--spoiler--
Kadınların erkekleri şaşırtan güçleri var.
Sıkıntıyla başa çıkabilir ve çok ağır yükleri taşıyabilir.
Mutluluğu, sevgiyi ve zekâyı elinde tutar.
Çığlık atacak hale geldiğinde gülümser.
Ağlayacak gibi olduğunda şarkı söyler, mutlu olduğunda ağlar ve korktuğunda kahkaha atar.
inandığı şey uğruna savaşır.
Adaletsizliğin karşısındadır.
Yeni çözüm önerilerine her zaman açıktır. Ailesi için canını feda etmeye hazırdır.
En kötü anında dostunun yanındadır.
Sevgisi koşula bağlı değildir.
Çocuklarının başarılarıyla sevinç gözyaşı döker.
Arkadaşlarının başarısıyla gururlanır.
Doğum ve evlilik haberleri onu dünyanın en mutlu insanı yapar.
Bir akrabası veya arkadaşı öldüğünde yüreği kan ağlar.
Fakat kendisinde hayatla mücadele edecek gücü bulur.
Bir öpücüğün bir kucak açışın kırık kalpleri iyileştireceğini bilir.
Onun bir tek yanlışı vardır:
Kendisinin paha biçilemez bir varlık olduğunu unutur...
--spoiler--
ülkem sınırlarında ''muayyen günlerde dolgu yaptıralabilir mi?'' gibi bi soruyu sormak için kasıp canlı yayına bağlanan bir türevi yaşayan, anlaşılması için kasılmaması gereken yaratık..
şebnem ferah`'a ithafen yazılmış, şiirler bütünüdür.
kadın1-2-3-4-5 şeklindeki bölümü aşağıda yazıldıgı gibidir.
şair şebnem ferah şarkıları eşliğinde yazmış bu şiirleri.
Arkadaşım aradı beni saat geç olmuş. Konserdeymiş. Hemde kimin dersin; Şebnem Ferah!
Uzun uzun dinletti bana telefondan. Açtım hoparlörü bir yandan başladım karalamaya. Ne de olsa her yanıyla çok beğendiğim bir sanatçıydı. Sözlerim susamazdı. Onun şarkı sözleri ile benim sözlerimin düeti başladı. Telefonu kapadığımda hayat hikayesini birkaç yerden okuduğum bu deli kızın gerçekleri (kendi hayatını) besteleyip söylediği şarkıları eşliğinde yazmaya devam ettim. Ve Deli Kızım Uyan.. Bir tek sensin duyan..
Sen otuzaltısın da yeşil gözlü kadın
Korkmuşsun köşe başları mekanın
Ağlamak çare değil biliyorsun sende
Ömür biter bitmez senin isyanın
Acıysa acı sevdin hep kendini
Güldün güldürdün sevdin herkesi
Kaç sevgilin var gönül hanende
Baktığın ama göremediğin yerde
Beklemekte seni seven birileri
Dudağını büküp ağlamaya kalktığında
Susup seni dinlemeye hazır dünya
Sen istediğin kadar gülümse
Yüreğin hep yaşlar akıtmakta
Çığlığını susturma hiç gitarının
Küfret bağır çağır bu senin hayatın
Üzmemeli artık seni kimseler
Sen mutlu olmalısın kadın
II
Vazgeçme dünyandan tükür at pıhtısını
Gitme diner elbet fırtına aç yelkenini
Barış mezarınla ama ölme
Bugünler de doğar, sen bekle yarınını
Resimlerde arama aşkı aşk sensin
Bırak yüreğin istediği gibi çalsın
Tükendi sandığın o temiz duygular
Aç yelkenine bırak dolsun
Ses verme duyma bırak konuşsunlar
Saklanma ardına açılsın perdeler
Kiralık dediğin o hayat senin
Sen mutlu olmalısın kadın
Dumanında saklanmış sigaranın
Yüzüne gülen kahpe düşmanların
Sen üfledikce dumanını
Farkında değilsin hayatını karartığının
III
Özlersin çocukluğunu sokağını
Büyüktür acısı
Sar sarmala istediğin kadar yok ilacı
Anlatmaya kalkma yetmez kelimeler
Sen hep o sokağın kırmızı elbiseli kızı
Kimine göre deli
Kimine göre şirin
Ve şimdi o kadar derin
Rüzgar kadar serin
Sen mutlu olmalısın kadın
Dön bak ardına özlenecek ne kadar çok şey var
Keşkelerde kalmışsın ama bunlarda biter
Ve adımlarını saydığın yanındaki o adam
Sen bilmesende uzaklardan hep seni izler
Al eline taşlarını oyna çocukcasına
Aç gözlerini bak yarınlarına
Yık dört duvarını zindanın
Uyan yepyeni sabahlara
IV
Ağlama dedim sana kadın
içinde yüzdüğün gözyaşlarında
Bırak boğulsun düşmanların
Tamiri yok kırıkların
Sen mutlu olmalısın kadın
Herşey insanlar için diyen sen değil miydin
Uyan artık bu geçtiğin kaçıncı liman
Savur demirini bağrına hayatın
Hep daha iyisi olmuyor işte
Sen mutlu olmalısın kadın
V
Öpüşünde sakladığın ürkekliğin
Bir güvercinin ki kadar tedirgin
Ve sen bilinmezler de suskun
Ölüm saçan tarlasın da hayatın
Hangi el aldı seni kadın
Kendi yüreğinin mültecisi
Ve dünyaya teğet yaşadı içindeki
Tutmuşsun nefesini
Dönüp baktığın bu kaçıncı hoşça kal
Kadın..
