ırak

entry344 galeri42
    36.
  1. etnik yapısı;

    arap - %75
    kürt - %20
    asurlu, türkmen ve diğerleri - %5

    dini yapısı;

    şii - %60
    sunni - %37
    hıristiyan ve diğerleri - %3

    şeklinde olan ülke.
    1 ...
  2. 35.
  3. 34.
  4. Türkiye böyle giderse irak li kürtler gelip türkiye ye gönül rahatliği ve büyük bir rahatlikla ya$ayabilirler gibi geliyo. hadi bakalim.
    0 ...
  5. 33.
  6. 32.
  7. emperyalizmin osmanlılar üzerinde oynadığı oyunların bir benzerinin 80 küsür yıl sonra aynen uygulandığı tâlihsiz komşu ülke. "böl, parçala, yönet" sisteminde sömüren başta a.b.d. ve ingiltere'nin etkisiyle ülkenin sünni, şii ve kürt bölgeleri olarak ayrılması düşünülmekte ve ülkemize düşman bir "kuzey bölgesi" barındırmaktadır. bu bölgede ırak bayrağı dalgalanmaz. namlusu türk sınır karakollarına çevrilmiş kırmızı, yeşil, sarı bir de üstüne yıldızdan oluşan bez parçasının gölgesinde topçu bataryaları bulunur. "pkk terör örgütü değildir derler". açıkca ülkemize düşmandırlar.

    ülkenin futbol takımının suudi arabistan'ı yenerek aldığı kupayı kutlamak için sokağa dökülen ıraklılar başlarına gelen intihar saldırıları sonrası "sevinmek neyimize lan bizim" diye düşünmüş olmakla birlikte burada gözümüzün önünde bir soykırım, bir işgal olduğunu hatırlatmaktadır.

    batı'dan gelen demokrasi silahlarla, bombalarla, tecÂvüzlerler gelir. ümmet toplumu olmanın her daim sıkıntısını çekmiş ırak, yeryüzündeki cehennem gibidir. her gün 10'larla ifâde edilen ölümlerin olduğu saldırılar, adı konmamış bir iç çatışmadır bu.

    ... ve en tuhafı da gözü türban tartışmalarından başka bir şey görmeyen, ağızlarından salyalar akıtarak ahmet necdet sezer, yaşar büyükanıt gibilere saldıran dinci yeşil tayfa, bu ülkede müslüman kardeşlerine yapılan işkencelere aynı tonda ses çıkarmazlar.

    islâmiyet ellerinde can çekişir, yeri geldiğinde danıştay'ı basan karanlık, 100 kişiyi toplayıp da ırak halkına destek mitingi düzenlemez. a.b.d. türban konusunda ılımlı belki ondandır...
    1 ...
  8. 31.
  9. suudi arabistan'i yenerek asya futbol sampiyonu olan ulke.

    29 temmuz'da taksim meydaninda cogunlugu turkmen olan buyuk bir irak asilli grup, ihtisamli, gurultumu bir cosku ile kutlama gerceklestirdi.

    kutlamayi yapanlarin ellerinde 3 bayrak vardi: turk bayragi, irak bayragi,
    ve yine beyaz ay-yildizli mavi turkmen bayragi.
    1 ...
  10. 30.
  11. asya kupasını kazanan bir milli takıma sahip, işgal altında bulunan komşumuz ülke.
    0 ...
  12. 29.
  13. insanların milli takımlarının başarılarını dahi sokaklarda kutlayamadığı ülke.

    http://www.netgazete.com/NewsDetail.aspx?nID=719667
    0 ...
  14. 28.
  15. iç savaş tehlikesi eşiğinde bulunan ve ne yazıktır ki komşumuz olan ülke. iç güvenlik, demokratikleşme, ekonomik kalkınma beklentileri tamamiyle sıfıra inmiş durumdadır. içerisinde 3500 kadar pkk lı militanın olduğu söylenmektedir. aslında bir çok şey söylenmekte ama bu ülkeye karşı her ne hikmet ise türkiye nin sağlıklı bir politikası bulunmamakta.

