı bazı rivayetler, onun yaşını tespit edebilmemize yardımcı olacak niteliktedir. Bunlardan birkaçına değinirsek, mesela; Risâletten kırk yıl önce gerçekleşen ve tarih belirlemede bir ölçü olarak kabul gören Fil hadisesinden geriye kalan iki kişiyi Mekke'de dilenirken gördüğünü söylemesi; Mekke'nin en sıkıntılı günlerinde Allah Resulünün sabah-akşam kendi evlerine geldiğini ve bu sıkıntılara dayanamayan babası Hz. Ebu Bekir'in de Nübüvvetin 5. veya 6. yılında Habeşistan'a hicret teşebbüsünde bulunduğunu detaylarıyla birlikte anlatması; ilk defa namazın ikişer rekat farz kılındığını, mukim olanlar için daha sonraları onun dört rekata çıkarıldığını, ancak sefer durumlarında yine iki rekat olarak bırakıldığını ifade etmesi gibi rivayetler onun yaşı konusunda bize ipuçları verecek niteliktedir.

6- Hz. Aişe validemizin doğum tarihindeki ihtilafların bir benzeri vefat tarihinde de görülmektedir. Ama biz bazı detayları ve rivayetler arasındaki ilişkileri dikkate alırsak, onun Hicri 58. yılda, 74 yaşlarında vefat ettiğini kabul edebiliriz. Eğer o 74 yaşında vefat etti ise, Efendimiz'den sonra 48 yıl dul olarak yaşadı ise, Allah Resulü ile evliliği de 9 yıl sürdü ise; demek ki, Aişe validemiz, Efendimiz Daru'I-Beka'ya hicret ettiğinde 26, evlendiğinde ise 17-18 yaşlarında idi.
kendisi hakkinda o zamanlar kizlar erken olgulansiyorlarmis ondan evlendi palavrasi tutmayinca. sevgilli islamcilar tarafindan yasina 15 yas eklenmis kucuk kiz cocugu.bu teoriye gore o zaman muhammed haticeylede 70 yasinda evlendi ve hatice 100 yasinda fln oldu ki boyle olmasi acayip sacma olurdu.

bu arada canlarim benim araplarin bu yas ekleme teorisinden haberleri yok konustugum herkes evet 9 yasinda evlendi ama o zamanlar oyledi diyor. yas mas eklenmedi gayet 9 yasinda ve olgun bir kizdi diyorlar. bari araplar hakkinda birsey uydurmadan once araplara da danisin guzelerim.
muhammed peygambere 6 ya da 7 yaşında verilen ve 9 yaşında yanına giden/evlenen peygamber eşidir.

--alıntı--

al-hijrah

the death of khadija left muhammad lonely, and, before he left for medina, it was suggested to him that he marry sawda bint zama, who had suffered many hardships after she became a muslim. muhammad married her in shawwal, when she was about 55 years old, in the tenth year of prophethood, after the death of khadijah. prior to that, she was married to a paternal cousin of hers called as-sakran bin amr. at about the same period, aisha (daughter of his close friend abu bakr) was betrothed to muhammad.[11] aisha was initially betrothed to jubayr ibn mut'im, a muslim whose father, though pagan, was friendly to the muslims. when khawla bint hakim suggested that muhammad marry aisha after the death of muhammad's first wife (khadijah bint khuwaylid), the previous agreement regarding marriage of aisha with ibn mut'im was put aside by common consent.[11]

as life became unbearable for him, muhammad migrated to medina. because of meccan attempts at his life muhammad traveled only with abu bakr and the rest of his family traveled in stages. his wife sawda and his daughters fatimah and umm kulthum traveled with zayd ibn harithah, while his other wife aisha travelled with her brother 'abd ar-rahman ibn abi bakr. regarding his other daughters: zainab's husband prevented her from migrating, and ruqayyah was with her husband uthman ibn affan in abyssinia and migrated much later.[12]

aisha was six or seven years old when betrothed to muhammad. she stayed in her parents' home until the age of nine, when the marriage was consummated in medina.[13][11][14][15] both aisha and sawda, his two wives, were given apartments adjoined to the al-masjid al-nabawi mosque.[12] muhammad wished to divorce sawda, who offered to give her turn of muhammad's conjugal visit to aisha to prevent this, and the incident is referred to in the qur'an 4:127.[16]

[11]^ a b c d e f g h i watt, "aisha bint abu bakr", encyclopaedia of islam online
[13]^ barlas (2002), p.125-126
[14]^ sahih al-bukhari 5:58:234, 5:58:236, 7:62:64 7:62:65,7:62:88, sahih muslim 8:3309, 8:3310,8:3311,sunnan abu dawud 41:4915, 41:4917
[15]^ tabari, volume 9, page 131; tabari, volume 7, page 7

http://en.wikipedia.org/wiki/muhammad's_marriages
(en.wikipedia.org/wiki/muhammad's_marriages)

--alıntı--