ramiz dayı onca adamı son bir kozu olmadan orda açık hedef olarak bırakmaz dayıdan agzımızın acık kalacagı bi hamle beklıyorum bi dahaki bölümde ...
...
ramiz'in evini bilemedikleri için evi gören ali'yi elemek gerekiyor. ya eyşan ya cengiz çıkacak. 6 ay sonra eyşan'ın kenanla birlikte olduğu da göz önüne alındığında hain eyşan gibi gözüküyor.
--spoiler--
temmuzun telefonda konuştuğu kişi bence dayının ta kendisidir. Neden mi şöyle anlatayım
Şimdi bir kere herkes o masada toplandı değil mi?Evet
peki hadi dayı haini bir şekilde ortaya çıkardı peki oradan hain olmayanlarla nasıl kaçıcaklar? O kadar silahlı adamdan bir iki kişi ölmeden kaçılamaz ki biliyoruz temmuzun adamları oldukça iyi eğitimli kişiler.
Temmuz dayıyla iş birliği içinde ve masadaki korkutmak için etrafa ateş atıcaklar ve sonra hain olan hemen belli edicek kendini.
Ama temmuz dayıyla niye ortak oldu onu da gelecek bölümde öğreniriz diye tahmin ediyorum.
Son bir not bence hain Cengizin ta kendisidir. Çünkü şuan herşey bitmiş gibi görünüyor. Eyşan ve Can ı aldılar.CEngiz için tek şey eyşanı ve Can ı alıp gitmek.
--spoiler--
hain aralarından biri değil. şöyleki yanlış hatırlamıyorsam hepsi dayının arabasına toplanıp gitti mekana.
arabayı kullananı göstermediler. hain şöfeer! bunu azad'ın fake ölümünde de yapmışlardı.
temmuzun telefon konuşmasına göre hain ali gibi duruyor fakat belli olmaz alide oyun içinde oyun yapabilir. buluşmaya gitmeden önce tefoyla buluşmasıda bu yönde düşündüruyor beni haftaya aslında ne olduda çıkar herşey ortaya belkide tefoda adamları toplayıp geldi. Bütün oyunlar cengizden ezelden dayıdan çıkacak değilya bence ilk bölümlerde ali dayıyı yakaladığı zaman adamları dayının arkasına geçmişti hatırlarsanız şimdide aynı olay temmuzun başına gelebilir.
tüm sezonların bitip, rafa kaldırıldığında izlenmesi gerekendir.
ne öyle her hafta birileri bir şeyler yazıyor çiziyor falan. aslında direkt okumak da kafi gelebilir bittiğinde. karar vermeye çalışıyorum.
temmuzun telefon konuşmasında söyledikleri bir yana dursun da, birinci sezonun son bölümünde kumar masasına gelen çiftleri gözönüne getirin ve bir de o gece çay bahçesindekileri gözünüzün önüne getirin kim olduğu ortaya çıkıyor zaten. bunun üstüne bir de samanlıkta temmuzun elinden son anda kurtulan kişinin ondan yana olması ve telefonla bildirmesi de tabii ki adamı şaşırtıp keyif vermiştir.
herkes dizinin başrolünü ve masum olanını sever, ben neden böyleyim bilemiyorum. şu anda diziyi deliler gibi izlememin iki nedeni var. birincisi temmuz, ikincisi ise junior ramiz, yani ufuk bayraktar. arkadaş böyle mi oynanır ya. çift kelimeyle mükemmel ötesi. hep 1971'lere gidilsin, hep birileri öldürülsün istiyorum.. ***
hain temmuz dur çünkü telefonda konuştuğu ramiz dayı dır,temmuz oradakilere dokunmayarak kenan a en büyük hainliği yapacaktır.tabii görünürde,çünkü asıl mesele eyşan ın hainliğini sezdirmemektir ekiptekilere.kenan birkan la kimse baş edemez.
--42.bölüm-spoiler--
en güzel, en meraklandırıcı, en trajik bölümlerinden biriydi 42.bölüm. herhalde çoğu kimsenin de beyni benimki gibi hoşaf olmuştur. kim hain kim hain diye diye geçirdik bütün bölümü. bir hafta da aynı böyle gidecek herhalde.
-gerçi tekil olarak "hain" diyoruz ama kenan birkan "bizim küçük casuslar" demişti. yani birkaç kişi de olabilir.
-kenan imirzalıoğlu benim gördüğüm bütün film ve diziler içerisindeki en iyi ağlama sahnesinin kahramanı oldu bölümde. o nasıl ağlamaktır ya rabbim. gerçekten ağladı diyordu bir gazete'De. bu bölümü kastetmiş olabilirler. kendisiyle beraber çok kişi ağlamıştır herhalde.