Dur..
Gitme kal..
ne istediğini bilmezliğin ruha yansıması. "ne yemek yiyelim hayatım?" dersin. "bilmem, ne yesek ki?" dir duyacağın. o yüzden "hadi pizza yemeye gidiyoruz" demekte yarar var. kendilerin çok sefer "ne istediğimi ben de bilmiyorum" cümlesini duymak olasıdır. ilişkiyi yönlendiren taraf olmak istemezler, erkeğin bir adım önde olması, klasik tabirle kendilerini taşıması lazımdır. ama neden erkek bir adım önde diye, niye hep senin dediğin oluyo diye serzeniş yaparlar bir süre sonra. ayın dörttebirlik kısmında fiziksel olayların getirisiyle agresifleşirler, eriye kalan üç haftada ise ruhsal agresif olma libidoları oldukça yüksektir. komplexlik, karmaşa , çözümü olmayan denklemler. kadın budur, daha fazlası da vardır ayrıca, bilinmeyen.
*Öperseniz, beyefendi değilsinizdir,
*Öpmezseniz, adam değilsiniz.
*iltifat edersiniz, yalan der.
*Etmezseniz, bırakır gider.
*Her isteğine evet derseniz, karaktersiz olursunuz
*Karşı çıkarsanız anlayışsız.
*Çok yanına giderseniz, sıkıldım der
*Az giderseniz, küser.
*Iyi giyinirseniz, çapkınsın der
*Dikkat etmezseniz, zevksizlikle suçlar.
*Kıskanırsınız, huyun kötü der
*Kıskanmazsınız, sevmiyorsun der.
*Siz bir dakika geç kalın, kıyamet kopar
*Kendisi bir saat gecikirse, bunda ne var.
*Arkadasınızla buluşursunuz, adı ihmal olur
*O buluşur, "Bizim kızlar" olur.
*Siz başka kadına bakacak olsanız, gözleriniz oyulur
*Başka bir adam ona baktığında, adı hayranlık konur.
*Konuştuğunuz anda, dinlemenizi ister
*Dinlediğiniz anda, "Neden konuşmuyorsun?" der
Kısacası...
*Sade ama çok karışık.
*Zayıf gibi ama, çok güçlü.
*Akıl karıştıran ama, hayranlık uyandıran.
*insanı çıldırtan ama, mükemmel!
*Çok güzelse, nadiren sadıktır.
*Çok sadıksa da, nadiren güzel .....
Beğenilmek ister, sevilmek ister. Iltifatlar karşısında dili tutulur, kendini ölümsüzmüş gibi hisseder. "Ya bu adamda beni çok seviyor, ne kadar vazgeçilmezim Allah'ım" diyip sadece kendine odaklanır. Gün gelir, erkeğin aşırı ilgisinden sıkılır, dengesiz hareketlerde bulunur. Adam ağızı ile kuş tutsa yaranamaz. Derken.. ilişkisi biter erkekle, zamanla başkasını bulur. Bu yeni oğlan yaramaz çıkınca "Gidenin yeri dolmuyor" gibisinden şiirimsi yazılar yazar anı defterine, veya msn başlıklarına. Bir de hemcinslerine karşı pek sevecen değildir, içlerinden bir çok arkadaş edinir, gezer, tozar eğlenir onlarla ama içten içe.. "aslında ben daha güzelim, çekiciyim, komiğim vs" gibi antipatik megalomanlıklarda bulunur. Ama hoştur kadın vesselam... Görsel açıdan erkeklerden daha zengindir.