    ırak a bakarak diyebilirim ki, ne kadar mal bir politikamız var, daha doğrusu o bile yok.
    0 ...
  16. 27.
  17. 26.
  18. nice zamandır zülümlar içinde yanan, yok olan, eriyip giden ülke. emperyalizm tıpkı filistindeki gibi burada da kendini gösteriyor ve ülkeyi bir dış emperyalistin sömürü alanına çevirmekle kalmıyor, ülkeyi bir iç savaşada sokuyor. filistinde oynanan oyunların aynısı bu toprakalrda çok daha kanlı bir şekilde tarih sahnesine sunuluyor.

    filistin halkının kurtuluş yolu nasıl bir halk cephesi yaratmaktan geçiyorsa, bu topraklarında kurtuluşu halk cephesinden geçer. başlarındaki işbirlikçi hükümeti kovarak, bir halk cephesi kurulması tarihi bir zorunluluktan öte, emperyalist dış güçleri kovmanında tek yoludur. tarihte bir çok örneğini gördüğümüz bu yöntem -ki en önemlisi vietnam ve türk ulusal kurtuluş mücadelelerinde olmuştur- ırak halkının eşit ve özgür bir halk olmasını sağlayacaktır. bu nedenle dünyanın tüm ezilen halkları gibi bu halkta birleşmek zorundadır.

    dünyadaki tüm özgürlük savaşçıları bu nedenle çok önemlidir. kapitalist-emperyalizmin yıkılma kıırlma noktalarından biridir bu ezline halkın özgürlüğüne kavuşması. bunun için tek geçer yol halk cephesidir!

    (bkz: filistin)
    0 ...
  19. 25.
  20. irak uzaktir, uzak tarkan'in bir sarkisidir, tarkan amerika'dadir, amerika irak'dadir, irak uzaktir...
    1 ...
  21. 24.
  22. bulunduğu mezopotamya bölgesi dünyanın ilk önemli yerleşim merkezlerinden biridir. m.ö. 7. yüzyıla kadar sümer-akad, babil ve asurların elinde kalmış, bu tarihte ise perslerin eline geçmiştir. bölgede islamiyetten önceki araplar da main, sebai ve himyeri devletlerini kurdular. islamiyetin doğuşu ve hızla gelişmesi ile birlikte müslümanlar uzun süre bölgeye hakim oldular. müslümanların dördüncü halifesi hz ali nin kabri necef tedir. oğlu hazret-i hüseyin de burada kerbela da şehit olmuştur.

    küreselleşme, büyük ortadoğu projesi, modernleşme adı altında insanlık dramı yaşayan, üzerinde özellikle israil in türlü çesit oyunlar oynadığı ülke(!) dir.
    0 ...
  23. 23.
  24. (bkz: #1583691)
    (bkz: bunu yapan insan olamaz)
    edit:bence müslüman da olamaz.
    0 ...
  25. 22.
  26. 21.
  27. bana göre insanlıktan çıkmış ülkedir. şöyle ki aşağıda vereceğim haberde ve videoda da göreceğiniz üzere koca dayağından kaçan kadını yakalayıp sokak ortasında çocuklarının önünde hunharca linç eden, kafasına tuğla atan, öldürdüklerinden emin olunca da kaldıran halka sahip bir ülkedir. bu nasıl iştir. nasıl insanlıktır. ben izleyince insanlığımdan utandım yahu. tamam bazıları tarafından eziliyorsunuz, canınız yanıyor da kendi kendinize de yaptıklarınızı görüyoruz. müslümanlık olayına hiç girmeyeceğim, şeriatin kesitiği parmak acımaz olayını da zaten geçtim. başlarım böyle şeriate...

    http://www.haberturk.com/...cat=200&dt=2007/04/28

    not: video kan ve vahşet içeriyor. tıklamadan önce uyarayım.

