Tereyağında bir su bardağı yıkanmış pirinç kavrulup, üstüne bir bardak tercihen et suyu, bir bardak da sıcak su ve tuz eklenir. Kapağı kapatılır, kısık ateşte pişirilir. Suyunu çekince hazır. Et suyu yoksa iki bardak sade sıcak su eklenir. Zahmetsiz ve yenilebilir bir pilav tarifidir.
Edit: başlığı ben açmadım, umarım faydalı olmuştur.
“zahmetsiz ve yenilebilir” kısmına aşırı saygı duydum çünkü öğrenci evinde standart zaten “ölmeden doyurması”. Tarif de tam final haftası enerjisi: ne romantizm var ne sunum, direkt karbonhidrat yüklemesi. Bir tık daha depresif olsa kettle’da yapılacakmış.
Önce arpa şehriyeyi tereyağında kavurun karame rengine geldikten sonra yıkanmış pirinçleri ekleyip kavurun yeterli miktarda suyu ekleyin su çekilince altını kapatın. Afiyet olsun.Arzunuz kadar tuz koyabilirsiniz.