1971'den ramiz hapse girene kadar ki kısımlarını toplayıp sonradan tek bölümde yayınlamalılar. müthiş sahneler görüyoruz. bugün deşilen adamın arabaya tutunarak son çırpınışları etkileyiciydi.
ayrıca dayıyı aramalıydı diyenler tefo'nun ezel'i arayıp ezel'in no'ya bastığı sahneyi ne çabuk unuttunuz. nasıl izleyicisiniz?
izlediğim en ölümcül ölüm sahnesini sunmuş dizidir. ne güzel öldü lan böyle ellerini arabaya dayıya dayıya, çok etkileyiciydi. bize biraz fazla geldi gerçi dimi sözlük, biz daha bi uçarak ölen cüneyt arkın düşmanlarına alışıktık.
gençler sakin olun, dayı ölmedi ölmeyecek. sakat kalacak. geçen sezon finalinde 6 ay sonrayı gösterdilerdi. hah onda dayı tekerlekli sandalyede şebnemin itelemeleriyle kumar masasına geleyazıyordu.
ömer'in intikam hikayesiyle başlayıp, dayının intikam hikayesine dönüşecek olduğunun sinyallerini vermiş dizidir. bu arada ezel, kenan birkan tarafından dayıya ulaşamaması için kumarhanede tutulurken onun için geçmek bilmeyen dakikaları ve geçirdiği hezeyanı ezel'in yüzüne yakın çekim yaparak izleyiciye verselerdi tadından yenmezdi. bir de durumu en iyi özetleyen laf şimdilik cengiz'e ait:'önce biz derdik, sonra ezel, sonra dayı, asıl kenan birkanmış bu alemin kralı' ya da buna benzer bir laf.
--spoiler--
dizide ki bayan karakterlerden; az görünen, göründü mü de sağlam konuşan ve rol yapan azad'ın , burnunu havaya dikmekten öte bir nane yapmayan eyşan'a beş bastığı dizi.
--spoiler--
ramiz karakterini iyiden iyiye tanıtan, tanıttıkça saygı duyuran; duyurdukça kendisine bağlayan dizi. bugün, "her şeyin bir zamanı var" ve "tenhada kıstır" gibi iki önemli ders aldık diziden.
--spoiler--
1971 de geçen olaylar sırasında kenan dayıya soruyor; "adamı neden öldürdün ramiz abi", ve cevap; "ben onu o gün öldürmüştüm, o şimdi öğrendi". bitirmiştir. ramiz dayı denilen insanı tam olarak tanıtmıştır.
--spoiler--
dayının sekizle konuşması sırasında mükemmel bir oyun yaparak hem sekizi hemde kendini kurtarmak için yaptığı son hamlesi başarılı olmuştur.
yani sekiz dayıyı öldürmüş gibi yapacak fakat öldürmeyecekti öylede oldu.
evet. kafalarda soru işaretleri bırakmış ve ramiz dayı'nın durumuyla tarihin en şahane finalini yapmış dizidir diyebiliriz öncelikle tanım olarak. ramiz dayı'nın bıçaklanması ile ilgili birçok plan ve ters köşe olabilir. özellikle dayı'nın ilk sezon son bölüm son sahnesindeki tekerlekli sandalyesini unutmadık öyle değil mi?
geçen bölümün son sahnesinde ramiz dayı, 8 ile konuştu ve 8 ikna oldu. plan yaptılar ve 8 dayıyı öldürmüş gibi yaptı. bıçağı ustaca öldürücü olmayan yere sapladı ama dayı sakat kaldı. hem ramiz ölmemiş oldu hem 8 kurtarıldı. çünkü 8 gerçeği öğrenirse ölür, yanlış söz öldürür.
ama bir dakika, ramiz 8 in gelmemesine çok sevinmişti. bir plan var ise neden sevinsin ki geleceğini bilir ve yüzü gülmezdi. bu soruların cevabı elbet bulunacaktır.
ramiz'in infaz sahnesinde 8 elbet bir yerlerden görünerek çıktı ve dayı ile aralarında 10-20 metre vardı. 8 yürüye yürüye geldi dayıyı bıçakladı. lan orda koskoca ezel var lan. hadi tefo önceden yediği dayak için korktu ama ezel... ezel 8 in ağzına bile sıçabilir. * orada bir saçmalık vardır kanımca. benim dayıma düşmanı olduğunu bildiğim kişi gelecek ve ben durucam. hadi len.
--spoiler--
dizinin geneline gelirsek;
1. tevfik ve şebnem'in dayının yazhanesine giderken ki konuşmaları, hem iş hem aşk, güzeldi. şebnem bir yerde haklı. o iş yapıyor dayı ve ezel'e borcu yok. bunu sorgulaması doğal ama tevfik için işler tam tersi. tevfik'in romantikleşip "bize ne olacak" sorusunun yarım kalması büyük şoktu.
