merkezi çok korkunç bir yer. sanki cehennemdeymişsiniz gibi. esenkent tarafı ve esenyurt'un avcılar'a yakın kısımları idare eder denilebilir ama merkezi korkunç. o kadar yüksek binalar var ki inanılmaz. esenler bile daha iyidir esenyurt yanında.
geçen gün gittiğim bir ilçedir. meydanında tüfekli iki tane polis vardı. çoğu da araptı oradakilerin. bir de otobüs durağı ekranında esenyurt yönü yazıyordu ama meğersem avcılar yönüymüş. ben de oradan esenkent'e gidip oradan 76e nolu otobüsle topkapı'ya gittim. bahçeşehir semti güzel sayılabilir aslında.
tıpkı evren gibi sürekli genişlemektedir. kıraçta dağın tepesinde iş yapıyoruz bazen oralar bile esenyurta bağlı. yakında avcıları falanda yutar bunlar kendilerine bağlarlar. namı değer tırrekler yurdu.
Barınma
Esenyurt Merkez Mahallesi, Namık Kemal Mahallesi arasında bir bodrum kat; 1.800-2.500 arasında değişiyor yine iyi bir yerleşim yeri olmayan Fatih Mahallesi içerisinde yer alan Roman vatandaşlarımızın yaşadığı bölgede kiralar; 1.450- 2.000 arasında değişmektedir. Tabi verdiğim bu rakam bodrum kat için geçerli.
Ulaşım
Esenyurt'ta oturan insanlar kaderine terk edilmiş getto dışına çıkarılmak istenmeyen insanlar olarak görebiliriz. Neden böyle düşünüyorum anlatayım. Esenyurt gayri resmi rakamlara göre 1.50 milyon olan bir insan kalabalığı var türkiye'nin en kalabalık ilçesi. ilçe sınırlarının bütün ulaşım yükünü avcılar-esenyurt dolmuşları ve büyükçekmece- esenkent dolmuşları çekiyor. ilçede iett ağ bakımından tercih edilmemektedir. zaten bir çok iett esenyurt'tan durak gibi geçmektedir. esenyurt'tan kalkan iett sayısı azdır. metrosuz, tramvaysız bir ulaşım var caddeler ve bulvarlar plansız trafik can alıcı noktada.
Yani bu şehir kurulurken neredeydiniz? Kardeşim kurulduğunu görürken neredeydiniz? neden bu ilçede bir adet metro bile yok çok kötü bir durum.