sevdiğim devlet. özendiğim bir çok padişahı olmuştur.
şükürler olsun ki recep amca atalarımızın mirasını az da olsa canlandırıyor. allah senden razı olsun cumhurbaşkanım.
tarihin en sağlam türk devleti olduğu gerçeği başkadır kanuni döneminde bitmeye başladığı ve tüm gelişmeleri kaçırdığı gerçeği bambaşka. osmanlı gelişmeye kendini kapadı ve hanedana bağlı bir devlet olduğu içinde çöktü. 5. murat padişah oldu yahu.
Cumhuriyet kurulduğundan itibaren yoğun bir şekilde ideolojik malzeme yapılmış tarihin şanlı türk devletlerinin en kurumsal ve en büyüklerinden birisi.
Canakkale destanında alman generalin ne kadar önemli rol oynadıgını halen bilmeyenler var, mk tarih hocaları öyle şişirmiş gibi anlatımı sadece intihar komandosuyla işin bitecegini sananlar var. Bu saaten sonrada zor inandirirsin başka seyleri. (Atatürkün ve ordusununda başarısıydı kabul ama alman generalin rolü orda azimsanmayacak kadar)
hakaret ederek aklı sıra haklı çıkanları göstermiştir.
hatasıyla sevabıyla atalarını kabul etmektense 1923 öncesinin her şeyini kötüleyenler sanırım sadece bizde var. adamlar tarihe bir bütün olarak bakabilse, 1915 yılında kazandığı çanakkale galibiyetinin ne kadar büyük bir osmanlı galibiyeti olduğunu bilir. gerçi deniz ve kara savaşları halinde geçmiş olan çanakkale savaşını bir tek karacı yarbaya kazandıran adamdan ne beklersin ki?
edit: arkadaşım, bir zaferin osmanlı zaferi sayılması için illa ki tüm askerlerin türk mü olması gerekiyordu?
1878'de fiilen bitmiş devlet. lan ruslar yeşilköy'e kadar geldi ingilizler adamlara dur dedi. siz biz bugün elimizdekini nasıl yükseltiriz derdine düşün.
ek: yavrucuğum 1878'de ruslar yeşilköy'e gelmedi mi? sen ayestefanos antlaşması ne zannediyorsun. senin ilk filmin rusların o günlerde oraya yaptıkları ayestefanos anıtını yıkmak için çekilmedi mi? başkentinin 10 km ötesine düşman karargahı kurulmuşsa sen fiilen bitmişsindir. bu hakaret değildir tarihi gerçektir.
yıkıldı, bitti dedikleri 19. yy'da bile avrupa'ya posta koyabilen (bkz: hasta adam denilen osmanlı nın kudreti/#15981782) ayrıca batılılar tarafından türkçeden batı dillerine çeviri yapılan, yine batılıların türkçe öğrenmek için dil kitabı yazdıkları devlettir.
Osmanlı imparatorluğu, kuruluşundan sonuna kadar, geçen sürede 192 defa savaş yapmıştır. Bu savaşların 26sını kaybetmiş, 11inde netice alamamış ve 155ini kazanmıştır.
" Osmanlı döneminde 63 yaşını geçen birine yaşı sorulduğunda 'Haddi Aştık' diye cevap verirdi . Bunun nedeni ise Peygamber Efendimize (s.a.v) duyulan saygı ve sevgi idi. "
osmanlıları seven şahsın, imanlı olduğuna kanaat getiririz. zira osmanlılar, asırlar boyunca islâm'ın koruyuculuğunu ve bekçiliğini yapmışlar, allah yolunda gazâ ve cihad etmişlerdir. osmanlıları sevmeyen de islâmî kimliğe karşı nefretle dolu olduğu için bu hissi benimsemiştir.
arap dünyasındaki âlimlerin, osmanlı sultanlarını öven risaleleri pek çoktur. hatta meşhur mutasavvıf, şeyh-i ekbermuhyyiddin arabî'nin, osmanlılar kurulmadan 30 sene evvel vefat ettiği hâlde talebelerine, ''dikkat edin! osmanlılar geliyor! sahabelerin ardından islâm'a en çok bu devlet hizmet edecek ve ebediyyen baki kalacak!'' dediği rivayet edilir.
maddî anlamda olmasa da, demek ki manevî anlamda bir osmanlı devri daha yaşanacak...
arap âlemindeki osmanlı sevgisi o denli çoktur ki, hanedana kutsallık dahi atfedilmiştir.
1565te terk-i diyar eyleyen imam şaranî, el-uhudül kübra adlı eserinde osmanlıların adalete ve dine bağlılıklarını överek, bugün dinin yüzünü pak eden ancak osmanlılar ve onların askerlerdir diye yazmış, 1640ta vefat eden abdülgânî en-nablusî de, enbiya suresinin 105. ayet-i kerimesinin (yeryüzünü salih kullarıma miras bırakırım) osmanlı sultanlarını övdüğüne işaret etmiştir.
kendini koruyan askeri hristiyan avruplı devşirmesi;
haremindeki cariyesi dünyanın bilmem neresinden getirilmiş köle;
koynundaki karısı her zaman türk harici bir aileden gelme. tahtı çaldırmamak için sürekli yabancı gelin alarak gittikçe kanı yabancılaşan bir hanedanın yönettiği ülkedir.
fuck the king's guard, fuck the city, fuck the king.