kahvaltıda ikram edilen ilginç bir poğaça desen poğaça olmayan açma desen açma olmayan ilginç bir hamur ürünü var burada. tadı da görünümü de güzel. alsancak'ta ikram etmeyen mekan yok gibi bir şey. acaba nedir nedir?
boyoz'u biliyoruz diye önceden belirtelim. o da iyi de bu daha bir acayip.
allah'ın dağından gelip 1 sene burada kaldığı için bok atabileceğini düşünen malların yorumlamaya kalktığı şehir. adam gelmiş 1 sene sap sap gezip kafasını evinden çıkarmamış, sonra yok tavır, yok tutum.
seni izmir bile adam edememişse boşuna uğraşma, dön köyüne yufka ye koçum...
bu şehirdeki insalar kendilerini türkiye'nin en modern şehri olarak görür, modernite den anladıkları ayık gezmemek, dekolte giymek ve chp'ye oy vermektir.
çağdaşlık yolunda türkiye'nin yol göstericisi onlardır, mustafa kemal sadece onların lideridir diye düşünürler, bir de kendilerini avrupalı zannederler ya orda kopuyorum.
festivalde boyoz yeme yarışına katılacağım memleketimdir. iddialı değilim ama yine de güveniyorum kendime.
bir başkadır ya izmir, alıştın mı ayrılamazsın.
Dövmesin yüreğimde sebebsin sevmelere damarımda kanımsın izmir
Seni sevmek senin hasretini çekmek sen benim hayatımsın izmir
Sen benim en büyük özlemim sen aldığım her nefesimsin izmir
Özlemde hasrette bitecek sana kavuşacağım birgün elbet izmirim.
Boyozun enginarın başkentidir., izmirlidir incir. 78 çeşit köftemiz olduğu için, McDonalds' ın bunalıma girdiği tek şehirdir.. Güzel kızları vardır güzel kızları kadar efe yürekli erkekleride vardır.. Simit yoktur gevrek vardır kordonda bira midye vapurda denize bakarak sıcacık çay keyfi eşsiz güzelliğiyle telefirikten izmir manzarası harikadır.. izmir' e gelirsin ama birdaha gidemezsin..
içindeki öZGÜRLÜK hamurunu kaybetmeyen tek büyük şehirdir..
iŞTE BU YÜZDENDiR Ki.,
SiZiN ORADA DOST DEDiKLERiNiZE, BiZ iZMiR' DE 'KARDEŞ' SiZiN GAVUR DEDiKLERiNiZE BiZ 'iZMiR' Li' DERiZ.
en mutsuz, en umutsuz anınızda bile şöyle durup bir etrafınıza, denize, havaya, insanlara, yeşile, güneşe baktığınızda "çok şükür yahu" demenize sebep olan şehir. dünyanın hangi köşesine gidilse, bulunmayacak bir özgürlük ve ferahlık hissi uyandıran nadide şehrim.
oraya gidip yerleşince sanki bütün sorunlarımı geride bırakcakmışım gibi bir his oluşuyor bende. o yüzdendir ki, her canım sıkıldığımda, daraldığımda kurtluş yolunu gidip izmir'e yerleşeceğim yeter diyerek isyan etmek bi nebze de olsa rahatlatır.
Derler ki Aşkları da kendine benzer her şehrin, kimisi Ankara gibi resmi ve düzenli, kimisi istanbul gibi karmakarışık, kimisi ise izmir gibi düşman çatlatan...