hiç bir şey geçmeyecek.kimse kurtulmayacak. çünkü tanrı'nın tanrısı yok.biz ona inanıyoruz, ama o hiç bir şeye inanmıyor.
belki de tek gerçek tanrısız,tanrının kendisi. tanrısızlık,tanrı'ya mahsus! bu yüzden kurallarda asalet ve adalet arama. çünkü tanrı,ne asil ne de adil olmak zorunda
her ne kadar varlığı ve yokluğu aşikar olsada yöntemleriyle hatalı sayılabilecek bir idea yok olmak ve var olmak kelimelerine anlam kazandırmaya çalıştığımız insanın ölene kadar anlıyamacağı şey
artık inanmadığımdır. varlığına değil ama adaletine inanmıyorum.
binbir kötülük yaratıp sonra insanları sınama yalanına inanmıyorum.
herkesin eşit doğduğu zırvasına inanmıyorum, bir bebek neden sefalet içinde doğar, neden açlık çeker eziyet çeker var mı bir mantığı?
neden hakedenden çok haketmeyene verir mutluluğu? bin bir şerefsizlik adilik yapan keyfi yerinde yaşarken neden iyi olmayana acı verir? sınıyordu di mi?
en sevdiğini neden alır insanın elinden? önce neden verir sonra neden alır? neden sevdirir sonu yokmuş gibi sonradan piç gibi ortada bırakır? neden mutsuzluğunu görüp yardım etmez?
bütün orospu çocukları mutlu mesut yaşarken neden kendine inananı umursamaz hakettiğini vermez?
hayatı insan kendisi yaşar bıkbık cıkcık evet ben yarattım di mi kendimi? duaymış merhametmiş hergün kendimi suçladım sırf sana toz kondurmamak için ama yoksun lan işte varsanda yoksun.
tanrı insanı yaratmaz, insan tanrıyı yaratır. çünkü tanrı bizi sadece dünyaya bırakır ve biz o'nun varlığına inanırız ya da inanmayız. tanrı yaratmaz, tanrı yapar. tanrı hamuru yapar ve biz onun ne olacağına karar vererek sonucu yaratırız. yani kimse iyi ya da kötü olarak doğmaz. biz iyi olmayı seçersek iyi kötü olmayı seçersek kötü oluruz.
hala olmadigini düsünenler varmis, onlar kendilerini biliyorlar.*
kesinlikle var bence böyle bir sey. hani her seyi yaratiyor falan... kadin kadar igrenc, icten pazarlikli, zeki ve sinsi bir varlik hicbir evrim tarafindan aciklanamaz. ayni zamanda bu kadar güzel bir sey de evrimle aciklanamaz. o yüzden diyoruz ki, tanri kesin bir sey yapmis bu irka. yani bos zamaninda mi yaratmis, özellikle onlara mi calismis bilmiyorum ama bu kadinlarda bir sey var arkadas.
olm ne bileyim. topuklu ayakkabi mesela. italyan kadinlari mesela. beyaz tenli, siyah sacli, uzun boylu kizlar mesela. yani simdi affedersin ama bunu evrimle aciklayabilenin ta amina koyim ben.
elle tutulur, gözle görülür mantıklı bir sebebi yok. belki kendi de yok, bilemem. ancak sümer, uygur ve birçok eski medeniyetin bulgularındaki ''insan'' ırkını primatlardan uzaylıların yaratması daha mantıklı ve daha sağlam kaynaklara dayanıyor.