tercihi kendisini ilgilendirir. ama sırf kendilerinden farklı düşünüyor diye adının verildiği sokağın isminin bile değiştirilmesini isteyenlere bir çift sözüm var:atatürkçü olduğunuzu söylüyorsunuz. bu da demokrat olmayı gerektirmeli.demokrasinin neresinde teklilik var? demokrasi sadece siyasi çoğulculuk ve haklar anlamına gelmez. aynı zamanda insanların özgürce düşünüp bunları ifade edebilmesi, farklı düşüncelere hoşgörü sabır ve anlayışla yaklaşmak demektir. yani aslında bir hayat felsefesidir. siz öyleyse böyle yaparak nasıl iddia ettiğiniz gibi demokrat, çoğulcu, kemalist oluyorsunuz?
düşünce özgürlüğüne kurban gitmiş ya da hayırcı zihniyetini bir anlık unutup fikirlerini beyan etmesiyle gaflete düşmüş sanatçımız. biz destekliyoruz kendilerini.
sözde sosyalist , özde faşist dikta rejimlerini destekleyen , bir o yana bir bu yana kıvıran ve bu durumu şarkılarında'da açıkca dile getiren '' dönsün dünya '' , insanımsı yaratık .
sanatçılığına gelince ; on üç , on dört melodiye sıkışmış , otuzbeş , kırk cümlenin tekrarından başka bir işe yaramayan sözde duygusal , özde yalancı birer çoban melodisi !
12 eylül darbesi sonrası söylediği söz dikkat çekici olan şarkıcı. o zamanlar herkes böyle şeyler söylüyordu ama tarihe not düşülmüş bir kere artık gitmez. http://galeri.uludagsozluk.com/r/sezen-aksu-48741/
o tabelayı indirenlerden daha harbi izmirlidir sezen. delikanlı karıdır. lafını esirgemez, düşüncesini saklamaz. hani derler ya fare dağa küsmüş, dağın haberi olmamış. işte seninki de o hesap; tabela indiriyo mal. n'oldu o tabela inice, sezen yok mu oldu. değeri mi azaldı. ah abi ah, hala nelerin peşinde koşuyoruz.
sezen gibi olabilmek için bi kere adamda göt olması lazım göt! yersen.
ezilmeye çalışılan sanatçı , tek kelime bile etmeden kendisini ezmeye çalışan postalcıları perişan eder. öylesine bir aurası vardır.
demokrat olmayı , cumhuriyet sevdalısı olmayı , darbelere çetelere dur demeyi "güçlüyü yalamak" olarak niteleyen sığ kesim daha öncede benzer argümanlar kullanmıştı.
cumhuriyetçi iseniz , eşitlik istiyorsanız , postala karşı iseniz sezen aksu ya söylenen her ağır laf zaten sizede söylenmiştir. "güçlüyü yalayan , koyun sürüsü , cahil , yobaz, cumhuriyet düşmanı vs" yani tipik postal sever söylemlerinden bir bukle.
kaale dahi alınması gereksiz.
türkiye'nin gelmiş, geçmekte olan ve geçtikten sonra da "geçmiş" diyebileceğimiz en iyi sanatçılarından biridir. şarkıları yoğundur sezen'in, efkardır. bi kaç kez, üst üste dinleyemez, dinleseniz de normal kalamazsınız karşısında. çokça sevilir müziği, azca beğenilmez sezen. sezen sezendir zira...
"evet" dedi sezen; âlâ... der der, onun bileceği iş. ha oyunu açıklar, açıklamaz; onun bileceği iş. eleştirisini de yapar; kendi bilir. sen de onu eleştirebilirsin elbet. ve fakat aşağılaşmadan, iğrençleşmeden, kusmuklaşmadan... insanca... çünkü karşındaki kişi sana bunların hiç birini yapmadı. sen hayır dedin, o evet. ona saygısızlık etmene neden olacak bir ayrım mı bu? bir halkoyuydu bu, bir kırılma noktası değil.
be vicdansiz son 6 yilda kac sezen konserine gittinde bu kuru yalanlari yaziyorsun buraya.
bir 30 agustos konserinde türkiye sarkilari adi altinda ermenice, rumca, türkce, kürtce sarkilar söylemedi mi? Neden sadece kürtce sarkilar söylemis gibi bir hava yaratiyorsun vicdansiz.
Ispatla yazdiklarini, akp ye ne sevgisi dile getirmis kulaktan dolma bilgilerle yazi yazma buraya. konserlerine gitseydin akp ye yeri geldiginde nasil gecirdigini görürdün. nerede ne zaman tsk aleyhinde aciklamalarda bulunmus be cahil iftiraci.
sezen aksu bir degerdir. eminim ki sezen aksu senin siyasi görüslerin cercevesinde hareket etseydi suan milli bir kahramandi.
ha özeti merak edenler için şöyle söyleyeyim, hrant'ın arkasından yaktığı ağıt güvercin ile hala haber bekliyorum senden ile, sadece barışı arzulayan şarkısı tanrı'nın gözyaşları ile aksu bizim çoktan unuttuğumuz bir yerden vicdan dünyamıza seslenmektedir.
bir sokak adı kadar kolay silinemez belleğimizden...
--spoiler--
12 Eylül 1980 'de sanatçıların ne dediğini sayfalara taşımış dergi...
Bakın Sezen Aksu ne demiş:
"Türk Silahlı Kuvvetleri, ülkemizde her şeyin çıkmaza girdiği bir dönemde yönetime el koymuştur. Bence zamanında ve yerinde bir karar alınmıştır. Halkımıza hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum."
--spoiler--
son zamanlarda hükümet tarafından ortaya konan konjonktürel çalışmalara destek vermesiyle politize olan ve kendisini yıpratan sanatçıdır. kendisinin farkında olması gereken husus şudur ki hükümet bile ortaya attığı çalışmaların arkasında duramazken sezen hanım tarafından destek mesajları verilerek daha sonra ortada kalması kendisi açısından pek hoş değildir. kendisi belli bir kesimin sanatçısı değildir herkesin severek dinlediği ve bundan sonra da sevmek istediği bir kişidir. bu anlamda günün kısır tartışmalarına dahil olmak suretiyle sanatını gölgede bırakmaması tavsiye olunur.
sezen aksu'nun "evet" demesinden sonra siyasiler, "sanatçıları siyasete karıştırmayın" dediler.
iyi de sanatçı çıkıp da başbakanla "sayın başbakanım, kürt açılımını sonuna kadar destekliyorum." şeklinde bir telefon görüşmesi gerçekleştiriyorsa, bu sanatçıya yapılan sokak isimlerinin değiştirilmesi az bile bence. ama gün gelir, bugün sanatçı dediğimiz, sanatçı demek zorunda olduğumuz bu kişilerin isimleri sadece sokak köşelerinde kalır...