kelime olarak uzak demektir. ve bu ad osmanlı tarafından merkeze uzak olmasından dolayı verilmiştir. ülkesinin adını koyduğumuz bu ülkenin vatandaşları için ne yaptık peki?
milyonlarca insan ölürken ne yaptık? tv'den izledik, camiilerden cuma günleri dualar gönderdik... ama yetmedi işte bugün o ülke cehennemi yaşarken biz bambaşka sorunlarla uğraşıyoruz.
ırak islam aleminin içinde bulunduğu durumun en somut örneğidir. filistin gibi de değildir. filistin siyonizmle uğraşırken ırak bütün boyutlarını yaşamaktadır emperyalizmin.
ismini uzak olduğu içn ırak koysak da gönül bağlarımız yakındır, ıraklılarla... en azından bunu bilip bunu kıymetlendirelim.
kürt halkı abd ile iş birliğine girmeseydi direnişi şu an daha devam ediyor olacaktı. tanım ise, devam ediyor olacak ülkedir. neyse, e tabi şu da var; saddam yönetiminde bir halepçe yaşanmasa idi, kürt halkına zulüm yapılmasa idi böyle bir iş birliği olmayacaktı fikrimce. şu yazıya bir de özlü söz iliştiriverirsem tam olacak. rüzgar eken fırtına biçer.
son iki günde 156 kişinin öldüğü ülke. önceleri ölenlerin sayısı gazetelere başlık oluyordu şimdi satır arası oluyor. her şeye alışan insanoğlu buna da alıştı. korkuyorum daha nelere alışacağız acaba diye.
iki milyon dul kadın dört milyon yetim çocuk, halkın %16'sının psikolojisi bozulmuş, ırak saglık bakanlıgının verileri bunlar..ıraklı genç kızlar ise çeşitli ortadogu ülkelerinde fahişelik yapıyorlar bu durumun bir çok sorumlusu var, olmalı..olan yine savunmasız sivillere olmuştur bu ülkenin insanları açlıga çaresizlige terkedilmiştir.sol, sag liberale baglamadan anlattım..işte size 2009 da bir tek parantez ile ırak..mutlu noeller rüyalar ülkesi..
ıraklılar, yedi ay işgal altında tuttukları kuveyt'in merkez bankasındaki altın ve döviz rezervlerinden, hastanelerdeki elektronik donanıma kadar tüm zenginlikleri ülkelerine taşımışlardır...
haram maldan fayda görülür mü, tabii ki görülmez...
hergün bombalardan , silahlardan çıkan öfkelerin onlarca insanı öldürdüğü ; çocukların , kadınların ve masum insanların sebepsiz yere katledildiği , başkentinin eski zamanlarda dünyanın en güzel şehri olduğu ve şimdilerde bir avuç çapulcu akbabanın kendi menfaatleri için yönettiği ülkemsi yer . bu kan bu vahşet bu ızdırap bu göz yaşı böyle devam ederse çok merak ediyorum acaba kaç yıl sonra bu ülkede insan nufusu 4 haneli rakamlara inecek .
dünyanın en kaliteli petrolünün çok ucuz maliyetlerle çıkarılabileceği ülke. aynı zamanda suudi arabistan'dan sonra en çok petrol rezervine sahip ülkedir.
gözlerden ırak olmaması gereken yangın yeri. daima aklımızın bir köşesinde tutmamız gereken, hafızamızda yer etmesi gereken gözyaşı ülkesi. insanlarının, en az abd'liler kadar güvenli ve mutlu yaşamayı hak ettiği ülke. komşumuz.
ve sonunda bayrağıda değişen ülkedir. abd'nin demokrasi safsataları ile bir ülkeyi nasıl yok ettiğine tanık olduğumuz ve hiçbirşey yapmadığımız ülkedir. tanrı var ise hesabını bizlerden sormalıdır! ki yoksa bu vicdan azabı seni beni yakar...
bush tan önce saddam'dan nefret eden, bush tan sonra sadddamı özleyen ve bu sayede bush'un insanlığı hakkında kolayca yargıya varabilmemizi sağlayan ülke.
şunu kafanıza kazıyınız efendim ırak diye bir yer yok. harita üzerinde yazan "ıraq" kelimesine aldanmayın. ırak'ın abd eyaletlerinden zerre farkı yok. onun için de gaza gelmeyin ırak kimdir ki, barzani daha dünkü köpeğimiz falan diye. abd'nin izni olmadan ırak'a girmek, abd'yi işgal etmekten farksızdır. sonra tuttururlar adama şeyi.
ne acı gercektir ki , halkı kendi ülkelerini kendi elleriyle savunmadan , uğruna savasmadan vermiştir.bilememişlerdir ki elalemden önce kendi özgürlükleri için kendilerinin savasması gerektiğini . baskalarının boyunduruğu altına girmeyi kurtulus yolu görmüşlerdir . acıdır , en fazla da cocukların görüntüleri can yakar ama elde pkk bayrağını can basla salladıklarını görünce ilk düşündüğün kendi ülken olur . ders olur sana , birkez daha canını ortaya koyasın gelir özgürlüğün için .
1. cihan harbi'nde bize yaptiklari ihanetin cezasini ceken ulke. Turk irki duali bir millettir. Tanri turk'une yapilan ihaneti, kahpeligi cezasiz komaz. Bunu bir kenara yazin. bugun de ihanet edenler, kahpelik yapanlar once turk'un, sonra Tanri'nin gazabina ugrayacaklardir.