Ne bu yukarı çıkartma çabaları? Yoksa içten içe eziklik mi Hissediliyor?
Doğuştan gelen, tercih edilemeyen yahut hiçbir uğraş verilmeden elde edilen şeylerle övünmek nedense hep kendi içinde tükenmişlik yaşayanlarda görülüyor. Üstelik 7 milyardan hesap ederseniz, ortalama 3,5 milyar insan tarafından bu özellik paylaşılıyor.
Ne bileyim, pek de övünülecek bir şey gibi gelmedi.
Erkeklik icin de bu geçerlidir. Aklı eksikler hemen atlamasın. Çünkü kapasite az biraz.
Belirteyim de.
Edit. Yahu, hakikaten içten içe fena eziklersiniz siz. Ciddi söylüyorum, cinsel organ farkı olmasa hayatınız bomboş geçecek demek ki.
Yazık.
botoçelinin elinden çıkma bir eser. Venüsün doğuşu adlı eserde kadın tasvir edilmektedir. Eser, ergen bir kadın olan venüsün denizden bir istridye içinde karaya çıkışını içerir. istridye de normalde bir inci bulunabilirdi. Ancak burada inci yerine bir kadını koymuş ki ten rengi bembeyazdır. inci gibi olan teni inciyi ve kadının ergenliği ise onun genç ve değerli oluşunu ifade etmektedir.
Bildiğimiz gibi incinin oluşması yıllar sürmektedir. Venüsün burada olması ise, bir kadının ne kadar ender bulunduğu ve bunun o kadar kıymetli olduğunu göstermektedir, öyle ki hemen yanı başına koşan hizmetlisi onu korumak ve örtmek ister....
bu kadarı yeterli, kısacası bir kadın kabuğundan çıktığı an işte kadın olur.
ya tam tanımını yapamıyorum da, şey böyle. genelde hüzünlü falan. fazlaca şikayet ediyorlar. anı yaşatmaktan bahsediyorlar. karşı cinsi eğer severse yaşadığı güne kadar tasarladığı maskeyi takıyorlar.
eve adım atıldığında gördüğün bir tebessüm, bir “hoşgeldin”dir. kadın; dışarıdan aldığın soğuğun ardından bir yuva sıcaklığıdır, sıcak bir çorbadır. kadın; anne şefkatidir, kızının büyümüş halidir, acını paylaştığın yoldaştır. kadın tatlı bir kıskançlıktır, küçük süprizler ve hayat ortağındır.
kadın iyiye dair her şeydir aslında ama değerini bilen için cennet, bilmeyen için fakirliktir.
Romantizmi de hicvi de artık sıkmış olan cinsiyet. Bırakalım da her şey kendi kendisini ifade etsin. Birisi kadını aşağılar öteki övdüğünü sanarak "annedir, var edicidir" der. Feminizm, post-yapısalcılıktan türemiş bir akım bir kere. Çokluk vs... Hani. Lirik, romantik değil.