en büyük alametifarikası, dönemine göre adeta bir bilimkurgu filmi seti olan o dijital gösterge panelidir. çalıştırırsın, ışıklar yanar söner, ibreler yukarı aşağı oynar; sanki aya fırlatılacak space x roketindeymişsin gibi hissedersin. gel gör ki o dijital panel, türk insanının elektrik-elektronikle imtihanı olmuştur. nem kapar bozulur, güneş görür solar, bir gün hızını 200 gösterir ertesi gün tamamen kararır. tempra kullanıcısı, göstergedeki "check" ışığıyla yaşamayı öğrenmiş, arabayla arasında telepatik bir bağ kurmuş kişidir.
arka tasarımı o kadar yüksek ve bagajı o kadar kocamandır ki, geri geri park etmeye çalışırken arkadaki arabayı tamamen kör noktada kaybedip hislerinle yanaşırsın. bir de o meşhur silecek fıskiyeleri kaputta değil de silecek kollarının üzerindedir; o dönem bu detayı gören herkes arabayı mercedes falan zannederdi, öyle bir vizyon. sx ak kasa olanları bir dönem otoban faresiydi, basınca giderdi ama viraja gelince içindekilere ayet-el kürsi okuturdu. şimdilerde arka camında "baba yorgun" yazısıyla sanayinin ücra köşelerinde emeklilik hayatı yaşıyor olsa da, o 90'lar fütürizminin kokusu hala üzerindedir.
Alt takımları Türkiye yol şartlarına uygun değil. Çabuk bozulur, rot ayarı kaçırır. Elektronik açısından Karbüratörlüleri daha sağlam enjeksiyonlulara göre. Artık miadı doldu uzak durmak lazım…
dönemin en iyi arabalarından.
hatta rahmetli bülent ecevit'in makam arabasıydı.
türkiye'de tofaş fabrikasında üretilmiştir.
yaşı gereği sorun çıkartmaya fazla meyilli olsa da parça ve usta sıkıntısı yaşatmaz.
şöyle de bir durum var : bu arabanın paslandığını hiç göremezsiniz.
Ön takımları hassastır. Dijital göstergesinin sağlam olanını bulmak zordur (ama tamiri basit). 2.0 8v olanları motor kronik sorunlu ama sorunlarını unuttum araştırmak lazım.
Güzel arabadır. Muadillerine göre rahattır, konforludur.
Ancak çok fazla dijital özelliğe sahip olması en büyük eksisidir.
Bunların yaşı gereği arıza verme periyotları artmış ve maalesef aracın adını sorunluya çıkarmıştır.
Şayet daha analog bir araç olsa tadından yenmez bir araç olurmuş.
Fiyatları 140-200 arasıdır.
180 binin üzeri bu araca fazladır.
Aracın başına bela olan dijital göstergeleri hariç başka bir artısı yoktur çünkü.
Temizine 150 bin isterler kesin. Birazdan bakıp editleyecem.
Edit: ahahaa nokta atışı yapmışım. Tamam tempra iyi araba evet zamanında sıfırına binmişliğim var (dayımda vardı sx ak) ama 150 bin tempra'ya vereceğime honda civic 1.4 is falan alırım bence daha iyi.
piyasada doğru düzgünleri pek kalmadı, zamanında tofaşlardan bize ucuz olduğu için serseri, arabadan anlamayan tiplerin ellerine geçtiler ve heba oldular. çok iyi durumda olan bir adet biliyorum, 97 model slx ie versiyonu. 120 binde lpg takılmamış, garajda saklanıyor, orijinal teybi dahi üzerinde. sahibi öldüğü için 5 6 senedir yatıyor. eğer satarlarsa onu alıp sağını solunu ufaktan toparlayarak binmeye niyetliyim. ki arabada neredeyse hiçbir vuruk kırık yok, far yıkamanın kafası falan çıkmış, trimlerde ufak bir iki kırık var o kadar.
tempra oldukça konforlu ve rahat bir araçtır. bu arabanın donanımı bugün çıkan 0 arabaların bazılarının dolu versiyonlarında dahi yoktur. 4 cam ve aynaları otomatik, güvenlik paketlilerde ve 2.0 olanların bazılarında abs, hava yastığı, ısıtmalı koltuklar, sunroof, dünyanın en iyi dijital göstergeleri, otomatik kliması ve harika bir tasarımı vardır. fakat iç plastiklerde çatlama yapabilir, elektrik tesisatında yanlış tamirat yapılmışsa otomatik kliması vs. cozutabilir. klima arızanız var ve çözemediyseniz aynanın içinde olan dış sıcaklık sensörünü kontrol edin. iptal edip direnç attıklarında otomatik klima derecesini ayarlayamaz ve bir sıcak bir soğuk üfleyerek cozutturur. bu zaman tempra'nın temizini bulup çökmek, senelerce binmek lazım.
eklemezsek olmaz, genel kanı 2.0 tempraların kötü olduğu yönündedir. aksine 2.0 16v olanları eğer düzgün bakımlı ve insan gibi binilmiş ise sorunsuz araçlardır. 2.0 8v motorlar ise pek verimli ve sağlam değildir.
Hayatımda gördüğüm en konforlu araba. ( Yaşına göre).Kocaman geniş koltukları hele o kaloriferi şimdiki arabalara taş çıkartır. içinde yok yok. Zaten o dönemde makam arabası olarak üretilmiş sanırım. Ahh içinde az çocuk uyutmadım.
aslında modifiye ve kişiselleştirme için çok ideal bir araç.
özellikle dijital ekran ile oynanarak başarılı çalışmalar yapılabilir.
klasikler arasına girebilme potansiyeli var.
dizaynı kendi zamanının çok ötesinde idi.
küçükken tepra diye okuduğumuz araba. bur abimizdebeyaz bir tepra vardı. o araba değerliydi bizim için. camdan kadranına falan bakardık. abinin karizmatikliğini arabaya yoruyorduk herhalde bilmiyorum.
(bkz: küçükken yapılan salak şeyler)