entryler 15 yıl öncesinden kalma. şimdi yiyosa bir daire bile alınamayacak kadar gelişmiş bir ilçe. ayrıca dünyanın en kalabalık ilçelerinden biri olarakta bilinir. nüfus 750 bin civarında.
Bir kere beyaz tenliysen 5-0 yenik başlarsın burada. Zira gece yolda yürürken bile dedektör gibi çalışırlar.Şiddet, zararlı alışkanlıklar vb. şeylerin yoğun olduğu bir semttir. Okul çocukları size arka bahçede kimler eroin,extacy satıyor kaça satıyor hepsini anlatabilirler. Faça atmak, muştayla okula gelme, okulda jilet dağıtma ne ararsan vardır. Boş balkon gördüler mi? adamlar kombiyi söküp götürür. Birisine laf attın mı? adam aşiretini toplayıp gelir. Bu yüzden esencılıs felan değil bildiğiniz esendallas tır.
aşırı derece gelişmiştir. ayrıca çoğalma süreleri müthişdir, dövmek istediğiniz biri tek başına iken 10 saniyede 650 kişi olabilir. ama kesinlikle lüx denilebilecek bi ilçe haline gelmiş artık. gelişmenin doruklarını görmüş ilçe.
büyükçekmece ye giden bazi minibüsler oradan geçtiği için şahit olduğum yer. mülteci kampi gibi, eğitim orani çok düşük, bağnaz bir yer. konum itibariyle beylikduzune yakin olan kisimlarda iyi yapılanmalar var ancak colugumu çocuğumu orda sokağa cikarmaya korkarim. hele bir de esenyurt devlet hastanesi var ve sülalesini toplayanlar doktor dövüyor.
eşeğe altın semer vursan eşek yine eşektir .
o yeni yapılan sitelere son gittiğimde, asansörün içine balgam atmışlardı biri üstüne bassa 112 yi araması gerecek cinsten hemde .
sonra arkadaşıma dedim ki, ya bi siktir git olum buralardan .
edit: beş parmağın beşi bir değildir, benim kisi de ön yargı değildir .
oraları görünce bahçeşehirde olduğuma şükrettigim, nüfusunun %90ını vanlıların oluşturduğu varoşluğun ilçe olmuş halidir. 100-110 m2 sıfır evlerin fiyatı 70-100 bin arasıdır.
Her 50 metrede bir kasis koymuş adamlar. üzerinde ne bir levha ne de bir ışık var. Girildiği anda hopp arabanın amına koyuyor. Kavisleri geçiyorsun çukurlar başlıyor, çukurları geçiyorsun saçma sapan yol çalışmaları çıkıyor karşına. insanı desen beş para etmez kekolar. Başka bir yolu olsa da bahçeşehir'e bu asfaltını siktimin yerinden gitmesek..
kişi başına düşen kürt nüfusun yoğunlukta olduğu yer.
abi gece baskını yapacaksın buraya, köşe başlarında takılan apaçileri arabadan keleşle tarayacaksın ancak temizlenirler.
iyi olan yerleri var mı bilmiyorum ama allah düşürmesin orada oturmak istemem.
taşındığım ilçedir efenim bilmeden sormadan gittik ne kadar abazan kro hepsi burda efenim yolda geçerken 50 kuruşun varmı diyeni 10 kişi gezip sağa sola ters ters laflar söyleyeni mi
desem ne desem bütün yazılar doğru efenim hele kızları hiç girmeyeyim o konuya.
Geçenlerde arabamız ile giderken yanlışlıkla yolumuzun düştüğü, rastgele gördüğümüz değişik kılıklı bir adama e5'e hangi yoldan çıkabileceğimizi sorduğumuzda ''istanbul'a mı gideceksiniz?'' şeklinde bir karşılık aldığımız yer. Öyle ki adam istanbul'da yaşamadığını kabul ediyor.
istanbul' un bi' ucu. anadolu yakasından izmir' e 5 saatte giden ben, geçenlerde beykoz' dan esenyurt' a 4 saatte gittim. izmir' e giderken yalova, bursa, balıkesir ve manisa olmak üzere izmir hariç 4 il gördüm. esenyurt' a giderken ne gördüm? bi' dünya araba..netice itibarıyla, uzak kardeşim bu esenyurt uzak. yakın ama uzak, çok uzak. gitmeyin!
Facebook kullanma oranının "twitter ve tüm sözlüklerdeki (ekşi,inci,uludağ vb) yazar sayısının" toplamından daha fazla olduğunu düşündüğüm yerdir. (anladınız siz onu)
cahiliyet oranı yüksek bir istanbul ilçesi. apaçilik fazladır belki ama orada doğup büyüdüyseniz o kadar da tehlikeli değildir. çevre sizi bilsin yeter.