çoğu kişinin dizi izlerken sadece bomboş bir şekilde ekrana baktığı gerçeğini aknıtlayan dizi. Şöyle ki, herkes soruyor ramiz dayı öldü mü diye. Ama bir kişi bile sormuyor, kardeşim bu dizinin geçen sezonunun finalinde ramiz neden tekerlekli sandalyedeydi diye.
Yeni sezonun şu ana kadar olan bölümleri kenan birkan'ın tanımlanması üzerine kurulmuş büyük ihtimalle. Dizinin asıl yeni sezonu geçen sezonun finalinin bittiği yerden başlar, kumarhane masasında.
önce klişesini yazalım, "türkiye'de çekilmiş en iyi dizi.."
ilk sezonu itibariyle aynen öyle, flashbackler de ikinci sezonun yıldızı, parıl parıl böyle. ah bi de cansu dere hanıma yol verilse şu diziden.. tefocuğum, yanlışlıkla şebnem'i keseceğine, şu eyşan'a dürtüversene o frank beltrame'yi..
dayı'nın gençliğini oynayan ufuk bayraktar'ın performansı muhteşem, şu flashbacklere bi derleme yapsalar da özel dvd çıkarsalar keşke, koca dizi çıkar lan onlardan..
***
kenan birkan'ın intikamı sanırım abartıldı, dayıyla savaşabilmeleri için. ya da daha gösterilmeyen şeyler var.. ramiz karaeski'nin, kenan'ı ağır yaralı bırakıp, abisini öldürdüğünü görmüştük gazete küpüründen.. dayı, kenan birkan'ı yaralı bırakıp, abisini öldürüyor ve selma'yı elinden alıyor. (burası da muamma, elinden alma durumu yok sanırım, selma yengenin de gönlü var dayı'da)
kenan birkan'ın intikamı; dayı'nın üç oğlunu birden öldürüyor, torununu alıp dedesini öldürmeye programlıyor. ee ebeyin amu! bitmedi mi intikam? senaristlerin bize sunduğu ramiz karaeski karakterine göre, yüreğine ve bileğine güvenip istanbul'a gelen, kimseye eyvallahı olmayan, über cesur bi kabadayı.. sen böyle bi adamın oğullarını öldürecen, sonra "ben haklıyım ama ezel.." diye gezicen ortalıkta, ne güzel istanbul ak..
özetlersek, intikamın boku çıkmış olup, kan davasına dönmesi gerekir. dayı'nın oğullarının kanını yerde bırakmamasına mütevellit, kenan birkan'ı kıtır kıtır kesmesi lazım, bilemedim kafam karıştı..
Kurgu senaryo ve oyunculuk okeydir. Bunlar olmasa bile çekim hataları ile zirve yapabilir. Dizinin devamlılık yazmanı ve minütajcısının hemen kovulmaları onların yerine ise benim gibi genç yetenekler kadroya dahil edilmelidir.
her ne kadar yeni türeyen dizide erkek karekterin adı olsa da ben yıllarca en yakın arkdaşımın(kız) ismi olarak kullandığım için erkeğe yakıştıramaığm bir isim.
--spoiler--
37.bölümün fragmanında görüldüğü üzere ezel ile dayı yine efsane bir plan yapıp sekizi kenanın elinden kurtarmak için bir plana girişmişlerdir sekizde olaya dahildir sanıyorum.
ayrıca sekizin öleceği kesin bu bölümde fakat kim tarafından o belli değil büyük ihtimal eyşan tarafından olabilir kenan birkan ezele zarar vericek gidip bişey yapmazsan diye kafaya girebilir.
ayrıca kıvanç tatlıtuğun çok fazla troy izlediğinide görmüş olduk o nasıl uçuş bilemem ama o sahne olmuş.
son olarak sekiz ile kerpeten alimiz ellerinde silahlarla "beraber" bir yere giderken görülüyorlar.
--spoiler--
cansu dere'nin kenan birkan ve oğlu oyun oynarken sadece bakmakla yetindiği ve ideal süre ekranda kaldığı bölüm olmuştur. eyşan konuşmadı, az göründü, dizi daha da ala oldu. kıvanç tatlıtuğ kim ne derse desin yakışmış rolüne. kendisiyle aklıma takılan sahne o tenis topunu duvara atıp yakalama şeklinde stres attığı sahneyi kaç defa çektikleridir. zira zor iş gibime gelmiştir.
ayrıca madem dayıya ulaşabilmek için raylardan atlayıp da gelebiliyordunuz neden adamı sağlam bulmuşken aval aval gel diye çağırdınız bre hıyarlar? hadi bakıyordunuz öylece, o bomboş reyonda sekizin geldiğini nasıl görmediniz?(tren mi geçmişti o anda hatırlayamadım şimdi). her neyse işte cansu dere azdı, omerrr omerrrrr ahhh falan demedi yanlış haırlamıyorsam, ben de güzel güzel izledim. budur.
bugün kü bölüm kıvanç tatlıtuğ'yu son kez gördüğümüz bölüm olacaktır. **
edit 1: sekiz'in kenan birkan karşısında göt oluşunu izledik. şu konuşmadan sonra hala kenan birkan'ın kendi tarafında olduğuna inanmıyordur diye tahmin ediyorum.
edit 2: sekiz'in gerçekleri öğrenmek konusunda illa geçmişine saplantılı gittiğini görmenin çok üzücü olduğunu gösteren dizi. ayrıca kıvancın oyunculuk konusunda ona bok atanlara inat döktürdüğü dizidir. ezlle ramizin ofisindeki sahnede tavırları ağlayışı her şekilde gerçeklik payı taşıyor.*
edit 3: edit 2'dekini güncelliyorum dedesiyle olan sahnede muhteşemdi. ama bu kenan birkan'ın ayak oyunlarıda sıkmaya başladı ya. sekiz kendi intihar etti, bu gene ezel yapmış gibi gösterdi. yok artık lebron james diyor, kendisini kahpe bizans oyunları dolayısıyla esefle kınıyoruz.
yıllarca sikindirik dizilerle uyutulduğundan mütevellit bu diziyi de ninnisel sanan vasat bünyelerin hala çemkirdiği dizi.
(bkz: sen git uyu yeğen, hadiii)