--spoiler--
6. sezon 9. bölüm itibariyle hurley'in kilit karakter olduğuna inancımın körüklendiği dizi. richard'ın karısına yaptığı aracılıkla olsa bile aksansız ispanyolcası takdire şayan olmakla birlikte, saçmaydı da. herkesin arkasını toplamaya, jacob aracılığıyla millete ne yapacağını söylemeye başladı ya bu hurley, hadi bakalım hayırlısı...
bu bölümün aklıma getirdiği bir başka soru da, richard kendisini öldürmek istediğinde hunharca ona karşı koyan jacob'ın, 5. sezonun son bölümünde benjamin kendisini öldürmeye çalıştığında neden dut yemiş bülbül misali kılını kıpırdatmadığıydı. madem ağız burun kırabiliyordun da ne demeye kendini savunamadan ölüp gittin be adam?
--spoiler--
dizideki her karakterin eline en az bir kez bir silah geçmiştir. darmacılar, diğerleri, tapınaktakiler herkes ama herkesin elinde çeşit çeşit silahlar. nerden buluyorlar bu kadar silahı? oceanic 815 adaya düştüğünde bile bir sürü silah ve bıçak çıkmıştı uçaktan. hadi onları bir mantığa oturttular ama uzun zamandır herkesin belinde bir tabanca taşıdığı ve zorda kalınca birilerine çektiği bir dizi oldu lost. o kadar çok insan ve olay var ki artık ben de takip edemiyorum kim nerden buldu o tabancayı diye. sadece izleyip gidiyorum. düşünmeyi bıraktım.
--spoiler--
0609'ta, rachard ve jacop konuşurken çok kilit bir nokta var;
şaraplı sahnede...
seni beni buraya öldürmeye gönderen adam, herkesin manipüle edilebilir olduğunu iddia ediyor, çünkü doğalarında günah var. Ben yanıldığını kanıtlamak için insanları buraya getiriyorum, buraya geldiklerinde geçmişlerinin bir önemi kalmıyor diye
Yani bizim adada geçen olaylarla eşzamanlı geçen alternatif gerçeğimiz sonucundan ben şunu anladım, adadaki hikaye iyilerin kazanması ile son bulacak. Çünkü geçmişlerinin öneminin kalmadığını ben linus kızını kurtararak gösteriyor. Sawyer'da o herifi öldürmeyecek mesela.
--spoiler--
bence bu dizi'de her şey tam manasıyla açıklanmayacak. lost sona erdiğinde yine bizlerin kafasından soru işaretleri olacak ve kafamızdaki sorulara cevap bulamayacağız. senoryö ekibinin kafasından geçenler muhtemelen dizi bittikten sonra bile lost'un gizemini korumasına yönelik olacak. demedi demeyin lan.
inciciler için kısa ve öz not: hay sokayım böyle şeye.
--spoiler--
bu muhteşem bölümde kusur bulmak istemezdimde... 01.20 civarlarında jacop ilana konuşmasının iki bölümü farklı zamanlarda çekildiği çok belli oluyor. söyleyeyim dedim.
--spoiler--
elemanların adaya neden geldiklerini öğrendik gibi oldu. amaç jacop efendinin yerine geçecek birini bulup duman sultanı durdurmasını sağlamak imiş. benim fikrim o kişi hurley olacaktır.
--spoiler--
son bölümü akıldaki soru işaretlerinin çoğunu almıştır. devamında ne olacak? bizi neler bekliyor merak ediyorum. ilk başta dedim lan bu ada cehennemmiş, bunlar ölmüş filan. baya baya inandım. ama hala bir sürü soru işareti var. hep bu black smoke karıştırıyor aq ortalığı.
Uzun zamandır teorilerde düşündüklerimiz gerçekleşmiştir. Jacob peygamber, Black Smoke ise şeytan. Jacob insanların doğaları gereği iyi olduğunu savunmakta, Black Smoke ise tam tersini. Jacob ispat etmek için adaya sürekli insan getirir. Çünkü insanların iyi olduğuna inanır... (((Hatırlarsanız Miles ne demişti Benjamin Lunis'a; Jacob sen onu öldürürken bile senin için birazcık da olsa şüphesi vardı diye))) ... Büyük ihtimalle yüzyıllardır adaya insanlar gelmekte Jacob onları kullanıp Black Smoke'u -muhtemelen kardeşi bence- ikna etmeye çabalamaktadır. Black Smoke ise Jacob'ı öldürüp adadan ayrılmak istemektedir.
