bugünlerde sık sık intihar saldırılarının olduğu bölük pörçük ve yara bere içinde olan ülke. bugün yapılan bir intihar saldırısında 90 kişi hayatını yitirmiş. bunu haber bültenini izlerken öğrendim. işin acıklı yanı bu haberden bir sonraki haber magazin haberiydi.. yani haberlerin sonlarına doğru veriliyor 90 kişinin ölümü. yani 90 kişinin ölümü ile kimin kime kaydığı haberi aynı değerde bizim için.. ne oluyor bu insanlara allah aşkına? ne zamandır bu kadar duyarsız olmaya başladık biz ?..
(#1130174)
--spoiler--
Rice, ABD Irak'ı işgal ettiğinde, Türkiye ile Iraklı Kürtler, iran ile güney Irak ve Sünniler ile bölgenin geriye kalan bölümü arasındaki dinamikler göz önüne alınarak, Irak'ın toprak bütünlüğünün ve birliğinin korunmasına karar verildiğini anlattı.
Bakan Rice, ABD'nin Irak'ta başarısızlığa uğraması durumunda ise iran'ın bütün bölgede uzun vadeli artan bir nüfuza ulaşacağını ve Irak'ın güneyinde istediğini yapacağını kaydederek, "Burada herkes zaten iran'a ilişkin kaygılanıyor" dedi. Rice, böyle bir durumda bütün Orta Doğu'da Sünni-Şii ayrışmasının patlak vereceğini ve bölgesel bir mezhepler arası çatışma çıkabileceğini belirtti.
--spoiler--
Gelmiş geçmiş en iğrenç oyunların üzerinde oynandığı ve insanların hayatının bir sineğin hayatından daha değerli olmadığı, ABD nin bir an önce içinden çıkıp defolup gitmesi gereken ve yakın zamanda Büyük israil olarak adı değişebilecek olan ülkedir.
sonu yugoslavya gibi olacak ülke. fakat bir fark var burada. petrol var. peki şimdi ne olacak?
Anlatayım;
Bir defa hiç bir etnik grup sanmasınki seviliyorlar. Konu topraklarındaki petroldür. Eğer itaat ederlerse bir miktar zenginleşebilirler. Fakat şımarırlarsa bu da ellerinden alınır. Burada esas konu Türkiye iran konusudur. iran maça 2-0 önde başlamıştır. Maçı çevirmek çok zor olsa da imkansız değildir.
1-) iran hakimiyetine geçen Irak:
Bu açıkça büyük bir savaşın eşiğinde olunduğu anlamına gelir.
2-) Türkiye kontrolündeki Irak:
Bu da açıkça çok daha güçlü bir Türkiye anlamına gelir.
Şimdi kartlar dağıtılacak... Ama önce masaya oturmak gerekir.
Masaya oturduktan sonra çok blöf yapılacak.
Konu şudur;
Blöfler yenmeyecek, masada inatla oturulacak ve Flush Royale açılalacaktır. *
O masadan 2. ihtimali çıkaran adam bu ülkenin 2. yüzyıldaki adamı olur.
amerika eliyle kayanayan kazana çevirilen, elinde dünyanın en büyük * petrol yatakları olmasına rağmen sefalet içinde yüzdürülen, kardeşin kardeşi kırdığı bir yer haline sokulan ülke.
binlerce insanın bir hiç uğruna hunharca öldürüldüğü, sözde demokrasi getirmek uğruna. ama sönen sadece binlerce ocak oldu. insan açgözlülüğüne hedef olmuş petrol yönünden zengin devlet
anadolu'nun güney doğusunda, türkiye ile sınırı olan orta doğu devleti. yüzölçümü 444.446 kilometrekaredir. başkenti bağdat resmi dili arapçadır. uzun süredir abd'nin işgali altındadır. bombalı saldırılarda günde ortalama 200 "insan" ölmektedir. açlık, hastalık, organ hırsızlığı, ölüm, ve akla hayale gelebilicek her türlü sefaletin yaşandığı kanayan bir yaradır. ancak bütün bu kötü gidişatın sorumlusunun abd olduğunu bildikleri halde ırak halkı bir şey yapmamaktadır. abd askerlerinden ziyade mahalleler birbirleriyle savaş halindedir. çünkü ırak halkı tek bir millet olamamıştır. dini duyguların ağır bastığı ayrık yönlerin öne çıkarıldığı bir ümmet halktır. millet yerine ümmet olmanın getirdikleri ve götürdüklerini gözlemlemek için önemli bir yerdir.
teröristlerin ortalama iki günde israil in filistin ve lübnan da savaş halindeyken bir haftada öldürdüğünden fazla sivil öldürdükleri ülke... bu da yetmezmiş gibi türkler i de öldürdükleri kısmi işgal altında her tür pisliğin döndüğü yer. ebu musab el zerkavi gibi bütün bu işleri yapan adamlar öldüklerinde bir de kahraman gibi görülürler.