Bugün ölüm yıl dönümü. Kendisinin mezarı ingiltere’de özel bir işletme tarafından işletilen mezarlıkta. Kendisinin mezarını ziyaret etmek veya fotoğraf çektirmek isterseniz ücret ödemek zorundasınız. Adamın kemikleri sızlasın diye her şeyi yapıyorlar. Evet.
Komünizmin öncüsü olan filozoftur. Alman yahudilerindendir. Engels yakın arkadaşıdır. Engels ile birlikte komünist manifesto'yu yazmıştır. Das kapital adlı bir eseri daha vardır. Karısını hizmetçisiyle aldattığı bilinmektedir.. ingiltere'de ölmüştür.
Yarattığı ütopik ve dogmatik düşünce sistemi milyonlarca insanın kanına girmiştir ve bir sürü diktatör çıkarmıştır.. O ütopik düşünceleriyle milyonlarca avanağı peşinden sürükleyebilmiştir..
Dinin en büyük Afyon olduğunu söylemiştir. Ne ilginçtir ki kendi çıkardığı dogmalar da en az din kadar büyük afyonlardır..
komünizmi sevmesem de karl marx dünya tarihinin en zeki figürlerinden birisidir. 2 cümleyi yan yana getiremeyen adam karl marx'a boş diyor. din ile ilgili yaptığı tespitlerin tamamı doğrudur.
Happy birthday karl marx. Yaşasaydın das kapitali bu kadar pahalıya satan yayınevlerini kamulaştırmak mı isterdin yoksa kâr mı talep ederdin çok merak ediyorum.
fransız üçlemesi, ekonomi politiğin eleştirisine katkı, felsefenin sefaleti gibi eserlerle gönüllerde taht kurmuş kral.
"katı olan herşey buharlaşıp havaya karışıyor, kutsal olan her şey dünyevileşiyor, ve insanlar nihayet kendi gerçek yaşam koşulları ve diğer insanlarla ilişkileriyle yüzleşmeye zorlanıyor"
Polis bir ihbar üzerine öğrenci evine baskın yapar.bütün ev didik didik aranır. Aradığını bulamayan komser çok sinirlenir, dinlenmek için koltuğa oturduğunda Duvarda duran Karl Marx portresini görüp sorar;
-kimdir bu?
Öğrenci cevap verir;
- Rahmetli dedem.
Öfkeyle bağırır komser: Dedenin nur yüzüne bak! Hiç mi utanman yok gomunistlik, anarşistlik yapıyorsun birde!
bu şahsın bir dönem cinni olduğu iddia edilmişti. Trier'deki evi kayalıkların olduğu uçurumun dibinde şatoya benzer bir mekanda das kapitali cinliler vasıtasıyla neşrettiği rivayet olunmuştu. doğruluğunu havas ilmiyle haşır neşir arkadaşlar teyit ederse pek makbule geçer.
Kuşkusuz iyi bir iktisatçı ve akıllı bir insan. Günümüzde kendisinin üstüne fazla gidildiğni düşünmüşümdür hep. Biraz hayalperest olduğu da doğrudur fakat ekonomik kuramları kuşkusuz oldukça değerlidir.
Besim Tibuk'un kendisi hakkında güzel sözleri vardır açar dinlersiniz. Tekrar etmenin lüzumu yok. Şu var ki içimizdeki kominikler adamı tanrı gibi görüyor. Yazdığı das kapital'i bile okumamış tipitipler başımıza devrimci kesiliyor..
gerçekten bir zamanlar kral olmaktan bıkıp halktan biri gibi yaşamaya başladığını zannettiğim sırf bu yüzden dolayı aşırı saygı duyduğum tarihi karakter. söylenene göre das kapitali de kendisine cinni taifeleri yazdırmış.