Şimdi ne oldu?Jacob öldü. Black Smoke ölümsüz. Bizim 6 tane candicate var onlar da ölmüyor sanıyorum ki...(Jack ve Richard'ın dinamit sahnesindeki gibi)...Bir savaş olacağı söyleniyor. işte benim spoilerın bu ön bilgiden sonra savaş hakkında olacak. Bilmiyorum ne kadar atarım ama bir başlayacağım. 1.Dünya Savaşı gibi bakalım olaya.
itilaf: Flocke, Sawyer, Sayid, Claire, Otherstan grup, Kate
ittifak: Sun, Benjamin, ilana, Jack, Miles, Hurley, Richard
ABD kuvvetleri gibi sonradan savaşa girecek olan: Widmore ve ekibi
savaşta ki bu savaş manipülasyon savaşı mı olur, top tüfek mi yoksa özel güçler falan mı kullanılır bilmiyorum ama en önemli kişi dizinin başından beri bizim hiç sevmediğimiz Jack kişisidir. Jack Sawyer'a adadan ayrılmayı, Kate'e iki gıdım penis ve bakış, Sayid'e iyiye dönme şansı, Claire'e bebeğini vermeyi teklif edecektir. yıllardır Jack'i tanıyanlar bence bunu kabul edeceklerdir. Savaşı itilaflar kazanacaklar. Ve versay antlaşması gibi black smoke'u adada tutacak candicate'i de belirleyeceklerdir. Bunun için de 108 numaranın kim olduğunu bilmeliyiz bence. Arkadaşlar unutmayalım Erol Taşlar sürekli kaybetti filmlerde, yine öyle olacak.
Asıl bomba bölüm Black Smoke'un nasıl bu hale geldiğinin öğrenilmesi hali olucak. Şimdi ben çok saçma bir şey daha yazıcam. black smoke'un bu hale gelmeden önceki hali nasıldır? Yani bizim 06x09'da gördüğümüz hali başka birisinin hali sonuçta diye tahmin ediyorum. Yani ölen kişilerin bedenine giriyordu. Ben bedeni alınmadan önceki görüntüsünü çok merak ediyorum.
s06e08'de yani; sawyer ile miles'ın paralel zamanda polis olduğunu öğrendiğimiz bölümde, sawyer polis merkezinden çıkarken biri ile karşılaşıyordu. o kişi sawyer'a kardeşim havaalanında gözaltına alınmış diye soruyordu. soruyu soran adam çok kıymetli charlie kişisinin abisidir.
Final bölümünün ismiyle beni kopartan dizi.O kadar senaryo diyelim en ince ayrıntı diyelim yaratıcılık diyelim.THE END diye son bölümmü olur.Çok yaratıcı hiç kimsenin aklına gelmezdi zaten.Ama finalden bir bölüm önceki bölümün ismi Türkçe olarak ''Onlar Niçin Öldüler'' bu güzel olcak bence.
diziyi nasıl bağlayacaklar gerçekten merak ediyorum. iyi kötü savaşına döndü son bölümüyle siyahlı adam adadan sıkılıp gitmek istiyor madem gitmek istiyosun bırakda jacop sana yanıldığını kanıtlasın ondan sora defol git ama önüne kim çıksa o öldürme peşinde beyazlı olan yanıldığını kanıtlama derdinde peki o dharma projesi neydi wildmore un annesine adada kötü bişey mi yapmışlar ne istiyor adadan siyahlı adam john olduğunu göre wildmore onu öldürüp annesinin intikamını mı alacak dizinin son bölümü olacak olan the end bölümünde jacop la john uzun bir konuşma yapacak ergen yılları anneleri fln gösterilecek john un bundan önceki bölümde kate e söylediği benim annemde delinin biriydi sözünden sonra annesi deli olan bütün şizofrenleri araştırdım dermişim şimdi annesinin kim olduğunu merak ediyorum ama jacop la john un kardeş olma ihtimali de var yoksa bu iki adamın birşeyleri kanıtlama derdi niye oluşsun. bizler tanrının ortanca cocuklarıyız bu yüzdende çok kızgınız. çabuk şu lostu bitirin ben daha fazla saçmalamadan.
