kız: böyle diyenleri hiç sevmem ama bi iddia varda profil resmimi beğenip yorumlar mısın?
centilmen t1p7: tabiki
beğendim ve yorum olarak " çok tatlı çıkmışsın. * " yazdım. kız yorumu gördükten sonra,
kız: gerçekten mi? :d
dumurun kralına uğradım. hem kendi beğendirip yorum yazdırdı hem de bana o yazdığımın gerçek olup olmadığını sordu. ben o fotoğrafı görmeme rağmen söylemese 40 yıl yorum yazmayacağımı bildiği halde! ya bu kızların ego problemlerine çözdüm bulalım arkadaşlar! (bkz: yazarların kızların ego problemini çözmesi için önerileri)
dumurun etkisini atlattıktan sonra centilmen t1p7 olarak " tabiki de doğru " cevabını verdim ve facebook sekmesini kapattım.
gündemin çok çabuk değiştiği site. defne joy foster fotoğrafları varken son zamanlarda profil resimlerine bebek fotoğrafı konuluyor. acaba bebek haftasımı bebek mi öldürüldü bilmem ama olağanüstü olaylar olduğu zaman gerçek hayatta hiç tepki koyup eylem yapmayan kişilerin sanal alemden eylem yaptığını görmüş bulunmaktayım. buda bir gelişme asosyal kişiler için.
türkiye'de neden bu kadar çok tutulduğunu yeni yeni anladığım site.
yahu bundan yıllar önce millet saadet mektupları, zincir halkasıyla falan uğraşıyordu. kimden geldiği belli olmayan bir mektubu bilmem kaç kişiye göndererek bir şeyler elde etme peşindeydi herkes ama modası geçti tabi.
sonraları msn ve forward mail çılgınlığı başladı. teknolojiyle geç tanışan bir nesil olarak herkes hoşuna giden sözü, resimi, hikayeyi vs. vs bir birine forward etmeye başladı. tabi bunun da modası geçti.
twitter 'la aşağı yukarı aynı mantığa sahip olan facebook'un artısı burada işte. milletimiz paylaşmayı seviyor. biz de bir düğün olduğu zaman herkese davetiye gönderilir, bu da yetmez düğün esnasında havaya ateş edilir davul, zurna eşliğinde. bak ahali bugün bizim mutluluk günümüzdür dercesine. ya da ölüm olduğunda ağıt yakılır, helva kavrulur eşe dosta dağıtılır, acı paylaşılır. yani biz sevincimizi de acımızı da paylaşmayı seviyoruz. hoşumuza giden bir şey varsa bunu başkaları da görsün, bilsin onlar da sebeplensin istiyoruz toplum olarak.
e hal böyleyken facebook'un bu kadar yaygın kullanılmasına şaşmamak lazım.
Genellikler abaza türk erkeklerinin coğunlukta kullandığı ve karı kız düşürme amacıyla fake kişilere yavrum hepsi senin mi ? , tanışalım mı ? , sevişelim mi ? vb. gibi kötü emellere alet edilen ve artık cidden amele kaynadığını anlamıs oldugum bir sosyal paylasım sitesidir.
an itibari ile biraz önce arkadaşımın şifresini kırıp profil resmine zafer işareti koymuşlardır.
Sanırım ilk facebook cinayetine tanıklık edeceğim çünkü olayın içine ana-baba ve türevleri de dahil oldu. saatler ilerledikçe şöhret kokusunu alıyorum...
Eskiden sadece zamani gençlerinin temel ihtiyaçlarından biri haline geldiğini düşünürdüm. Lakin o da ne dedemi orda görünce şok oldum. Dedim senin neyine facebook. Vahim çok vahim
bağlanmayacaksın facebook'a öyle körü körüne, elinde telefon 7/24 mobil girmeyeceksin. girmeyeceksin işte. şarjın biter çünkü . öyle her boku durumuna yazmana gerek yok, adam gibi takıl yeter. kaptırmıycaksın kendini.
mesela, internet yavaşlarsa kırılırsın ve genellikle en önemli zamanda internetin yavaşlar.