--42.bölüm-spoiler--
en güzel, en meraklandırıcı, en trajik bölümlerinden biriydi 42.bölüm. herhalde çoğu kimsenin de beyni benimki gibi hoşaf olmuştur. kim hain kim hain diye diye geçirdik bütün bölümü. bir hafta da aynı böyle gidecek herhalde.
-gerçi tekil olarak "hain" diyoruz ama kenan birkan "bizim küçük casuslar" demişti. yani birkaç kişi de olabilir.
-kenan imirzalıoğlu benim gördüğüm bütün film ve diziler içerisindeki en iyi ağlama sahnesinin kahramanı oldu bölümde. o nasıl ağlamaktır ya rabbim. gerçekten ağladı diyordu bir gazete'De. bu bölümü kastetmiş olabilirler. kendisiyle beraber çok kişi ağlamıştır herhalde.
-hain kim bilmiyorum ama kesin olarak bildiğim şey dayı'nın çoğu şeyi planlamış olduğudur. yani bu kadar özgüvenli bir şekilde birilerinin kendilerini taramasını beklemez. zaten kolay yoldan dedi dayı. kolay yol vurulmak değildir herhalde yeğen? bir de şu dayı-ezel konuurken çay bahçesinde, muhteşem dörtlünün onlara bakışı da müthişti. o nasıl bakış atmalar öyledir panpa, sanki ezel değil, iyi kötü çirkin'deki düello sahnesi.
-bence hain ali değil. onu bir kenara yazalım. neredeyse emin olduğum tek kişi o. çünkü 6 ay sonrasında dayı ile beraber gözüküyordu. tefo olamaz o da ezel ile beraberdi. geriye cengiz, eyşan, azad, şebnem kaldı. azadı da pek tahmin etmiyorum. keşke eyşan olsa da parça pinçik etseler onları orada diyorum ama ne cengiz ne eyşan çıkamaz. çünkü beklenmedik birinin çıkması lazım. geriye de bir tek şebnem kalıyor. ama şebnem'in çıkması da beni çok üzer. gerçi kendisinin ezel'in kardeşinin ölümüne bu kadar kayıtsız kalması da şüphelendiriciydi. bu kız tarafsız değil ya dayının ya kenanın tarafında. ama ezel'e çok büyük bir kötülüğü para için yapacağını da sanmam. zamanında dayı "ali seni alsa konuşur musun?" diye sormuştu ona. şebnem de "o kerpeteni bir şıklatsın. bülbül gibi şakırım" demişti. kamil, dayı ve ezel de gülmüştü. bakalım tahminim o ama. inşallah o çıkmaz.
-diğer büyük tahminim de bunların dayı'nın oyunu olması. o masa'da hain olmayabilir de. hatta ekip oaraya değil de başka yere de gitmiş olabilir. ve yine hatta temmuz dayı ile anlaşmış da olabilir.
-bir de dayı'nın dizi'ye geri dönüşü var ki bu dizi'nin kalitesini çok arttırıyor. daha bu bölümden belli etti önceki bölümlerle farkını.
--42.bölüm-spoiler--
bu da aliden gelsin ; gps gbi adamsın dayı
tanım : türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi dizisidir.