bu ilçede oturulacak evlerin hepsi Özyurtlar projeleri olan sitelerdir. ki ben de garden city de oturuyorum. mahalle aralarında arabalarını parkedenlerin sabah her türlü sürprize hazır olarak uyuması lazım.
e 5 tarafı diye tabir edilen mehterçeşme güzelyurt mahallelerinin tam ortasındaki bölüm mehmet akif ersoy mahallesi olmuştur 8 mart 2015 de muhtarlık seçimleri yapılacaktır.
yeni taşındım, çocuklar benlen kanka oldu, çok deişik çocuklar,
+karışan olursa söyle, söylemezsen seni de si*erim.
hemde hayatımda hiç bu kadar kalabalık semt görmedim.
reklamlarda Beylikdüzü diye anılan bütün konut projelerinin gerçekte olduğu yerdir..
benim hatırladığım eskiden köy tarzı yerdi göçmenler,karslılar ve tokatlılar ağırlıktaydı , şimdi ise aşırı göçten kaynaklı iyi, kötü, eğitimli, eğitimsiz, zengin, fakir tam bir karmaşanın olduğu yerdir. eğitimsizler ve sizin tabirinizle barzo insanlar yüzünden giderek soğuduğum ilçedir.
zaten çevremizde bir çok düzgün insanda beylikdüzüne geçti bile, sanırım geç kaldık.
istanbul'un güzide bir ilçesi. bu ilçede yaşamak isteyenler için birkaç bir şey yazmak lazım:
* tesbih. evet. mutlaka cebinizde 33'lük bir tesbih taşıyın. ola ki 10 kişilik bir grup önünüzü kesti, hemen tesbihi çıkarıp ben de sizdenim diyerek yolunuza devam edebilirsiniz.
* ikinci bir dil olarak kürtçe mutlaka öğrenin. zira türkçe ve ingilizce anlamıyor adamlar. almanca denemedim.
* ergenlerin gözlerine bakmayın, onların gözlerindeki ananıskim bakışını gördükçe kahrolursunuz. atam atam sen kalk da ben yatam dersiniz.
* minibüslere rahat binebilmek için 20 kilo verip kağıt kıvamına mutlaka gelin.
* minibüslerde içiniz rahat seyahat edebilmek için mutlaka minibüse binmeden önce sevdiklerinizi arayıp helallik isteyin. varsa vasiyetinizi yazın.
Büyüdüğüm yer. Ya kürdolarla arkadaş olacaktım ya da asosyal. Ben asosyal olmayı seçtim. Pişman değilim. Ayrıca sadece kürtler yoktur burada. Tokatlısı, iranlısı , trakyalısı iç içedir.
istanbul'da avrupa yakasında yer alan, bir çok merkezi noktaya uzak olmasına rağmen, kentleşmenin hızla arttırğı semttir. En çok göç alan semtlerden biri olan ve maddi durumu ortalama ya da ortalamanın altında olan kişilerin yaşadığı yerdir.
He böyle mi kalacak hiç sanmıyorum nasıl ki allahın unuttuğu yer olan beylikdüzü kodaman ailelerin ikinci yuvası olduysa esenyurttu da öyle başı boş bırakacaklarını sanmam. Çünkü artık istanbul'da yaşayacak yer kalmadı lan!!.
Ayrıca küçük kürdistan vs gibi benzetmeler yapan arkadaşlar sanırım nişantaşı- sarıyer-tarabya gibi doğulu kişilerin yaşadığı yerden izole bir yerde yaşıyorlar.
Her ilçede olduğu gibi her ırktan, her şehirden ve her kültürden insan barındırır.
Gündüz vakti birbirlerine bıçak çekmiş iki gruba müdahale etsin diye yoldan geçen polise bağırılır, polis olaylara, kargaşaya o kadar alışkındır ki dönünce uğrayacağım der. On dakika önce esendallas.
dün akşam kıraçtaki göçmen mahallesi sakinleri dayanamayıp sokağa dökülmüş ve pkk'lı kovaladığı yer. bu akşam yeniden benzer olaylar yaşanacak gibi duruyor.
editto : yok be oğlum burada oturmuyorum, çalıştığım firma burada.
şu sıralar hayli karışık semtim. iş yerindeki şefimle aynı sitede oturuyoruz. şef az önce eşiyle telefonda görüşüyor.
şef - ne oldu iyileştin mi?
karısı ....
şef - hmm. iyi bari. olaylar devam ediyor mu?
karısı ....
şef - hastaneyi mi yakıyorlar? anladım. akşama görüşürüz.
böyle bir yer işte esenyurt. niye mi taşınmıyorum. malesef iş yeri sebebiyle orada oturmak zorundayım.
mecburiyetten yaşadığım ilçe. hiçbir albenisi olmamasının yanında birsürü kötü yanı var. yerleşim kötü, insanlar değişik, trafik berbat... halbuki çok yakında olan beylikdüzü ilçesi ne kadar farklı ve güzel.
gecekondu ilçenin ortasına sağına soluna güvenlikli, yüksek katlı siteler diktiler ve fahiş fiyata satıyorlar. gece siteden dışarı çıkamayan iş arkadaşlarım var orada.
aşiretçilik oynamayı seven apaçilerin mekanı. hiç birinin götü teke/tek kavga etmeye yetmez amk korkak piçleri. bazen 9,2 olsun temizlensin tüm pislikler diye dua edesiniz gelir.