yaklaşık iki yıldır izmir'deyim bugun ilk defa karaburun'a gittim, özellikle merkezden giderken o yollar insanın içini gicikliyor keşke motorla gitsem diye,havası ve denizi çok güzel , çeşmenin kesmekesinden kurtulmak isteyenler için birebir,gittiğinizde kalamar ve kaya barbununu denemenizi tavsiye ederim.pisman olmazsınız.
izmir'deki ana fay hatlarının denizin en sığ yeri ile kıyı şeridi arasındaki kısımda olduğu, bu sebepten deprem olduğunda en fazla depremin hissedildiği yazlık mekan.
ne değişik doğa. hastayım bu yarım adaya, insanlarına. eski mordoğan dan şehir merkezine 4 km yürüdüm. sırt çantamla ıssızlığın ve mutsuzluğun dibine vurdum. sonra durdum baktım: zeytin ağaçları, defne, kocayemişler sarmış her yanı. yaban kargaları var, sesleri kulak zarını yırtar. bazen ürkütücü çalılar. ama öyle böyle bi ıssızlık değil. benim ıssızlığım bile yanında hiçbir şey. ama benim için çok şey.
Eskiden efeoğlundan köyiçine aileler ve gençler kafile halinde akşam yürüyüşü yapardı, herkes herkesi tanırdı yakın veya uzaktan da olsa. Köşe başlarında, kapı önlerinde gençler oturur çekirdek çitlerdi. Arada kavga çıkardı... ilginç bir sıcak havası vardı. Arabası olan gençler dıptıs dıptıs gezerdi birbirine şekil yapardı. Zaten kavgalar da genelde bu yüzden çıkardı ama olsun lan güzeldi bende çok kavga ettim.
2 gündür ordayım, liman caddesine kocaman bir cafe açılmış, herkes orada aq... Kasıla kasıla göt yaymışlar...
Belki birkaç sene sonra köy yolu yine insan dolacak ama kimse kimseyi tanımayacak, ruhsuz , uyuz bir yer oldu. Bütün yaz kürt istilası altında aq.
Denizi bile deniz değil artık, hepiyizin amuğa giyim diye küfrediyor adeta.
Muhtemelen yukarıdaki yazarı da tanıyorumdur bir yerlerden.
Eşit: yok lan yukarıdaki çocukmuş daha, lys falan diyor entrylerinde aq.
Küçükken birkaç kere ailemle tatile gittiğim istanbul ilçesi. karadeniz kıyısı olduğundan denizi aşırı dalgalı ve serttir şuan hala öyle mi bilmiyorum ama jandarmalar bulunuyordu sürekli boğulmalara karşı.
istanbul deniz balık fırtına.
fırtınalı bir günde yolunuz karaburnuna düşerse hissedecekleriniz: heyecan, korku, huzur, dünyadan kopmuş hissi.. gizimli yemyeşil yollar. tepeden kuşbakışı bir deniz. aşağı indikçe balıkçıları görürsünüz. iyi restoranlar vardır ağızının tadını bilenler için. istanbulun öteki yüzlerinden biri.
izmir'in 100 kilometre batısında yer alan tertemiz sahillere ve harika balık restoranlarına sahip sakin bir ilçedir. Ayrıca tam 303 virajla Türkiye'nin en virajlı yollarından birine sahiptir. Ulaşılması gerçekten çile dolu olan fakat vardığınızda güzellikleriyle ve doğasıyla yol boyunca yaşamış olduğunuz bu çileyi size unutturan bir yerdir.