özel mesaj butonunda bazı değişiklikler ( yenilikler ) getirmesi gereken kişi.
çok ciddiyim, mesala merve'ye diye mesaj çekecemize kazayla mahmut'a çekiyoz. ne bileyim; '' memelerini kemirmek, onlara mandal kıstırmak istiyom '' falan yazıyoz. sonra bi bakıyoz eyvah amk. msj kazayla mahmut'a gitmiş. sil silebilirsen. ayıkla pirincin taşını. yarım günümüz mahmut'la geçiyor. ' valla kazayla oldu, ben ılık değilim ' mahmut'a bir sürü msj atıyoruz.
aynı şey fake hesaplarımız için de geçerli. bazen nicklerimizi şaşırıp yine böyle kazalar yapabiliyoruz. örneğin kız nickli fake hesabımızla ' cimbom sikecah olum görecaksın bah, kesin üst olur amuğa koyim' diye arkadaşımıza msj atabiliyoruz. ( buyur bunu da toparla, bunu da açıkla amk )
şaka değil, gerçekten bu konuya el atması lazım. hiç değilse karşı taraf görmeden ( online olmadan ) veya el çabukluğuyla silebilmeliyiz.
diyecek ki; hakaretler, küfürler falan olursa nasıl şikayet edecekler. mağduriyet söz konusu olmaz mı?
olmaz efendim. msjı görür görmez 'kaydet' butonu olabilir mesala. şikayet etmek isteyen o mesajı kaydedip moderasyona iletebilir. her şeyi de ben düşüncek değilim amk. vardır bi çaresi elbet.
gerçekten çok zor anlar yaşıyoruz. muhakkak bir çok kişinin başına da böyle talihsizlikler geliyordur. mesala bu entryi girerken bile şöyle bi nickime baktım, bakayım haggetten kukla'yla mı yazıyorum, yoksa fake hesap mı diye. ( baya baya paronayak olduk amk. fakem değilmiş )
uludağ sözlüğe gelmeden önce kendisinden bilgi aldığım yazar. bana burasını galiba biraz fazla övmüş olacak ki kendisi hakkında bu sıralar, eski bir türk futbol takımı teknik direktörüymüş gibi hissediyorum. bu hissiyâtın yanında ek olarak ben ise romen futbolcu gibiyim.
Eger böyle bir platform olusturdun ve özgürlügü savunup sansüre karsi koyarak demokrasiyi hedefliyorsan. yapman gereken seylerden biri sözlükte de demokrasiyi saglamandir. bu nasil mi olur ?
- Her sene 15-20 kisilik bir aday belirlersin ve sözlüge oylattirirsin en yüksek oy alan 7 kisiyi moderatör yaparsin.
- kalan 8 kisiyi moderatörleri takip etmekle görevlendirirsin, ne denli cok sikayetler geliyor hangi konuda yanlis kararlar veriliyor. bu karari verenler kim sonucta görebilirsin. ki bu yolla babasinin ciftligi gibi moderatörlüge kazigi cakmis insanlarin at kosturmasini engellersin.
- bu yolla moderatörlerdeki kaliteyi ve sözlükteki cifte standarti engelleyebilirsin. bunun disinda her moderatör suan oldugu gibi saibe altinda kararlar vermektedir ve kendi cevrelerini memnun etmektedir.
- hee yok ya böyle iyi diyorsan o zaman konusmayacaksin demokrasi vs isleri üzerine sözlügün kapanirsa bir gün aglayip sizlamayacaksin, moderatörler yazarlari ne kadar magdur edebiliyor ve yazarlar bu duruma bir sey yapamiyorsa, sen de ülke moderatörlerinin yarattigi magduriyeti sessiz karsilamak zorundasin.
hoş gelmiş yazar. neslini bilmiyorum ama eminim ki sözlüğe yararlı olacaktır. yazmaya başlamadan önce şurayı bi' gözden geçirsin; (bkz: sözlük formatı)