ben küçükken çok seveni vardı bu kadının ve ben neden dinlediklerini anlamazdım..
büyüdükçe şarkı sözleri insana daha çok anlam katıyor. son albümü de gayet şahane olan iyi ki şarkı yazan ve söyleyen kadın..
türk müziğine verdiği katkılardan dolayı teşekkür edilip yolların ayrılması gereken kişi. büyükşehirlerin ve tatil kentlerinin büyük sanatçısı. afyon da bir halk konseri versinde görelim.
(bkz: para para para)
türk pop müziğinin gelişmesi önündeki en büyük engeldir sezen aksu. altmış beş yıldır hobbit kadar boyuyla müzik piyasasını tıkayıp bugüne kadar hiçbir şarkısında dikiş tutturamamıştır. şarkıları anlamsızdır ve kimse tarafından bilinmez. tek başarısı müzik piyasasına hande yener'i kazandırdığı için dolaylı olarak sinan akçıl gibi bir sesi tanımamıza neden olmasıdır.
sürekli aynı müzik üzerine şakıyıp duran pestenkerani, dudağı kafasından büyük şarkıcı. şarkılarını son dizeyi söyleyip bitirmez. o okurken ağırdan volüm kısılır, şarkı haklı olarak mikrofonun kapatılmasıyla son bulur.
tek başarısı mıdır bilinmez ama en büyük başarısı dolaylı olarak da olsa türk kültürüne "mahmut, sen haksizsin ibne. seni kiniyorum, ve sana laflar hazirladim" gibi birçok kaliteli lafı kazandırmış olması olan sanatçı.
kocaman bir midesi olan kadın. artık sesini yitirdi, bunu tartışmaya gerek yok ama sırf bu yüzden ülkene ihanet edecek kadar alçalmanın da nasıl olacağını bunca yıllık hayranlarına çok güzel gösterdi. orhan pamuk gibi avrupa veya amerika kendisine kucak açsa bir dakika bile durmaz bu ülkede ama kimse kendisini ziklemiyor işte, yazık.
bazı insanların hayatını kaybetmesi ya da yaşlanması beni acayip üzüyor. işte sezen aksu bu insanlardan birisidir. bir şener şen de öyle. sürekli üretseler de izlesek,dinlesek keşke. nasıl başarmışlar fikrim yok ama kalben çok yakın hissediyorum bazı sanatçıları kendime. benden sonraki nesillerin de tanıması, hatırlaması, anması dileğiyle.. biz çok çok sevdik sezen ablamızı. minik serçemizi falan filan.
ermeni kökenli türk sanatçı. biz türkler bu kadından nefret etmiyoruz ama ermeni diasporası nefret ediyor. onlarla aramızdaki en büyük fark türklerin herkese olan hoşgörüsüdür. ama onlar bunu anlamak istemiyorlar.
onno tunç ve uzay heparı'yı kaybettiğimizden beri çok kötü müzik yapan, söyleyemediği, daha doğrusu detone olmadan söylemeye çalıştığı şarkıları da artık arabesk olan, konserlerinde performansı ciddi anlamda kötüleşmiş şarkıcı.
cok kökenlidir, yunanli yapilir, yahudi yapilir, ermeni, kürt, alevi.... yapilir. yapilirda yapilir. o ise eminim bütün bu söylenenlere bi yeriyle gülüyordur. bu yüzyilda hala insanlara kökenleri ile hitab etmek kadar acisi yoktur. cok yasa sen ask in sesi.
darbe yıllarında darbecileri destekleyen, sonra çark edip darbe karşıtlığı yapan, erdal eren için şarkılar söyleyen benim kafamı karıştıran sanatçıdır.
sanatçıların tek dertlerinin sanatlarını sergilemek olmaması gerektiğini düşündüğümdendir belki de.
aylar sonrası editi: artılanınca baktım da bir eksilik var entryde. sanatçının tek derdi sanatını sergilemek de olabilir, bu içinde bulunduğu topluma göre değişir.
eğer tek derdim sanatımı sergilemek diyorsa kişi -ki diyebilir- o zaman siyasi fikirlerini paylaşırken dikkatli olmalıdır kanımca.
politik iklime göre yanar dönerli olmak kişinin sindirebildiği bir şeyse o ayrı tabi.
fikir değişebilir, gelişebilir ancak bu konudaki fikir değişikliğinde gelişim amaçlı bir değişim yok maalesef.
çok bilmiş müzik otoritesi sözlük kullanıcıları tarafından albümlerinin artık tutmadığı zannedilen sanatçı. hani şöyle klasik bir cümleleri vardır, "sezen çok bozdu onno'dan uzay'dan sonra feci bozdu, öyle böyle değil cidden bozdu, daha fazla bozamaz dedik ama bozdu" minvalinde.
neyse efendim, onno ve uzay'dan sonra sezen'in yaptığı ve tutan bütünlüklü albümleri için,
tutmadı diye kabul edilen, sesinin en zorlandığı dönem olan 2002'de patlattığı şarkı söylemek lazım albümü 500.000 tirajla 2002'nin en çok satan albümüdür, aynı şekilde yine tutmadı denilen 2003 çıkış tarihli yaz bitmeden albümü 350.000 satmıştır.
bunların yanı sıra 2005 sonlarında "kardelen" albümü ve 2009 yılında derleme albümü yürüyorum düş bahçelerinde çıkmış her biri kayda değer satış rakamlarına ulaşmıştır. yani onno tunç'un vefatından sonraki 15 yıla 10 albüm sığdırmıştır. bitti üretemiyor diyenlere kapaktır.