çay, karadeniz'de yetişen, ekseriyetle siyah olan, demlemek suretiyle pişirdiğimiz bir içecektir. bunlar işin tanım kısmı.
çay çok şey demektir be sözlük. çoğu insanın düşündüğünün aksine bazen yalnızlık da demektir. yapayalnız otururken alır çayını, koyulursun düşünmeye. aklına geldik gelmedik ne varsa çay sana aracı olur, düşündürür her şeyi. kokusunu çekersin içine, sıcacık bir yudumda içini ısıtır. en özlediğin dostunu, en sevdiğin insanı, aileni, sobalı kış kahvaltılarını, sevdicekle içilmiş en son bardak çayı düşünürsün. anılarını biriktirir çay. sen en yalnız hissettiğinde yüzünde tebessüme çevirir.
yaz-kış fark etmez, çay mutluluk demektir. soba varken evlerde, daha bile mutluluktu belki. o tıslayan demlik altı, arada kaynar da patır patır patlardı damlalar kızgın sobada, ne güzeldi o damlaların kaçışmalarını izlemek..
ana vatanı rize olan kutsal içecek kaynağımızdır. çayın markası, demliği, demleme süresi lezzetini belirleyen en önemli kriterleridir. öyle alelacele demlenen, içmek için içilesi bir içecek değildir çay! çayın ortamı, muhabbeti, keyfi vardır! içtikçe rahatlatır. hem fiziksel hem ruhsal etkisi vardır. lezzetli bir çay için porselen demlik servis önerisidir.
latince ismi Camellia sinensis olan çaygiller familyasından bir bitkidir kendisi. ama bizim için sadece bir bitki değil hayatın anlamıdır be sözlük. yaşı ilerledikçe çay tiryakisi olan tipik bir Türk insanı olarak söylüyorum susadığımda bile çay içer oldum. o zaman gelsin mi müslüm babadan
bu sabah yalnız uyandım
çaysız olmaz çaysız olmaz
tanıdık kokular yok
çaysız olmaz
kahvaltım anlamsızdı
çaysız olmaz çaysız olmaz
ilk sigaram bile tatsızdı
çaysız olmaz...
yinee kendi kendime sormadan duramadım
niyeee çayı böyle seviyorum bi bulamadım **
kendisine hayır denmez. geçen gece konser çıkışı mustafa amcada çay içeyim dedim ilk çayı hızlıca bitirdim otobüse yetişcektim çünkü adam hızlı içtiniz dedi ben de canım çay çekiyordu ondan geldim zaten dedim 1 tane daha ikram edelim dedi hayır demek ne mümkün elbette diyip bi tane daha içtim. çay candır. yarım şekerli olanı makbuldür.
esnaf kahvesinde veya köy kahvesinde 50 kuruş olan, lakin deniz manzaralı içmeye kalktığında 5 lira ödemek zorunda kaldığın sabah kahvaltılarının olmazsa olmaz içeceği.
susuz içmeye başladığımda kendimi kabile reisi gibi zannetmemi sağlayan mükemmel içecek. harareti de alır derler fakat o geyiğe girmeye hiç gerek yok şimdi.