milletvekillerinin seçmenleriyle daha yakın olabilmek içinde kullandıkları sosyal paylaşım sitesidir.
bazı milletvekilleri facebook aracılığıyla meclis konuşmalarını yayınladığı, seçemnleriyle daha yakın olabildiği bir ortam halinide almış sitedir.
bir milletvekilinin açıklaması beni gerçekten güldürdü:
facebook aracılığıyla bir öğretmen milletvekiline ulaşmış ve vekilim eşimde öğretmen ve onun okulu 30 km uzaktaki ilçede eş durumu tayini ayarlamak için araya girebilir misiniz diye rica etmiş.millet vekilimiz seçmenini kırmamaış araya girmiş ve 30 kmlik mesafe 150kmye çıkmış.*
google chrome ile açtığımda beni deli eden site. linkleri beğenemiyorum, paylaşamıyorum, yorum yapamıyorum. o kadar yardıma ihtiyacım var ki sözlük, bilemezsin.
kendi kendimizi deşifre ettiğimiz ne olduğu belirsiz benimde üzülerek içinde bulunduğum sanal alem.her gidilen yerde fotoğraf çekilip anında facebooka yüklenmesi adet olmuştur.3G teknolojisi de buna çomak tutmaktadır.artık dışarda yediğim yemekten zevk alamıyorum.arkadaşlarımın facebooka yüklemek için çektiği fotolar yüzünden.
gına getiren sitedir.abaza filtresi koymaları şarttır.ulan benim arkadaş listemi full aynısını adam eklemiş.bakıyorum ortak arkadaş sayısı 158.neyseki şikayet ettimde abazadan kurtuldum ama artıkta takılmayacağım bu ne be çoluk çocuk yuvası oldu iyice facebook.
üzerine türküler yakılan,uğrunda ölünen,geberilen internet sitesi.türk halkı o kadar hastası olmuştur ki artık cepten girmek bedava olacakmış,oluyormuş,olmuş...
--spoiler--
facebook facebook her gün aradım durdum
facebook facebook bu kızı orada buldum
facebook facebook görür görmez tutuldum
facebook facebook galiba aşık oldum.
--spoiler--
nakaratı böyledir. en ilginç bölümü karizmatik erkan, çılgın serkan... bölümüdür.
insanlara feci şekilde cesaret veren site. abazalara genellikle. ilkokul arkadaşım olan şahıs ki yaklaşık 10 yıldır görüşmüyorum kendisiyle, sadece ekli, merhaba demişliğimiz yok eklendikten sonra. neyse, sen git listemdeki bütün kız arkadaşlarımı ekle, yarısına yaz...hayır, hadi bunun yediği haltı geçtim. kızların yarısıda kabul etmiş, yazışıyolar. ulan ben 1 yıldır yazıyorum kıza cevap bile yazmadı. adam 2 dk da tüm arkadaş çevremi ele geçirdi.
insan harbi delirmiş . Kar yağıyor karda , yaz oluyor denizde , havuzda resim . Ne lan bu " atlarken çek , zıplarken çek , elmayla çek , armutla çek ..." yazımızın içine ettiler çekilip ,facebook a resim atacağız diye . Kaç ylın üstüne kar yağmış sövdürmeyin .
sözüm ona sosyalleşme, eski arkadaş bulma sitesi. ne konuşacaksın ki eski ilkokul arkadaşınla?
''+baba naber ya naptın 10 yıldır?
-napim abi işte aynı bildiğin gibi
+okuma yazmayı söktün mü?
-evet...''den başka bir diyalog geçmesi pek mümkün değildir. ya da
"-aa bu sen misin? çok değişmişsin ya
-sen de ya. sümüklü bişeydin."
bu diyaloğun ardından o arkadaş, arkadaş listesinde kalır, bazen grup davetleri gönderilmek üzere sonsuza gömülür.
başta hiç tenezzül etmemiştim facebook'a. arkadaş zoruyla açılan myspace'ler, hi5'lar gibi görünüyordu ve ben o profili açıp, bir sürü boşluk doldurup, üç gün sonra "bunebee" diyerek kapamaya hiç niyetim yoktu. ancak kader ağlarını ördü ve o dönemki sevgilimin zoruyla açtım hesabı.
başta dehşet bir şekilde apple ürünlerini anımsattı bana. fonksiyonu çok, kaliteli tasarım, azıcık cool'luk. her şey elimizin altında, fotoğraf koy, video ekle, arkadaşlarınla haberleş. hatta ilk dönem ününü "ilkokul arkadaşını bulduran site" olarak edinmişti. cidden aramak bulmak, arkadaşlık isteği, bağlantılar sağlamdı. zaten sağlam olmasa myspace, hi5 vb. siteler gibi bir dönem patlar sonra çekirdek kullanıcılar dışında kalanlar hesaplarını kapatır giderdi. ama öyle olmadı, facebook emin adımlarla ilerledi. diğer paylaşım sitelerinin yaptığı kazık çakma meselesine de girmedi. sürekli gelişerek değişti.
buraya kadar her şey güzel.
sonra boku çıktı. testler, spam applicationlar, garip testler, daha garip testler, garip gruplar, garip grupların kapatılması için açılan daha garip gruplar. sakin kalamadık.
madem beğenmiyorsun, durduğun kabahat dediğinizi duyar gibiyim. tek kalma sebebim fotoğraflar, videolar, vs. onlar da kaybolsun istemiyorum.
knight online'a yapılanı, facebook'a yapıyoruz. aman dikkat.
bazılarının sanki yılların yazarıymış gibi yazdıkları iki kelimeyi yayınladıkları site. arkadaş tamam isteyen istediğini yazıp yayınlama hakkına sahip de bu ne abura koyim? bi s.kim anlamadım ben:
Biri var içimde,taze gelin gibi nazın biri bin para.Olsun kadın,aşkın biri üç para olmuşken alemin dilinde,senin nazın hepsinden yüce...Bilirim engellersin ruhunu,dizginlersin körpe inancını da üzmemek istersin.Ama göremezsin ki kadın sen burada olanları.Birileri gülüyor,gülüyor.Dünümde kalmışlar gülüyorlar halime.Ben ahkamlar kestikçe bişiler hala hayatta yaşanabilir diye,bişiler hala var olabilir diye,ama inancım köreldi;yok olma evresinde.içime atıp gidiyorum...
Akşam gözlü bir kadındı,geçtiği yollarda hala adımları kokar. Bilmezdi onu adımlarımla seyreylediğim vakitleri,o giderken ardına bakmadan... Sen bana geldiğin güneşten önceki bir vakitte ruhuma çoktan girivermiştin kadın!hem de derinlere...