dil veya değil, bu benim meselem değil dilbilimcilerinin meselesi.
ama bu dili konuşan insanlar olduğu ve bu insanların sırf bu yüzden eza çektiklerini unutmamak ve bunu dikkate alarak konuşmak lazım. inkarın bizi getirdiği nokta malum. aynı yanlışın üstünde yanlızca aptallar ısrar eder.
daha önce dediğim gibi, her şeyin anahtarı saygı. (bkz: 26582172)
Biz eziliyoruz edebiyatinin malzemelerinden birisidir. Kim ne isterse kendi arasinda istedigi dili konussun. Gecmiste bazi yanlislar yapilmis olabilir,kabul. Fakat anadilde egitim diye tutturmak da bence yanlistir. Bir milleti millet yapan degerlerden birisi dildir. Abd de bir suru farkli etnik kokenden insan yasiyor. Ordaki adam biz anadilde egitim istiyoruz diyebiliyor mu?
kimisine göre "iş sahibi" demek yerine "sahibiiş-xwedişol" denilince yeni kelime edinmiş olan dildir. ne ki ayrı değil birleşik yazıldıkları için!... biz her ek eklediğimize "yeni kelimedir" desek türkçe'de milyonlarca kelime olur.
yazık! şunca dilden (bkz: maori dili sundanizce yidçe yoruba telugu sesotho) çeviri yapma imkanı olan google translate'te neden kürtçe'ye yer verilmemiş acaba? beş milyar kişinin konuştuğu bunca zengin ve güzide dil atlanır mı ya!...
tu li hespê siwar dibî? (sen ata biner misin?)
Örneklemesi bile atlı, eşekli olan dile benzer şeydir.
Denemek istediğim dilimsidir.
Tu li haspe yenge dibi?
Olmadı galiba.