takoz irfan, cezaevi müdürü ve komiser gurur üçlü kumpas kurup 15 yaşındaki veletleri kurye yaptılar peh peh peh. Aksaray Kumkapı gibi gayrımeşru işlerin ve yeraltı dünyasının yoğun olduğu bu semtlerde 7 yıl bir fiil gecesiyle gündüzüyle dolu dolu yaşamış biri olarak söyleyebilirimki;hiçbir çete reisi veyahut kokoain gibi ağır uyuşturu satıcısı tanımadığı huyunu suyunu bilmediği 15 yaşında bir sabiye onca malı emanet edip kuryelik yaptırmaz...Bilirki çocuklar yakalanırsa bülbül gibi öter yedi sülalesini ele verir...ve son sözüm komiser gurur için gelsin..Alt rütbelisi üst rütbelisi olsun polisin büyük bir çoğunluğu senin gibi bir organizasyona girmez..yapılan bir kanunsuzluk varsa ortada niyeti kötüyse bundan payını alır yoluna bakar...yok çoçukları sağa sola salıyım yok çeteler ile fink atiyim böyle işlere gerek görmezler avantasını alır yürür gider..fakat berk hakman için izliyorum diziyi... dizinin senaristleri olacak şahıslar size sesleniyorum: Ayaklarınız yere sağlam bassın yeter yahu bu millet artık sizin açıklarınızı arıyor sırf dizide..gidin ouentin tarantino, dan feyz alın...
yazarın eserlerine bu kitapla başladım. eflatun'un 40 sayfa boyunca "beni siz mi çağırdınız" diye dolaşması ve damdam düşer gibi koca kitabın bitmesi dışında güzel bir eser. lakin öyle abartıldığı kadar bir kitap değil. sipariş üzerine yazıldığı çok belli.
Biz dört küçük arkadaştık,
Ecevit, ben (Bilal), ibo, Zeki.
Kuyudibinin dört gülü,
Maskotuyduk biz, sevinci.
Derken bir karabulut,
Çöktü üstümüze
Bir baklava yüzünden
Düştük maphushaneye
Devletimiz sahip çıksa
Düşer miydik buralara
Biz bir günde büyüdük
Sağolsun devlet baba.
Bize kötülük yaptılar
Hücrelere attılar
Birbirimize söz verdik
Susacaktık yıllarca.
Önce Ecevit uzaklaştı
Sonra Zeki adım attı
Benle Bilal bakakaldık
Ve dağıldık dört bir yana
Aradan 20 yıl geçti
Unutmadık acıları,
Ne zaman karanlık olsa,
Hatırladık olanları.
Birimiz avukat oldu,
Birimiz serseri oldu,
Birimiz hala çocuk,
Birimizse sözü bozdu.
Tek bir ortak noktamız,
Suskunlardı adımız,
Lakin bir karar aldık,
Artık susmayacağız. Bize kötülük yaptılar,
Ateslere attılar da,
Birbirimize bir soz verdik,
Susacaktık yıllarca.
Tutamadık sozumuzu,
Goremedik onumuzu,
Rahatlamak istiyorsak,
Almalıydık öcümüzü.
13.bölümüyle zirve yapmış olan dizi. gazanfer'in dengesizliği, psikopatlığı, takoz irfan'ın manyaklığı, sait'in hem zeki hem psikopat olması ve bunlara eklenen iyi oyunculuklarla mest etmektedir.
--spoiler--
artık gurur'un gazanfer olduğunu anlayan ecevit ve tayfası nasıl tepki verecek. çünkü kart gönderdikleri için gurur'a dost ayağına yaklaşamazlar. tabi gurur da onlara..
gurur da ecevitin ceketinden ecevitin kim olduğunu anlayabilir belki. şeytan ayrıntılarda gizlidir.
takoz irfan, gurur ve ecevit'in ceketlerini bir yerlerde bırakıp gitmesi de bu bölümün ilginçliklerindendi.
muhtemelen bilal, takoz irfandan intikamını, çok fena bir şekilde alacak. yaşananların acısını nasıl çıkartacak merakla bekliyoruz.
gazanfer ileride hastalığını bastırıp bizimkilerin yanına geçer umarım. adamda karakter de oyunculukta ilgi çekici.
--spoiler--
Reklamlarını ilk gördüğümde heyecanlandığım dizi idi. Normalde dizi izlemezdim, fakat bu dizinin ilk reklamını gördüğümde heyecanlandım. Kesinlikle favori dizim olacak dedim ve öyle de oldu. Fakat elimde olmayan * sebeplerden dolayı izleyememiştim. iki günde 13 bölümünü de bitirdim. Sevdimde. Fakat söylemeliyim ki;
Sanırım senarist liseli. O nasıl senaryo lan öyle.
13. bölümünü şokelerden şokelere girerek izlediğim dizidir
--spoiler--
ilk olarak gurur un gazafer olduğunu ilk bölümde anlamıştım * zaten
insan evladı irfanın sarıya verdiği ayar sarıyı mosmor etmeye yetmiştir ama benim gözümde hala insan evladı değilsin takozzz
gazanfer ile ecevit in 20 sene önce girdikleri iddianın akabinde gazanferin o adres gitmesi ve ferhatile karşılaşması
ecevit ve gurur un bir türlü karşılaşamaması ezel tadı vermeye başlamıştır
--spoiler--
uuber dizidir ailecek izliyoruz
dur bi kendime geleyim. her zamanki gibi yine şaşırdık arkadaş. yok olmuyo böyle her hafta her hafta. baka bakmayın tabi şaşırtmaya devam.
gazanfer sonunda asıl kimliğine büründü. müdürü nasıl yedi la o? aynı leviathan gibi.
ecevit ve bilal. tam her şeyi yoluna koydular derken yine bi pislik çıkacaktı dimi? yani olmazsa olmaz.
ama bana göre bölümün sahnesi, gazanferin müdürü ham yaptığı sahnedir.
bi yerinde eleman ben çalıştım komser oldum falan dedi ordan sonra kapattım. amına koyduğumun memleketinde her isteyen çalışınca komser oluyo pilot oluyo astronot oluyo bi biz asgari ücretli kargocu olmuşuz demek ki.