--spoiler--
çay hem sevinçtir hem hüzün, hem gurbettir hem sıla... ressam için adı konulmamış bir renktir çay... şair için, sessiz bir mısra...
--spoiler--
sayesinde en çok küfür yediğim şey. hasının sertliği olmaz bizim içtiklerimiz gibi.
bana gelince takıntılıyım arkadaş. o çay sarı ya da turuncu olmayacak, arasında olacak. şeker miktarı mercimekten büyük olmayacak. bardak ille kulplu olacak falan. haliyle o çayı içeceğine sıcak su iç, o şekeri atacağına şekersiz iç diye diye yediler ömrümü.
kanın içindeki demiri bağlayarak, kanda oksijen taşıyan hemoglobin seviyesini düşüren içecek.
öte yandan kalp krizi riskini azaltan güçlü bir antioksidan.
kararında içmek lazım.
şimdi abicim; bu mereti yemekten 1 saat sonra içeceksin, bu meretin içindeki tein maddesi insana rahatlık verir, huzur verir, ermişlerden oldurur yapar da yapar. ayrı bir güzelliktir, hoş sohbetin yanında bir de yanında anadolu insanımın " kız saçı " dediği tütün de varsa ohh be dünya varmış dedirten uhrevi içecektir. lakin şöyle de bir gerçek var ki yakın zamanda o kadar ekmeğini yediler ki bu güzide içeceğin, şöyle diyesi geliyor adamın: " be amına koduğum sus da kahveci muhittin abinin yüreği ferahlasın " kahve kültürünü unutan ergen kardeşlerimiz çayın ismini de karalıyor. lütfen yapmayın canlar, götünüze ince belli bardak sokmak istemeyiz değil mi a dostlar ?
Türkiye'ye Zihni Derin isimli botanikçinin getirdiği tiryakisi olduğum, içmediğim zamanlarda baş ağrısından duramadığım içecek. bunun nedeni de çaydaki bağımlılık yapan tein maddesidir. günde bi 3 demlik falan rahat gidiyor.
Tamam olan eksiğimiz, yarım kalan uykumuz, tazelenen ömrümüzdür bir bardak çay. Öylesine vefalı bir dosttur ki o, hani kendisinden uzak kalıversek, dünya telaşından unutur gibi olsak, varamayacak olsak yanına, o bulduğu ilk fırsatta kendisini hatırlatır ve çıkar karşımıza.
rizeli olarak en sevmediğim içeçeklerin başında gelir. kendımden biliyorum onları toplarken ne örümcekler ne sümüklü böcekler harmanlanıo çay filizlerile haddi hesabı yok * ama siz çay alın için bizim çay ekonomisine can verin.
pet bardakta içilmesi insan için eziyettir. porselen bardakta ise demini ve suyunu ayarlayamayacağınız için en ideali çay bardağıdır (ince belliyi tavsiye ederim) .. ve çoğu insanın yaptığı bir yanlış vardır. demlediği çayı bir müddet sonra tekrar ısıtıp içmek.. işte bu basit şey masum gibi görünse de devamı halinde çoğu mide hastalığının sebebidir..
yalnızca benim için mi bu böyle bilmiyorum ancak kesinlikle mutlulukla alakası olan bir içecek. hele kahvaltıda, üstelik gecesinde çok alkol aldıysanız su gibi gidiyor, insan içmeye doyamıyor. çayın verdiği tadı ve keyfi başka hiçbir şeyde bulamadım ben hayatım boyunca. Yaz kış hiç fark etmez gidiyor arkadaş. en sıcak yaz gününde bile çay içiyorum deliler gibi.
ayrıca kahvaltı çayı ile gün içinde içilen çay arasında kesin fark var. aynı şey olamazlar. aynı şeyler ise kahvaltının bambaşka bir olayı var ki çayı böyle farklı ve olduğundan binlerce kat güzel yapabiliyor. çözemedim hangisi olduğunu.