bu sezon iyice geberten ekran başında ağzımızdan salya aktıran dizidir.biraz aksiyon olunca ulan ne bölümdü diyen arkadaşlara.1.sezonu tekrardan izlemelerini tavsiye ediyorum.
31. bölümde acı bir şekilde kâmil ölür ve mümtaz amca ömer'in masum olduğunu öğrenir. ezel yüreğindeki acıyla evine gelir ve o gece orda kalır. kabus görür annesi yanındadır.
--spoiler--
geçen bölümün en tuhaf sahnesi ise ali'nin şebnem'e nutuk attığı bölümlerdi.
ulan sütten çıkmış ak kaşık gibi tavırlar da neyin nesi? bu herifin yani ömer'in ağzına sıçan bu günlere gelmesine sebep olan başta sensin. hem de hiç sebebin olmadan. şimdi de şebnem'e ihanet etti diye kızıyorsun ali.
halbuku ihanetin kralını sen ettin adama.
bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu kerpeten?
--spoiler--
dizinin belkide en sevilen karakteri olan kerpeten ali'nin* gittikçe itici ve çirkef bir hal aldığı dizidir. buradan kendisine seslenmek istiyorum;
uleyn nankör, sen adamın hayatını siktin attın, en çok sana güveniyordu ama en büyük kazığı sen attın, adam ona rağmen senin ölmene izin vermedi, yanına aldı, fellik fellik kaçtığın dayı'nın adamı yaptı, sen kalkmış hala artistlik yapıyorsun ezel'e, dayı'ya. olmuyor kerpeten olmuyor. biz seni fedakarlığın ve sadakatin yüzünden sevmiştik.
sürgün konulu 29. bölümdeki o bölümün temasını anlatan en iyi sahne tevfik-şebnem sahnesidir. hele sahne sonundaki keman müzik bu diziyi kaliteli yapan öğelerdir.
--sürgün--
ş: hazırlanmışsın. nereye gideceksin?
t: bilmiyorum.
ş: varınca, ara olur mu?
t: olur.
ş: biz burda herşeyi hallederiz, aklın kalmasın.
t: kalmaz. kalırsa?
ş: kalır mı?
t: ya niye geldin?
ş: gelmese miydim?
t: ben gitmeyeyim diye mi geldin?
ş: yok. gitme diye değil. gideceksin anladım onu. ama gelirsen.. yine.. bekliyim mi diye sormaya geldim. bekleyeyim mi seni tevfik?
t: şebnem.
ş: söyle.
t: git burdan.
ş: niye?
t: yakarsın beni şebnem. ben bilsem ki biri var burda, senin gibi. bekliyor beni. gelemiyorumda ben. bitirirsin beni şebnem. etme nolur.
ş: ama...
t: git burdan. git burdan şebnem. nolur çabuk git.
--sürgün--
ezel, eyşan'ın casusluk önerisi karşısında kararsızdır. bade'yle tekrar konuşmaya karar verir. yeni koltuğuna alışmaya çalışan ali'yse, herkesle bozuşur. azad, tevfik, ezel... hiçbiri bilmiyordur ama ali'nin geçerli bir sebebi vardır. yıllar önce ona ömer'i sattıran sebep. sır gibi sakladığı sebep. o sırada kenan birkan yeni hamlesini yapar. bu hamle üzerine ezel ne yapacağını bilemez. ya işlemediği bir suçtan ikinci kez hapse girecek. ya da polise gerçek suçluları söyleyecek. ezel bir seçim yapmak zorunda. yıllar önce ona göstermedikleri merhameti şimdi o onlar için gösterebilecek mi? kendisi mi? ali abisi mi?
diziyi ilk başlarda sapık gibi izledim. allah için pek iyiydi. ama son birkaç bölümde kerpeten ali dikkatimi pek çekmeye başladı. takım elbise giyiosun gayet entel dantel olmuşsunda cebinde papuç kadar kerpetenle mi dolaşıosunda bir anda o elinde bitiveriyor? eyşan kızım ne ayaksın dizi başından beri kime yazdığını sevdiğiğni çaktırdığını anlamış değilim. o diilde ezel kimi seviyo? baktım bu soruların cevabı alınamıyor bende öyle bir geçer zamankiye bağladım. orda herşey net arkadaşım!yani ezel iyiyde senaristi biraz şımardı ben diyim...
ali'nin mal olduğu dizidir. hızlı koşan atın boku seyrek düşer alicim. bir de portakalın türk polisinin işkence yöntemleri arasında yer alabileceğini de bize öğretmiş dizidir. eğer ki bu diziyi izleyen bir sorgu polisi varsa sorgulananın vay haline. bir de ramiz cidden haklı selma'yı bırakmamakta. yavşak kenan haketmiş a.q. anasını becerseymiş az yaparmış. dua etsin sadece aşık olduğu hatuna çakmış. gerçi anasını bellese böyle zoruna gitmezmiş herhalde. öyle saça böyle tarak.
eğer ki diziyi uzatmak için ezel'i kurtarırlarsa sıçacak bir dizi olacaktır. böyle biterse süper bir final olur ama kanımca bitmeyecek.
--spoiler--
kerpeten ali'ye lafımız yok, süper ama duygusallığı biraz fazla kaçırıyor sanki. adamı her bölümde ağlatmasak artık sayın senaristler?
--spoiler--