**
. richard'ın karısı hastayken bin zorlukla doktor bulmaya çalışması, döndüğünde kadını ölmüş bulması ingiliz hasta filmini andırdı.
. hurley' ın ölülerle konuşabildiğinin gerçek olduğunu, hugonun şizofren olmadığını zaten daha önceden biliyorduk, jacopla konuşmuş olmasa deniz fenerini nerden bulabilirdi, bulsa bile jack'in evini görmesini sağlayamazdı.
. bence black smoke, işine yarayacak olana dokunmuyor.
. richard' ın, jacop' un teklifini karısını görebilme uğruna kabul etmesini beklerdim, jacop hayır, yapamam edemem diyince ısrar bile etmemesi şaşırttı. karısı için öldü bişey yapamam gibi bi laf etti. ama ölümsüzlük verebiliyor, bu da richard'a normal geldi. hemen ikna oldu.
. jacop, richard' a ölümsüzlük verdi. kendi için hiçbir şey yapamadı da mı benjamin öldürebildi, anlayamadım.
. dizi, iyi kötü çatışması, iyinin yanındakiler daima kazanıcak, kötüler yeniliyor heyoo süper! tadında biterse oturur, ağlarım. ne beklediğimi sormayın, onu senaristler düşünsün.( yok bi taş espirisi aralarında, al eline veririm böyle taşı. al seninkini de ben denize atarım. ) (bkz: peh)
. dizinin ilk başlarında claire hamileyken, aaron'un babasının terk ettiğini söylüyordu. babasının kim olduğunu gördüysek hatırlatın ama, bana jacop gibi geliyor. **
. ilk sezonlarda oha! yuh abi napmışlar ya süper, tesadüfe bak çıldırcam gibi tepkiler verirdim. 6. sezonda hiç heyecanlanmadım desem yeridir. son bölümde richard dağa taşa haykırırken hugonun çalılıkların arasından çıkıp ne teklifi? demesi güldürmüştür. geçen bölümlerde de samurayla muhabbeti aynı şekildeydi. hugo da olmasa gülemeyeceğiz sanırım. bir sawyer vardı. o da depresyonda.
. sun jin' e kavuşsun be arkadaş artık. hiç bi seven beraber olamıcak mı ne iştir, ya ölürler ya kaybolurlar. bernard- rose var bi heralde birlikte.
edit: aaron'un babasını görmüşüz. kinix'e teşekkürler.
bugüne kadar ki en güzel bölümü 9.bölüm olan, insanı çıldırtan dizidir. richard ne güzel oynamıştır öyle. sadakat örneği vermiştir. izledikten sonra darmadağın etmiş bir bölümdür. teori çıkarmaya gerek yok, artık açıklamaya başlasınlar bi zahmet. yoksa varsayımlar deccale kadar uzanmaktadır.
Bizim lostieler birbirlerini yada birseyleri kovalamanin haricinde bos kalan zamanlarini msnde geciriyorlarmis yaw. John Locke'in msn listesinde yok yok gordugunuz gibi. Walt nerde deyip duruyorduk, megersem Lock'in msn listesindeymis. Jack engellenmis hmmm. Charlie, Libby ve Boone offline olmuslar. Bu arada John Lock'in mail kutusunda uc mail var. Kimden acaba...
9. bölüm gayet güzeldi. baya şey açıkladılar. ama bi yer var ki hiç açıklamasalardı daha iyiydi dedim. şu black rock ın ormanın ortasına oturmasından bahsediyorum. bilemiyorum bana çok saçma geldi. heykelin baş kısmına çarpı. o heykel o kadar yüksekti ki.. ve gemi heykele çarğınca heykelin ayağına kadar parçalanmasındansa geminin oraya çarpıp düşmesi daha mantıklı değilmiydi? bunu da jacob'ın kerameti olarak yorumlamalıyız galiba..