Dışardan gelenler için çok güzel olmasına karşın , içinde yaşayanlara artık büyük bir köy havası vermeye başlayan şehirdir. Keza üniversite mezunları kendi alanlarında iş bulamamakta ve maalesef istanbul'a gitmekteler. şehir resmen bazı ticaret merkezlerinin dışında koskoca bir sayfiye şehri olmuş durumda. sanırım dışardan gelenlerin sevmesinin sebebi de budur. bir de bize sorun koskoca karşıyaka da iş namına hiç bir şey. bir tek çarşı var orada da zaten kapanan dükkanlar çoğalıyor.
alsancak limanı ile bayraklı arasındaki bölge için düşünülen yeni kent merkezi imar planının onaylanması ile, ve hukuki sorunların çözülmesi ile inşaat şirketlerinin ve büyük holdinglerin bu bölge için yatırım yarışına girdiği söylenen kent.
tamam bu bölge manhattan benzeri bir görünüme kavuşacak. şöyle ki:
ancak bu iyi mi olur, kötü mü bilemem, zira trafiğin ve yeterli yol altyapısının da bu imar planına göre düzenlenmesi, geliştirilmesi gerekir. zira mevcut yollar bu gelişimi kaldırmayabilir. mazallah sonra bu bölgedeki trafik istanbul'daki maslak, levent trafiğine dönmesin. alsancak'tan karşıyaka'ya gitmek zulme dönüşmesin.
--spoiler--
izmir'in basmane garı'nda önceki gece fünyeyle etkisiz hale getirilen çantalarda iki kilo c-4 patlayıcı olduğu ortaya çıktı.
önceki gece saat 23.30 sıralarında polisi arayan vatandaşlar, basmane garı'nda iki ayrı yerde şüpheli çanta bulunduğunu ihbar etti.
olay yerine gelen bomba imha ve terörle mücadele şube müdürlüğü ekipleri, iki ayrı çantayı fünyeyle patlatarak etkisiz hale getirdi.
çantalardan çıkan çiviler ve türü belli olmayan toz parçaları, kriminal inceleme için laboratuvara gönderildi. kriminal inceleme sonucu ele geçen malzemenin iki kilogram civarında c-4 plastik patlayıcı olduğu, şiddetini arttırmak için çivilerle desteklendiği belirlendi.
patlayıcının garda yoğunluğun en çok yaşandığı sabah saatlerine ayarlandığı, etkisiz hale getirilmesiyle facianın eşiğinden dönüldüğü ortaya çıktı.
emniyet müdürlüğü yetkilileri, patlayıcı koyan kişi veya kişilerin yakalanması için çalışmalarını sürdürüyor.
--spoiler--
"yazsam hakkında bir roman yazarım" diyebileceğim hayatımdaki o ender şeylerden biridir. Gavur izmir(!)'de yaşadığım için mutluyum ve izmirli olmaktan gurur duyuyorum.