Ülkemizde muhafazakarlık denince aklıma ilk gelendir kesinlikle şüphesiz. AKP ile beraber muhafazakarlık dindarlıkla eşitlenmiş olabilir ancak muhafazakarlık terimini dine indirgemek kadar yanlış bir şey yok. Cumhuriyet değerlerini ve kazanımlarını korumak başlı başına muhafazakarlık değil de nedir. Müesses nizamı devam ettirmek isteyen gruplar muhafazakar, var olanı yıkıp yerine başka bir nizam kurmak da devrimci haldir. Türkiye'de laikliği yıkıp şeriatı getirmek isteyen kişilerde devrimci bir ruh vardır oysa şeriatı tesis eden yapı bu sefer de şeriat düzenini korumak isteyecek ve muhafazakarlığa bürünecek, Kemalistler de devrimciliğe soyunacak.
liderinin hayatta olduğu dönemde dünya tarihinde eşi benzeri olmayan çağ atlamalarını gerçekleştirmiş; vefatı sonrası ise 88 senedir yıkılamamış olan gelmiş geçmiş en büyük ideoloji.
türk'e düşen, bunu bütün dünyaya her yönüyle yaymak.
yobazların ve gericilerin panzehiridir. kurtuluş savaşı döneminde işgalci ingilizler, mustafa kemal'in yanında örgütlenen türkler için kemalist demiştir. bugün aktrollerin, cemaatlerin, tarikatların kemalizmden nefret etme ve kemalizme kin kusma nedeni budur. ingiliz efendilerinin kendilerine bıraktığı bir görevdir kemalizm aleyhine propaganda.
Atatürkçülük arasında çok bir fark yok.
Hatta eş anlam gibiler.
Kaldı ki o kadar kötü bir ideolojide değil.
Faşizm.
Komünizm.
Siyonizm.
Evanjelizm.
Siyasal islam gibi pis ideolojilerden daha iyi.
@bu köyden, aynen aşırı huzurlu bir ülke. Öyle huzurlu ki adalet sistemi, emniyeti ve yaşattığı refahla uçuyoruz. savaşa girmiyoruz ama savaşlar bize giriyor durduğumuz yerde.
kemalizm köhne, pozitivist, geri kalmış bir düşüncedir. Türkiye’de sekülerliğin ve seküler devlet yapısının kılıfıdır, zırhıdır.
türklükle yakından uzaktan alakası yoktur. Türkleri düşmanlarına benzetmiştir. Kemalistlere dikkatle bakın, yaptıkları tüm Türklük tanımlarının göstergeleri kafirlikten öteye geçmez. Madem Türklük sizin yeni dininiz, atanız ve onun yolunu sürdüren darbeciler neden düzeni Avrupa’nın yasal sistemine göre dizayn etti? Neden düşmanlarınızın hukuku hakim bu memleketin anayasasında? Türklük töreniz bitti mi? Türklerin kendi yasaları yok mu? Kendi geleneğiniz nerde? Bir tane Türkçü geçinen kemalistin böyle bir talebini veya endişesini göremezsiniz. batıcı yavşaklığın diğer adıdır Kemalizm.
Bir ideoloji hatta fikir bile değildir. Çağın trendi neyse ideolojik dümeni o taraftadır. Fakat değişmeyen iki kaidesi vardır; Falanj partisinin 5 okunu alır 6 ok yaparken de marksist eşkîyalara arka çıkarken de o fikir vardır; yayın organının yönetmeni führerin doğum gününe giderken de yayın organlarında ülkücüleri hedef gösterirken de o fikir vardır, mussolini selamlanırken de birlikte dehap ile meclise girerken de o fikir vardır.
A-ülkenin deislamizasyonu
B-bila kayd i sart batı hayranlığı (hayranlığı diye yumaşıtıyorum)
Ülkenin kurucu değeridir. Eğer biri kemalizme ve atatürke düşmansa ya fetocu ya pkklı oluyor. Eleştirmek ve hakkında atıp tutmak kimsenin haddi değildir.
