Can'dır. Hiç bişey olmasa o olsada yeter yeri geldiğinde kanını bile doyurur insanın. Birde oluşturduğu sohbet ortamı vardır ki sormayın gitsin. Yada sorarsanız söyliyim çok birleştiricidir bi çay demleyip beraber içerken konuşamıyacağınız konu, çözemiyeceğiniz sorun yoktur, bide alkol işte eşdeğerdir yani.
valla acı olan çay bilinki zehirdir ve hiçbir yararı yoktur,
dünyanın en kötü çayları dünyada yapılan genel ankete göre
1-endonezya çayı
2-kenya çayı
3-türkiyede yetişen çaydır,
orta kalite seylon çayıdır,1 numara ise japon ve hindistan çaylarıdır,
bimin çayı endonezya çayıdır,üstündede yazar zaten,berk çay:S
diğer markaların hepsi harmandır,ithal ve ihrac olanlardan
ama doğadan ve lipton türkiyede çay piyasasında çok kalitedir ve diğer rakiplerini siker atar çünkü bu iki marka çayların altın yapraklarını toplar,yani altta kalanlarda bimde vs yerlerde binbir çeşit marka olarak satılır...
ismini her duyduğumda derin bir ahh çekip özlem duyduğumdur sonra da gidip demlediğimdir.
şakirtlerin en önemli silahı olup ilk adımı çayla atarlar.
misafir geldiğinde ilk ikram edilendir.
bardak poşette lipton, normalde çaykurun en iyi olduğudur.
bu da kuru kuru gitmez denildiği anlarda akla ilk gelendir.
vel hasıl kelam candır her şeydir.
içerken içine şeker atmayı kimin icat ettiğini çok merak ettiğim içecektir ve tabii ki milli anlamda düşünecek olursak demleme ve ince bellide olanı, -içebilene- demlisi makbuldür.
rize'nin doğusunda kalan dar kıyı şeridi boyunca yetiştirilen, televizyonda sık sık hasat zamanı belgeselleri gösterilen üründür. şekersiz içildiğinde tadı ortaya çıkar.
taptığım içecek. öyle ki, birkaç alman arkadaşımı bile geldiklerinde müptelası yapmadan göndermem ülkelerine. her akşam yemekten sonra içmeden tv ya da bilgisayar karşısına geçmem. kola veya alkol gibi bağımlılık yapmaz. en azından bu içecekler gibi insanları ''kendime bağımlı duruma getireyim'' diye kıskanç ihtiraslar estirmez. ''beni ya içersin ya içmezsin, üçüncü bir ihtimal yok.'' der. insanlarla, onların mutlu oldukları anda birlikte olmayı sever. bu bakımdan kötü, sıkıntılı, kederli zamanlarda başvurulan bir içecek değildir.
içmesi biraz zahmetli. şeker atıp karıştırmak filan. o yüzden kendisi bu konuda şöyle der: beni bardağa doldurmadan önce şekeri atın o bardağa. sonrasında beni o şekerin üzerine dökün. tüm sıcaklığım bardaktaki şekeri eritmiş olacak. böylece şekeri karıştırmaya gerek duymazsınız. bu arada şekerden hoşlanmadığımı söylemiş miydim size?