şu an olduğu gibi fener maçını izleyerek yudumladığım muhteşem içecek. golde attık ki şimdi ayrı bi tadı çıkar bide 2 yi taktık mı o çay ayrı bi mükemmelliyet kazanır. neyse efenim çay güzeldir içiniz içirtiniz.
kahveye bin basar, çay bizdendir, anadoludur. onun sıcaklığını ana ocağından başka hiçbir şey vermez. hele bi de o ince küçük bardaktan içildi mi zevklerin en güzelidir.
ve oturdu mu bir masaya hakkını verir çay içmenin. -cahit zarifoğlu
çay içmeye gidenler vardı akşamüstü, parklara gidenler de duruma uymak kısaltıyordu günlerini artamayan eksilmeyen bir hüzünle. -turgut uyar
her gülümseyişin de tüm ülkeye çay ısmarlayayım, seninleyken bir yudum çay zenginleştirilmiş uranyum gibi enerji veriyor bana şebnem. - murat menteş
bütün gün kahvede oturdum yedek kulübesinde ve bir kardeşim saf dışı kalsın diye çay söyledim kahveden. -ibrahim tenekeci
aşkınla demlenmiş sıcak bir çay içmeliyim. küfürler saçıp etrafa, belalara bulaştırmalıyım ağrılı başımı. yokluğuna alışmamalıyım. -tarık tufan
bir çay bardağını başka başka tutan ellerin becerikliliği mi? görülmediği gibi ama var mıydı sanki görülmek isteyen var mıydı bir şeyler bekleyen yüreğimin eskittiklerinden. -edip cansever
iki çay söylemiştik orda, biri açık, keşke yalnız bunun için sevseydim seni.-cemal süreya
"dünya mı yıkılsın yoksa bir bardak çay mı içersin?" deseler, "ben çayımı içtikten sonra dünyanın canı cehenneme" derdim. -dostoyevski
bakan Cahit Aral "Artık çayınızı gönül rahatlığıyla içebilirsiniz. Zaten radyasyon kaynayınca geçiyor. Günde 20 bardak çay güvenli!"
sene olmuş 2012, kanser vakaları ile ülke kırılıyor, biz hala demlik demlik...
Evde sürekli demlendiği halde günde iki bardaktan fazla içince garip hissettiğim hele bu sıcak ramazan gününde sahur da bir bardağı zor bitirebildiğm kışın kahveyi yazın kolayı tercih ettiğm cafelerde veya kahvehanelerde çay yerine oralet, kivi, kusburnu fln tercih ettiğim insanların nsl bağımlı olduklarını merak ettiğim ayrıca içtiğimde de şekersiz içtiğim çinde vatandaşın tekinin yanlışlıkla keşfettiği içecek.
çay üreticilerinden 1.12 lira kg fiyatla alınan yaş çay işlenilir ve yaklaşık 11 lira kg bedelle satışa sunulur.bunun sonucu olarakda çayın su gerekliliğinde görüldüğü ülkemde kaçak çay kullanımı tavan yapar.