ibranice dili ile aşırı derecede benzerlik gösteren dildir.
hatta bazı yahudi özel isimler kürtçe'de de var. örneğin kenan. zafer. adar. bu da kürtlerin ortadoğuda doğduklarının başka bir kanıtıdır.
terbiyesiz ve saygisiz insanlarin hakaret ettikleri lisan. sen daha dune kadar farsca yazip okuyordun, turkceye laf edilseydi ayni sekilde hircinlasirdim. bu lisani konusanlarin da insan oldugunu unutmayin. hepinizin annesi gibi analar var bu lisani konusmaktan baska caresi olmayan. hakaret etmeden once bir dusun. ya da ihtiyacin oldugunda beynini kullanabilecegini unutma. asagilamayla bir yere varilmaz.
kürtlerin 2. kanalı olan dil, ancak bir ingilizce ve almanca gibi kapsamlı değil çok kısıtlı bir dildir, araya genelde türkçe yama yaparlar,kelime haznesi çok zayıftır.
doğuda ve güneydoğuda sadece kürt kökenlilerin değil türklerin de bir kısmının bildiği , tam konuşamasa da anladığı dildir. çünkü çevre köylerden ve köylülerden öğrenmişlerdir. bunu da hiç sorun etmemişlerdir. ama Türkiye de resmi dil olamaz. olmamalıdır. bu da faşistlik falan değildir. kürtçe konuşanlara tahammülsüzlük ise tam bir aymazlıktır.
Eğitim dili yapılmak istenmesi biz Kürtleri iyice cahil bırakmak ve pkk nın ideolojisini rahatça uygulatmak içindir.
Kürtçe temeli sağlam olan bir dil değildir. Dünya kadar edebi eseri kaynağı bırakıp ben çocuklarımı Kürtçe eğiteceğim demek saçmalıktır ve Kürt neslini cahil bırakmaktır.
grameri yoktur ve hemen buradan dil olmadığı anlaşılır. farsi kökenlidir ve çoğu kelimesi farsçadır, rakamlar dahil olmak üzere. farklı illerde yaşayan kürtler birbirleriyle anlaşamazlar çünkü bu konuşma biçiminin grameri yoktur.
grameri olmayan bir konuşma biçimi dünyanın hiçbir yerinde dil olarak kabul görmez.
bazıları tarafından bir medeniyet dili olarak sunulur. fakat bir iki destan dışında, kürtçe yazılmış edebi eserlerin, bilimsel eserlerin bir listesini vermeye yanaşmazlar! yazıya dökülmüş eserleri bile olmayan bir dil nasıl medeniyet dili olabilir?
hala bu "lehçemsi" şeyle "türkçe"yi kıyaslıyolar ya hayret valla. şu baliyi az çekin amk. bali çekip gelmeyin şu sözlüğe.
ekleme: türkçe'ye bakıyoruz. evet etkileşimden dolayı kelime alıp kelime vermiştir. demek ki neymiş az çok dünyada ki bütün dillerle etkileşime girmiş. bakın hepsiyle demiyorum. az çok. demek ki neymiş asırlardır "biz" varız. senin dil dediğin şey ufak bir gurup tarafından konuşulurken daha anca lehçe halini alıyor. taa m.ö den falan bahsediyor bu balici arkadaşlar. he ya amk. hz.adem'de kürttü zaten.
insanların diline ve kültürüne bu kadar hakaret eden yazar topluluğu utanç verici bir şey, Uludağ sözlüğün adını kirleten sizlersiniz! Sadece utanıyorum sizlerden, gerçekten utanıyorum.
Farçanın bir lehçesidir. sonradan siyasi amaçlar için yazı dili olmuştur. geçmişi yoktur. aynı türklerin sovyetler'de birbirinden ayrılması için Türk lehçelerini ayrı bir yazı dili gibi gösterip alfabe verildiği gibi kürtlere de bir alfabe verip alın bu sizin artık yazı diliniz kullanın denmiştir.