50 yıl kadar sonra swedistan olması beklenen ülke.
isveçce'nin yanında sayısız dili azınlık resmi dili olarak kabul etmiş ülke.
fince gibi dilleri anlayabiliyorum. ama kaç bin roman (çingene) var da, romanca'yı resmi azınlık dili kabul ettin?
böyle bir ülkenin topraklarına mülteci toplamasına gel de şaşır sonra.
sanırım karma bir nüfusa sahip isveç hedefliyor hükümetleri.
ateizm, feminizm ve marksizm karın doyuruyor muymuş? bilmem ama volvo ,ikea, skype, spotify gibi firmalar isveç kökenli. gayet de iyi bir ekonomileri var. sen kendi derdine yan. islam, beka, damat, pkk , rte karın doyuruyor mu?
Dünyanin en büyük kagit üreticisi olmasina ragmen ormanlari gittikce büyüyen ülke.
40,8 hektar ormanlik alana sahip. Bu ormanlik alan ülkenin %70´ini olusturmakta. Dünyanin kagit üretiminin %4´ü isvec´te gerceklesmekte. Buna ragmen 100 yildan kisa bir süre icerisinde ülkenin ormanlik alani iki katina cikmis. Böylelikle avrupa´nin en büyük ormanina sahip ülke konumunda. Her yil 120 milyon m³ daha fazla orman olusmakta.
Peki isvecliler bunu nasil basariyorlar?
Ormanlik alanlari gelistirerek, düzgün bir sekilde yöneterek ve revalüasyon yaparak cesitli metodlar uyguluyorlar.
Bunun yani sira 1903 yilinda cikartmis olduklari bir yasayi hala uyguluyorlar. Bu yasada "eger birisi bir agac keser ise, o agac yerine 3 agac dikilmesini" emrediyor.
Küresel isinma ile mücadelede birinci sirada yer alan bir iskandinav ülkesi.
Isveç yönetiminin yerinde olsam, bütün türkleri, arapları, kürtleri, vs göçmenleri sınır dışı ederdim, yüzde 3 4 gibi bir oranı bırakır, ayak işlerinde çalıştırırdım.
Tüm uyarıları kulak arkası ederek, uk'nın vazgeçtiği sürü bağışıklığında ısrar edip büyük sıvamasında farklı bir kaygıları olduğunu düşündüğüm ülke.
Bilindiği üzere bir zamanların demokrasisiyle, ikeasıyla, köftesiyle ve müzik gruplarıyla ünlü ülkesi; it kopuk tüm göçmenleri ülkesine doldurmasıyla son zamanlarda çeteler tarafından kontrol edilen mahalleleri, kan davaları, bombalı saldırıları, rekor tecavüz oranları, cocuk yardımıyla geçinip hiç çalısmayan somalileri ve beyruttan bile daha güvensiz sokaklarıyla meşhur.
Ülkede 55 bölgenin no go area olduğu söyleniyor. Yani herhangi bir devlet kontrolü olmayan , çeteler tarafından kontrol edilen yerler. isveç olası sokağa çıkma yasaklarında buralarda isyanların çıkacağını ve kontrol edemeyeceğini çok iyi bildiğinden ve bu durumun oluşturacağı sebeplerden (mültikültürel toplum eleştirisi, ülkenin zayıf gözükmesi, aşırı sağın güçlenmesi)ötürü şu an uykuda. Keşke birileri afedersiniz de sikerek uyandırsa bunları.
ülkeye 4 milyondan fazla mülteci doldurmuşlar, ülkenin parasını bunlara harcamış, vergi veren halkı ihtiyaç duyduğunda (bkz: kasa da no papel) demişler, üstüne bir de iban göndermiş gene aç halktan para istemişler. sokağa çıkma yasağı koyamamış, diğer gruplardan korkmuşlar.
lan isveç böyle vaziyetin içine soxum.
özellikle türkiyede dünya barışının önderi, iyilik perilerinin yuvası, sevgi pıtırcıkları olarak anılan isveçin aslında laponlara nasıl soykırım yaptıklarını pek kimse bilmez.
dünyadaki en iki yüzlü ülkedir isveç. laponları soyları kuruyana kadar katlederler, kısırlaştırırlar, zulmederler ama başka ülkenin azınlıklarını korurlar! hatta onlara silah ve ekonomi destek sağlarlar.
pkknın en büyük finasçılarından biri isveçtir. modern köleler olarak gördükleri göçmenleri it gibi çalıştırırlar.
ama adamlar o kadar yüzsüz ki kendilerini tüm dünyaya sevgi kelebekleri olarak pazarlıyorlar.
Her yıl 5.000 ya da 10.000 dhkp-c'li ve pkk'lı teröristi ülkelerine mülteci olarak alıyorlar.
Sanırım 20 yıl olmuştur bu durum, yani 20 yıldan bir 10 yılı 5.000, diğer 10 yılı 10.000 terörist olarak hesaplarsak, 150.000 terörist eder.
Ama durun, hesap daha bitmedi, çünkü bunların geneli vatandaşlığı kaptıktan sonra aile üyelerini de, akrabalarını da öyle ya da böyle vatandaş ediyorlar ve kişi başı yanlarında 3 kişi daha getirmiş, vatandaş etmiş olsalar, kendileriyle birlikte 600.000 terörist ediyor.
Tabii bu verdiğim rakamlar alkollüyken verdiğim rakamlar. Bu sayılar bunun çok üstündedir emin olun.
Sonra 23 yaşında, PKK'lı bir ailenin çocuğu olan, Şırnak kökenli vatandaşları, 16 yaşındaki isveçli sevgilisinin kafasını kesince de bunu dile getirmeye çalışanları faşist olarak adlandırıyorlar.
Ama yine aynı kendileri, mezhep faşisti dhkp-c'li ya da kürt milliyetçisi pkk'lı vatandaşlarının kendilerini manipüle etmesiyle birlikte Türklerden inanılmaz nefret ediyorlar.
sex işçilerinin çocuklarına ev sahipliği yapan onları anne şevkati ile koruyan kanatlarının altına alan orospular ülkesi.
geçen bir kardeşimizi sıkıştırmışlar tokat felan atıyorlar bu videolara alıştım ama buna ayrı bir tetiklendim siz pkklıların borusu ancak avrupada ötüyor bok yaratıklar sizin de kafanıza bir kurşun sıkacak neo nazi vardır oralarda inşallah.