    http://video.haberturk.co...D=18796&k_A=haberturk
    1 ...
  28. 20.
  29. şu anda tarihinin belki de en kötü günlerini yaşayan ve halkı müthiş sıkıntılar çeken bir devlet .
    ama üzülmüyorum , üzülemiyorum .
    bunlar değil miydi amerika saldırıya geçtiği zaman sokaklarda lay lay lomlar çekenler , saddam dan kurtuluyoruz diye sevinç naraları atanlar , abd tamamen işgal ettikten sonra 'thank you america , thank you UK , thank you for saving us from Saddam's tortures and brutality ' diye videolar çekenler ...
    eğer şimdi başınızda abd varken mutluysanız , lafım yok .. ama sıkıntı çekiyoruz diye ağlıyosanız , haktır sizee , hiç dövünmeyelim o zaman ..
    2 ...
  30. 19.
  31. vatandaşlarına tek bir isim konulamayan, "sünni, şii, türkmen, arap, kürt...vs." denilerek baştan ayrımcılık yapılan ve bu ayrımcılık yüzünden kendi kendisine kırdırılan ülke.
    0 ...
  32. 18.
  33. 17.
  34. 4 yıl önce emperyalizm tarafından işgÂle uğramış ülke, komşumuz.
    1920 dönemindeki anadolu gibi, bir kurtarıcı aramakta.

    peki neler yaşandı bu 4 yılda ?

    64.000 sivil öldürüldü, bunların 34.500 tanesi sÂdece 2006 yılında,

    6.264 ıraklı polis ya da asker öldü,

    3.197 a.b.d. askeri "geberdi",

    258 diğer müttefik işgal güçlerinden asker "geberdi".

    ülkenin şu an içerisinde bulunduğu durum,

    her gün bombalar patlıyor, ülkeden 2 milyon kişi kaçtı, her ay 50.000 kişi evini terk etmek zorunda kalıyor.

    a.b.d. ye bu işgÂlin mÂliyeti 290 milyar doları buldu. ırak halkının sÂdece %35'i gelecekten umutlu(!).

    alacağımız ders, ulus devlet modelinin sÂhip olduğu güç ve din üzerine birleşmiş, mürid düzeninin, içe kapanmanın, dogmalara körü körüne bağlılığın, sömürülme getirdiğidir.

    yeryüzündeki cehennemdir ırak.
    1 ...
  35. 16.
  36. bugünü ve yarını hakkında ne olacağı hala belirsiz olan ve üzerinde bir kürt devleti kurulmaya çalışılan ülke.(gibi bişey)
    0 ...
  37. 18.
  38. aptallar ordusundan başka hiçbir niteliği olmayan insanların yaşadığı bir ülke. yüz yıl sonra torunlarına hesap verirlerken yerin dibine geçmek isteyecek insanların yaşadığı ülke. toprak dahi kabul etmeyecek hiç birinin kalleşliğini. ülkesini amerika'ya satanlar ordusu.
    2 ...
  39. 17.
  40. çok da güzel dolduruşa gelen cahillerin sayesinde insan kalmayacak işgal altındaki devlet. lan a.b.d. girmeyip de sizi böyle birbirinize vuruştursa yine aynı sonuç çıkardı ortaya, sunni geliyor şiileri katlediyor, sonra şii de binaları basıp sunni katlediyor. insanlar hiç mi oturup düşünmez bu yaptıklarımız kimin işine yarıyor diye?
    bu iki grup ta, başındakiler de bal gibi a.b.d. nin ekmeğine yağ sürüyorlar, yani liderler de a.b.d. nin emir erleri gibi bir sonuç çıkarılabilir, ya da fazlasıyla beyinsizler desek yalan olmaz.
    aynı filistin örneğinde olduğu gibi, israil bomba atmasa bile hamas ile el fetih çatışıyorlar. bu nasıl bir olay, mantık, vicdan insan anlayamıyor.
    örnekler bizi bir sonuca ulaştırıyor, cehalet in ne kadar yıkıcı olduğunu (aynı zamanda eğitim denen nanenin ne kadar önemli olduğunu) anlıyoruz. işte bu yüzdendir ki a.b.d. ırak ta sistematik olarak öğretim görevlilerini öldürüyor.
    1 ...
  41. 18.
  42. anayasası, devletin arap ve kürtlerden kurulu olduğunu beyan eder... eskisi de, yenisi de...
    0 ...
  43. 17.
  44. yonetimi 3-5 capulcunun eline gecmis, gelen gideni aratir in kaniti ulke. Petrol ile ilgili kurumu kendi capinda turkiyeye ayar vermeye calisiyormus bu gunlerde. Sozlesmesi biten turk petrol ihracatcilari, yeni bir ise baslamadan once kuzey irak takilerden destur almasi gerekiyormus. Ne demisler, ne gunlere kaldik ey gazi hunkar, essek vezir oldu, katir muhurdar!
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük