yahu dün terörist yerine konulan ahmet kaya (-ki beğenerek dinlerim) başta olmak üzere sanatçılara karşı farklı pencerelerden bakma devri başlamış iken,, tamamen hür irade ürünü olan basit bir referandumda seçimini cesurca ve açıklıkla söylediği için, izmirde ki zamanında adı konulan sokağın değiştirilmesinden tutunda, bazı köşe kazarlarının karalama kampanyası yaparak büyük ayıp ettiği/miz sanatçımızdır..
hayırcıların ne kadar demokratik ve saygılı (!) olduklarını bizlere göstermiş ülkemizin en kaliteli ses sanatçılarındandır. ne de olsa demokrasi ve saygı demek, kendi görüşünde olanlar süper gerisi pis kaka çamur demektir. karşıt görüşte olanları çekemeyen, kaldıramayan hayırcıların ne kadar acınası halde olduklarını bizlere bir kez daha kanıtlayan sanatçımızdır.
SOKAK-LARINDAKi Sezen Aksu tabelasını indiren izmirlilere seslenmek istiyorum.
Adını, sokağınızdan indirdiğiniz o sanatçı var ya;
O Türkiye nin sanatçısıdır.
Her şarkısıyla yüreğimizi bu ülkeye demirleyen şarkıcıdır.
Adını sokağınızdan indirdiğiniz o insan var ya;
Bütün gençliğini mini etekle geçiren, kadınlığını sonuna kadar yaşamış bir insandır.
Her şarkısında kadehini Ege nin öteki yakasına kaldıran, hayat tarzını bütün hayatı boyunca sizinle paylaşmış bir insandır.
O izmirlidir.
Her izmirli kadın gibi kafa tutan, korkusuz bir kadındır.
Hiçbir cemaate sığmayacak kadar büyük bir insandır.
Yakıştıramadım bu tavrı izmir e.
Peki onun adını indirdiniz, referandumda Evet; diyen izmirin yüzde 37sini ne yapacaksınız?
Sokaklardan sürecek, okullardan tart edecek; fırınlara sokmayacak mısınız?
Siz böyle yaparsanız, biz sizlere, bizlere ruh hastası;, ;ahlaksız;, darbeci; diyenlere nasıl cevap vereceğiz?
Sezen böyledir.
Bugün sizi kızdırır, yarın başkalarını.
Emin olunuz ki, bir gün hayat tarzınız tehdit altına girerse, yanınızda bulacağınız ilk insandır.
O isim sizin sokağınıza ancak şeref verir. Gurur verir. izmirli kadın olmanın, erkek olmanın gururunu verir.
insanların ne oy verdiğine neden bu kadar takıldıklarını anlamadığım sanatçı.
ben sezen aksunun o güzelim şarkılarını siyasi görüşü için değil şarkılarının mükemmel olmasından dolayı sevdim.
ne böyle senle ne de sensiz,
yazık yaşanmıyor çaresiz,
ne bir arada ne de ayrı,
olmak imkansız hiç sebepsiz....
bunun gibi binlerce şarkısını sevmemi verdiği oylar değiştiremez.
evet oyu vermesini kimse eleştirmiyor ve kimsenin umrunda da değil. ancak evet oyu vereceğini açıklaması yanlıştır.
neden mi?
orhan pamuk çıkıp diyor ki ben anayasadan anlamam ama evet vereceğim. ee niye açıklıyorsun o zaman oyunu. ben ekranlara çıkıp desem ki "ben evet veya hayır vericem" bize ne lan ibne sen kimsin demez misiniz? aynen o.pamuk da sezen aksu da bu konumdadır işte. insanlar sezen aksu'yu sevdiği için evet mi diyecek? evet diyorsan gerekçelerini de söyle yoksa bize ne lan senin oyundan.
çıkıp bir hukukçu, bir siyasetçi, bir sosyolog bunun propagandasını yapabilir ama be fetocu hakan şükür, sen ne anlarsın anayasadan da çıkıp evet mitingine katılırsın?
ne oy verdiği kimseyi ilgilendirmeyen sanatçıdır. ancak evet oyu verdiğini söylemesi üzmüştür. halbuki egenin deniz tuzunda zihin açıcı birşeyler olduğunu düşündüm hep sandıklar açıldığında. egelinin kötü gidişattan haberdar ve başa gelebilceklerin her zaman farkında olacağını. ege yanıltmadı. ama minik serçe yanılttı. umarım evet dediğini açıkladığı anayasa maddelerini okumuştur.
bunun yanında; her insanın hayatında, anılarında bir yerde en az bir şarkısının izi vardır diye düşündüğüm, ne olursa olsun değerli olan.