-hain kim bilmiyorum ama kesin olarak bildiğim şey dayı'nın çoğu şeyi planlamış olduğudur. yani bu kadar özgüvenli bir şekilde birilerinin kendilerini taramasını beklemez. zaten kolay yoldan dedi dayı. kolay yol vurulmak değildir herhalde yeğen? bir de şu dayı-ezel konuurken çay bahçesinde, muhteşem dörtlünün onlara bakışı da müthişti. o nasıl bakış atmalar öyledir panpa, sanki ezel değil, iyi kötü çirkin'deki düello sahnesi.
-bence hain ali değil. onu bir kenara yazalım. neredeyse emin olduğum tek kişi o. çünkü 6 ay sonrasında dayı ile beraber gözüküyordu. tefo olamaz o da ezel ile beraberdi. geriye cengiz, eyşan, azad, şebnem kaldı. azadı da pek tahmin etmiyorum. keşke eyşan olsa da parça pinçik etseler onları orada diyorum ama ne cengiz ne eyşan çıkamaz. çünkü beklenmedik birinin çıkması lazım. geriye de bir tek şebnem kalıyor. ama şebnem'in çıkması da beni çok üzer. gerçi kendisinin ezel'in kardeşinin ölümüne bu kadar kayıtsız kalması da şüphelendiriciydi. bu kız tarafsız değil ya dayının ya kenanın tarafında. ama ezel'e çok büyük bir kötülüğü para için yapacağını da sanmam. zamanında dayı "ali seni alsa konuşur musun?" diye sormuştu ona. şebnem de "o kerpeteni bir şıklatsın. bülbül gibi şakırım" demişti. kamil, dayı ve ezel de gülmüştü. bakalım tahminim o ama. inşallah o çıkmaz.
-diğer büyük tahminim de bunların dayı'nın oyunu olması. o masa'da hain olmayabilir de. hatta ekip oaraya değil de başka yere de gitmiş olabilir. ve yine hatta temmuz dayı ile anlaşmış da olabilir.
-bir de dayı'nın dizi'ye geri dönüşü var ki bu dizi'nin kalitesini çok arttırıyor. daha bu bölümden belli etti önceki bölümlerle farkını.
--42.bölüm-spoiler--
bu da aliden gelsin ; gps gbi adamsın dayı
tanım : türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi dizisidir.
tartışmasız en iyi türk dizisi olma yolunda sağlam adımlarla ilerleyen dizidir.
hain tahminine gelince, dayının bu kadar rahat olmasına bakılırsa bir kere oraya gelen 10-12 adam bizimkilerin üstüne kurşun yağdırmayacak, peki bu durumda iki ihtimal var, ya dayı temmuz'un yanında topladığı adamlara hakim, ya da dayı doğrudan temmuz'a hakim, temmuz'un telefon görüşmesinde "buna şaşıracaksın ama seninle çalışmak beni mutlu edecek" gibilerinden bir şey söylemesi, bana o telefonun diğer ucunda dayı olabileceği izlenimini vermedi değil.sonuçta hain o masada da olabilir, ya da o masadakilerden başka birisi de çıkabilir, ama sonuçta orada kimsenin kurşun yağdırmayacağı kesin.
--spoiler--
masadan kimse kalkmadan tefo ve ekibi gelip temmuzları hacamat edicek.böylece hain şebnem olucak çünkü tefonun gittiği yeri o biliyodu.
edit: bidaha düşündümde.eğer biri kalkarsa bu cengiz olmalıdır çünkü 1. sezonun sonunda şeboyla cengoyu ortak olarak görüyoduk.buda demek oluyoki tek hain yok iki hain var.
edit2: bi kez daha düşündüm ortada hain mayin yok ali çift taraflı oynamış olabilir yani dayının yine muazzam bi katakullisi olabilir.bu sayede kenanın vurucu timini hacamat ederek geri döndüm demek istiyo olabilir.
--spoiler--
neyse lan kafam çoh garıştı.
son zamanlarda pek bir yürek dağlayan dizi. 8'in vuruluş anında içimizden sanki parça koptu, dayı'nın bu durumdan ötürü ezel'e karşı sitemkâr tavırları, mert'in pisi pisine ölümü, ezel'in son bölümdeki duygusal yıkılmışlığı derken bizde iyice üzüntüye boğulduk. senaristler ağlak yapacaksınız bizi bu gidişle, azcık yüzümüze bir tebessüm kondurun.
dünkü bölümde ezel ve eyşan'ın kardeşlerinin yok yere ölümlerine açıklık getirildi. kardeşi öldürülen kenan birkan, intikamının bir ayağı olan bu acıyı ezel ve eyşan'a da yaşattı. bu durumda eşitlik, maktul olanlarla sağlandı. kenan birkan'ın masum ölüler çiçekliğine bir yenisi daha eklendi.
adete kalbinin bir paçası sökülen ezel, gemileri yakıp kendini artık intikama adayacak. bundan sonra daha çok hesaplaşmalara tanık olacağız.