birisine mesaj göndermek istediğimde, "mesajlar hizimeti bakım nedeniyle geçici olarak devre dışı. daha iyi bir ürün sunmak için yoğun biçimde sürekli çalışıyoruz. lütfen sabırlı ol, sistem kısa bir süre sonra çalışmaya tekrar başlayacaktır." şeklinde bir uyarı vermekte.
her şey iyi güzel de "hizimeti" nedir be kardeşim? "hizimeti" ne yani? türkçeniz mi bozuk?
bir gün uzaylılar veya dünya dışı acayip kozmik canlılar bu aleme gelecekler,belkide inceden bizlere çaktırmadan facebook üzerinden inceliyorlar hepimizi.statuslarınıza yazdıklarınızdan takipteler anten kafalar.sokakta birbirini kesen,laf atan,tüküren denyolardan ne kadar farklısınız.herkes bir şair, herkeste bir derviş havası.yapmayın, etmeyin zilyon ışık yılı uzaktan gelebilecek adamlara "ne kolpaymış bu ademoğlu" dedirtmeyin.kendiniz gibi olun.çirkinliğinizle güzelsiniz zaten.
yazılan iletilerin iğrençlik seviyesi yaş, ırk, dil, din, eğitim seviyesi ayırt etmiyor. odtü'de okuyan da "yha chok ösledim" yazıyor, 13 yaşındaki de, üniversiteyi bitirmişi de.
listemde bi kız var, hani bi family olayı varya orda arkadaşların üstünde ya da altında oluyo ana baba bacı gardaş diye ekliyosun.. heh kaptın olayı.
işte o kızın su anda orda belirttiğine göre; 2 annesi, 7 kızkardeşi, 1 erkek kardeşi, 1 kızı, 1 amcası 1 halası var.
Herkesin üye olduğu bir site.
-Face'ine arkadaşlık yollayacam, adresini versene..
-Face' im yok benim.
-Iyy görüşmeyelim artık...
-Hönk!
Ayrıca facebook hesabı olmayan insanlar, artık ayıplanmaktadır.
son zamanlarda, arkadaşlardan en beğendiği fotoğraf oylaması gibi bir şey yolluyor sizin profil sayfanıza, sizin onaylamanız gerekmeden. üstelik o oylama gerçek de değil. otomatik yapıyor, yani söz konusu arkadaş oy moy vermemiş o fotoğrafa. facebook kafasına göre takılmış.
işin en ilginç tarafı, herkese kapalı olan bir albumumden bir fotoğraf oylanmış benim profilimde. e cümle aleme de görünmüş tabi. ulen, herkese kapalı olan o albumu nerden buldun be feysbuk? neden o fotoğrafı seçtin, yanımda eski manitam olan?
niye yayınladın onu sayfamda? bunu gören sevdiceğimi niye küstürdün bana allahsız.
çok sinirliyim sana facebook çok. nice ilişkileri mahvettin, yatacak yerin yok, benden söylemesi.
iyice dışkıyı vurdu yüzeye dedirten sosyal paylaşım sitesi. 7 den 70 e her türlüsünü barındıran, hatta the sims bile oynayabildiğin bişi oldu, ben düşünemiyorum artık bunun sonu nereye gidiyor.
gün geçtikte çoluğun çocuğun, ergenlerin birer çöp yuvasına dönüştürdüğü paylaşım sitesi. yazılan o saçma ve anlam ifade etmeyen statüsler, fotoğraf yorumları ve mantık dışı oluşturulan sayfayı beğenen binler. bazen camı açıp derin bir nefes aldıktan sonra ben mi farklı bir gezegende yaşıyorum diye düşünüyorum.
insanların mal gibi video paylasmaktan baska bişey yapmadığı, yeni nesilinde % 100 shoplu fotoğraflarını beğendirmek yorum attırmak için ve sağa sola yazmak çöpçatanlık için kullandığı, fakat bukadar online kişiyi nerden bulduğunu anlayamadığım aptalca bir buluştur.