evet. kafalarda soru işaretleri bırakmış ve ramiz dayı'nın durumuyla tarihin en şahane finalini yapmış dizidir diyebiliriz öncelikle tanım olarak. ramiz dayı'nın bıçaklanması ile ilgili birçok plan ve ters köşe olabilir. özellikle dayı'nın ilk sezon son bölüm son sahnesindeki tekerlekli sandalyesini unutmadık öyle değil mi?
geçen bölümün son sahnesinde ramiz dayı, 8 ile konuştu ve 8 ikna oldu. plan yaptılar ve 8 dayıyı öldürmüş gibi yaptı. bıçağı ustaca öldürücü olmayan yere sapladı ama dayı sakat kaldı. hem ramiz ölmemiş oldu hem 8 kurtarıldı. çünkü 8 gerçeği öğrenirse ölür, yanlış söz öldürür.
ama bir dakika, ramiz 8 in gelmemesine çok sevinmişti. bir plan var ise neden sevinsin ki geleceğini bilir ve yüzü gülmezdi. bu soruların cevabı elbet bulunacaktır.
ramiz'in infaz sahnesinde 8 elbet bir yerlerden görünerek çıktı ve dayı ile aralarında 10-20 metre vardı. 8 yürüye yürüye geldi dayıyı bıçakladı. lan orda koskoca ezel var lan. hadi tefo önceden yediği dayak için korktu ama ezel... ezel 8 in ağzına bile sıçabilir. * orada bir saçmalık vardır kanımca. benim dayıma düşmanı olduğunu bildiğim kişi gelecek ve ben durucam. hadi len.
--spoiler--
dizinin geneline gelirsek;
1. tevfik ve şebnem'in dayının yazhanesine giderken ki konuşmaları, hem iş hem aşk, güzeldi. şebnem bir yerde haklı. o iş yapıyor dayı ve ezel'e borcu yok. bunu sorgulaması doğal ama tevfik için işler tam tersi. tevfik'in romantikleşip "bize ne olacak" sorusunun yarım kalması büyük şoktu.
2. hiç kuşkusuz 8'in yiğit güçlü olduğunu biliriz. ama şebnem'i tevfik'e harcatmak affedersiniz ama tam bir ibneliktir. * daha mertçe bir sorgulama beklerdim 8'den ancak o da söyledi zaten, şebnem'i bırakırsa konuşmazsın. ama tevfik'in utanç içinde sevdiceğini düşünerek dayı'yı satmasını elbette affedebilir sanırım.
3. anlaşıldığı üzere 8 dayı ve ekibini iyi çalışmış. cengiz'e ile ilgili bilgisi güzel mizahtı.
"seninle ilgili bana söylenen şey 'konuşasına izin verme.'" yaa yanlış anons cengiz bu sefer sen ters köşe oldun.
4. hiç kuşkusuz ramiz dayı ayarların ayarını kızı azad'dan yemiştir. ama *'ın oyunculuğunu ayakta alkışlıyorum.
5. kenan imirzalıoğlu'nun bakışlarıyla binbir türlü şey anlattığı kaçıncı bölüm oldu?
6. ah ezel. ah ömer. daha kaç kere aileni, özellikle anneni yüzüstü bırakacaksın ulan..!!
7. bu arada gözlerimizden kaçmadı, yeni bir oyuncu mu yetişiyor türkiye'de? can-kenan birkan sahnesinde eyşan can'a soru sorunca ne güzel 180 derece döndü lan yüzü öyle. hey maşallah, haluk bilginer ile oynamak böyle birşey olsa gerek.
8. tevfik'in, şebnem'in "iyi" haberini alıncaki yüz ifadesi ne güzel sevince bıraktı lan kendini? *
9. son sahnede dayı'nın yarı baygın hali gözler önünden gitmeyecektir.
--spoiler--
izleyip göreceğiz..