2. hiç kuşkusuz 8'in yiğit güçlü olduğunu biliriz. ama şebnem'i tevfik'e harcatmak affedersiniz ama tam bir ibneliktir. * daha mertçe bir sorgulama beklerdim 8'den ancak o da söyledi zaten, şebnem'i bırakırsa konuşmazsın. ama tevfik'in utanç içinde sevdiceğini düşünerek dayı'yı satmasını elbette affedebilir sanırım.
3. anlaşıldığı üzere 8 dayı ve ekibini iyi çalışmış. cengiz'e ile ilgili bilgisi güzel mizahtı.
"seninle ilgili bana söylenen şey 'konuşasına izin verme.'" yaa yanlış anons cengiz bu sefer sen ters köşe oldun.
4. hiç kuşkusuz ramiz dayı ayarların ayarını kızı azad'dan yemiştir. ama *'ın oyunculuğunu ayakta alkışlıyorum.
5. kenan imirzalıoğlu'nun bakışlarıyla binbir türlü şey anlattığı kaçıncı bölüm oldu?
6. ah ezel. ah ömer. daha kaç kere aileni, özellikle anneni yüzüstü bırakacaksın ulan..!!
7. bu arada gözlerimizden kaçmadı, yeni bir oyuncu mu yetişiyor türkiye'de? can-kenan birkan sahnesinde eyşan can'a soru sorunca ne güzel 180 derece döndü lan yüzü öyle. hey maşallah, haluk bilginer ile oynamak böyle birşey olsa gerek.
8. tevfik'in, şebnem'in "iyi" haberini alıncaki yüz ifadesi ne güzel sevince bıraktı lan kendini? *
9. son sahnede dayı'nın yarı baygın hali gözler önünden gitmeyecektir.
--spoiler--
izleyip göreceğiz..
azad'ın sekiz'in teyzesi olduğuna inanamadığım* gibi sekiz'in de dayı'ya hiç benzemediğini düşündüğüm dizi. lan onu geçtim gençliği bile dayıya benzemiyor. ömer'le ezel hariç benzemesi gerekenler* benzemiyor.
dizinin sağlam olan oyuncu kadrosu ve esinlenerek yazılan senaryosu farklılık peşinde olanlar için bulunmaz bir nimettir. çünkü en ufak bir hatada "işte olum, gözünüzde o kadar büyüttüğünüz şeyler aslında bu!" demek onların egoları için ballı kaymak kıvamındadır ki gerçekten de dizinin arka planda kalan bir çok eksiği var olduğu su götürmez bi gerçektir. ama güzel kardeşlerim, türkiye şartlarında yapılabilecek en iyi şeydir ezel. az malzeme ile büyük işler dönüyor bu dizide. ve inanın diğerlerine göre çok farklı. sizin gibi aslında. olanca eksiğine rağmen mükemmele ulaşmaya çalışıp farklılık yaratıyor yani. işte bu benzerliğiniz sizi her zaman ayıracak. dünya' nın kanunu da bu değil mi zaten amk?!
çok güzel bir bölümdü.
dayıyı zaten seviyor saygı duyuyorduk ki flashbackler ile bunu daha da arttırıyorlar.
herkese her duruma bir oyun kuran kurdurtan dayı kendine intikam dolu toruna karşı sadece sevdiklerine veda edip beklemeyi seçmiştir.
8 dayıyı bıçakladığı sırada kimse müdahale edemedi çünkü dayı sekizin öldürülmesini istemiyor istese o ana kadar gelmeden halledilirdi.
burçin terzioğlundan nasıl pıtır pıtır dökülüyor o yaşlar o nasıl "seni sevmiyorum daha yeni aldın beni yanına gidemezsin" diye bir isyandı bir kahroluşun tepkisiydi valla cansu dere ağzını yamultarak ağlamadan nasıl kahrolunur izlesin bir ara.
bölümün sonuna kadar hep bir ters köşe bekledim aslında kuzu kuzu beklemiyorlar 8'i bir plan yapıp kenan birkanı ters köşe yapacaklar sonra meydanda ezel, dayı, sekiz, tefo, ali böyle yan yana yürüyecekelr ama olmadı. (bkz: bu sefer güldürmedi)
sezon finalinde sakat da olsa dayının yaşadığını bile bile son sahne kahretmiştir.
37. bölümde dayı süleymaniyede esnaf hastanesinde yatmaktadır. ezel ve azad dayıyı ziyarete gelirler ve kapıda bi köfte ekmek yerler. derkennnn...
neyse biraz merak edin ben anlatmayayım izleyince görürsünüz...