Gazi Mareşal Mustafa Kemal Atatürk buz gibi bir Türkçüdür. Bunu idrak edemeyecek kadar aptal olmak nasıl bir beyin ve ruh yapısı gerektirir çözmek imkansıza yakın maalesef. Gazi'nin sağlığında Kemalizm terimini ilk kullananlar Fransız ve ingilizlerdir. Sonrasında sağır ismetle birlikte giderek artan bir idea halini alır.
--spoiler--
Türk milliyetçiliği, ilerleme ve gelişme yolunda ve beynelmilel temas ve münasebetlerde, bütün muasır milletlere muvazi ve onlarla bir ahenkte yürümekle beraber, Türk içtimaî heyetinin hususî seciyelerini ve başlı başına müstakil hüviyetini mahfuz tutmaktır.
--spoiler--
Referans alınan Atsız ve Rıza nur gibi isimler Türk milliyetçiliği üzerine değerli çalışmalar yapmış olmalarına rağmen gerek ittihadi bakış açıları gerek bir padişaha bağlı bir kültürün içinde yetişmiş ve onunla özleşmiş olmaları hasabiyle Atatürk ve cumhuriyet üzerine eleştirisel bakışları eleştiriye açık ve gerçeklikten uzaktır.
Hem bir Türkçünün, hem bir dincinin, hem bir kürtçünün hem de bir sosyalist devrimcini aynı anda Gazi karşıtı olması başka hiç bir mantıkla açıklanmaz. Atsızın 1960'lardan sonra yazdıklarını referans alırsak Cumhuriyet ve Atatürk karşıtlığının tam olarak kaybolmasa da yeni rejimi ve gaziyi anladığının göstergesidir.
Bir Türk ve Türkçü için referans noktası elbette ki Türk ve Türkçülük için çalışmış insanlar olacaktır. Kaypakkaya, seyit rıza, iskilipli atıf ya da Fesli mısırpüskülü bizim için karşıt görüşten ziyade Türk ve Türkçülük düşmanı olarak addedilecek ve ciddiye alınmayacaktır.
Normalde Türk demeyi bile ırkçılık olarak gören ümmetçi tiplerin gelip burada Türklük hakkında ahkam kesmesi... size ne Türklükten sizin boyunuzu aşar bu konular.
Sabetayist veled-i zinaların taktığı üstün türk maskesi. Avam seviyesindeki kemalizm ahraz keferenin kendini toplumda meşru ve iyi bir konumda göstermek için taktığı maskedir. Kemalizmin ne türklükle ne de türk milletiyle hiçbir bağı yoktur. Kemalizm siyonizmin bu ülkeye taktığı bir tasmadır.
Osmanlı işgal altındayken vatanın şerefini kurtamak için mustafa kemal in etrafında toplanan vatansever insanlara ingilizlerin verdiği isimdir. Şu sıralar neneleri ingiliz altına yatmış piç tohumları vatansever milliyetçi ve türkiye cumhuriyetine bağlı olan insanlara hakaret etmek için bu ismi kullanmaktadır.
Kürtçü bölücüleri, Araptapar dincileri ve kansız liberalleri zortlatan Türk aydınlanmasıdır ve Türkiye Cumhuriyeti'nin temel felsefesidir. Çünkü bilindiği üzere Tam Bağımsız Türkiye'nin yolu Kemalizim'den geçiyor...
Ne mutlu Türk'üm diyene!.
Kemalizm, adını Mustafa Kemal Atatürk'ten alan ve tam bağımsızlıktan yana olan çağdaş Türk bir düşünce akımıdır. Kemalizim kavramı aslında ingilizlerin Kurtuluş Savaşı yıllarında Mustafa Kemal Paşa liderliğindeki Türkçülere taktığı ve ''Mustafa Kemal'in adamları'' anlamına gelen aşağılayıcı bir tanımlamaydı. Kemalist kavramı, Celali kavramına oldukça benzerlik gösterir. https://galeri.uludagsozluk.com/r/2446803/+ https://galeri.uludagsozluk.com/r/2446804/+