ermenistan

entry721 galeri56 ses1
    659.
  1. sscb döneminde ikinci dünya savaşında 150,000 asker ve 30,000 sivil kaybetmiş ülke.

    toplam kaybı 180,000.
    1940 da nüfusu 1,320,000.
    ww2 de nüfusun %13.6'ısı kaybetmiştir.
    2 ...
  2. 660.
  3. Azerbaycan resmen ordunun çeyreğini yok etti. Hala da kayıplar olduğu söylenen askerlerin bazıları poşetlere sarılı halde leşlerini topluyorlar. Paşinyan hakikatten perişan.
    1 ...
  4. 661.
  5. paşinyan % 54 le

    boruyu akabeye de

    rakiplerine de döşemiş.
    0 ...
  6. 662.
  7. ermeni parlamentosunda konuşan Lilit Martirosyan . epey ölüm tehdidi almış .
    bir sürü ermeni " yakalım bunu " demiş .amerikan yanlısı paşinyan hükümetinin icraatları ...

    Armenian MPs call for trans activist to be burned alive after historic speech .

    https://www.youtube.com/watch?v=0uRKV6E0drY

    zaten çirkin bir lisan olan ermenice iyice ucube olmuş ....
    1 ...
  8. 663.
  9. yemeye ekmek bulamıyonuz başkasına savaş açıyorsunuz. neyinize güvendiniz aq. ben sizin olmayan aklınızı sikeyim.
    0 ...
  10. 664.
  11. Neyinize güvendiniz diye sorsak da Rus desteği ile zamanında karabağ'ı işgal etmişlerdir.

    Bugün Karabağ halen tamamen kurtarılabilmiş değil.

    Ermenileri nüfusları itibariyle tüm bir Anadolu veya Azerbaycan Türkleri ile bir tutmak doğru olmaz.
    Mevcut güç dengesi tarihsel kıyas vermek gerekirse birkaç küçük türk beyliği = tüm Ermeniler şeklindedir.

    Lakin şunu da belirtmekte fayda var.
    Mevcut halleri ile bize sorun yaratan ermeniler eğer 50 milyonluk bir devlet olsaydı ciddi bir risk doğabilirdi.
    0 ...
  12. 665.
  13. gida tedariğinde ciddi problemleri olan ülkedir.
    bir üstteki entryi de açıklar belki.
    2 ...
  14. 666.
  15. tarihsel açıdan günümüzde iç anadolu bölgesinin bir kısmı (armenia minor) ve doğu anadolu bölgesinin tamamını kapsayan (armenia major) bir ülke. ermeniler kendi ülkelerine ''hayastan'' dediği gibi, tarihsel ermenistan coğrafyasına da ermeni yaylaları denir.
    2 ...
  16. 667.
  17. türk düşmanlığında lider ermenilerin ülkesi ....

    2. 20 dk ...

    ARTSAKHE MER TUNNA - NORAYR SARKISYAN

    https://www.youtube.com/w...p;ab_channel=RESPERON.O.R
    0 ...
  18. 668.
  19. Türkiye’nin komşu ülkesi. iç politikasında müthiş kutuplaşma ve sarsıntılar olmasına rağmen, pashinyan hükümetine karşı olan muhalif ermeni grupların hiç biri, hiç bir şekilde soluğu dış ülkelerde alıp, nefret ettikleri hükümeti uluslararası meydanda zedelemiyorlar.

    Pashinyan’dan nefret etmelerine rağmen;
    düşmanlarının işine gelmesin diye pashinyan’ı onlara yem etmiyorlar.
    Bu Muhalif Ermeniler,
    Ermenistan’ı ilgilendiren konuları Ermenistan içi, kimseyi kendi iç meselelerine karıştırmadan halletmek istiyorlar.

    Ayrıca ek olarak Ermenistan’da hiç kimse "hepimiz türküz” veya "hepimiz Azeriyiz” diyerek, ölen masum (Azerbaycan) Türklerini anmıyorlar.
    1 ...
  20. 669.
  21. 675.
  22. içi türk düşmanlarıyla dolup taşan katliamcı bir devlettir. Bizi ellerine bir geçirseler yapacakları işkenceleri düşünemiyorum bile. Bu sebeple bunun gibi düşmanlık besleyen milletlere karşı her zaman tetikte olmalıyız. Zamanında suriye çöllerine sürülmüş olmaları da milletimiz adına hayırlı bir iştir.
    2 ...
  23. 676.
  24. bu kadar salak bir ülke daha görmedim lan ben. bir kaç ülkenin gazı ile toprak kazanmak için azerbaycana saldırıp toprak kaybetti mallar ya. ulan götünüzde don yok kime güvenip savaş giriyorsunuz. ben azerbaycanın yerinde olsam komple ermenistanı işgal ederim bu gazla.
    4 ...
  25. 677.
  26. yine de sokak ağzı ile siyaset, politika konuşmak mantıklı gelmiyor.

    ermenistan neden agresif bir tavır içindeydi?
    ermenistan arkasındaki büyük güçlere güveniyordu. rusya arkasında, avrupa arkasında, abd yine karşı değil. başka kime ihtiyacı var?

    ermenistan azerbaycan'ı tek başına mağlup ederek karabağ'ı işgal etmedi.
    rusya'nın desteği ile yaptı bunu lakin hukuksuzdu.

    azerbaycan askeri anlamda ermenistan'a karşı kuvvetli olsa da diplomasiyi başarılı kullandı. barış yanlısı bir tutum ile tüm dünyaya karabağ'ın azeri toprağı olduğunu ve işgal altında olduğunu, mevcut durumun hukuksuz olduğunu kabul ettirdi.

    rusya mevcut hukuksuz durumun uzun vadede geçerli olamayacağını bildiği için ermenistan'ı yalnız bırakmak zorunda kaldı ve azerbaycan ermeniler sildi süpürdü.
    olay bundan ibaret.

    kısacası her devlet kendince mantıklı olanı yapıyor.
    çıkarlarımız çatışıyor, o kadar. tarih ve siyaset arenasında güçlü zayıfı ezer.
    ve güçlü taraf biziz. onlar uluslararası destekle taşıma suyuyla değirmen hesabı yapıyor.
    2 ...
  27. 678.
  28. ermeniler kime ne zaman güveneceğini bilemediler. Eskiden rusyaya çok yakınken amerika lobilerine rağmen mesafeliydi. Sonra amerikanın gazına geldiler bu sefer rusları kızdırdılar ve ruslar azerilerin ve türklerin ermenileri pataklamasına göz yumdular, iran ile yakınlaştılar azerbaycanın gizli müttefiki israilide kızdırdılar. yanlış yerde yanlış zamanda hep yanlış ülkelerle ittifaka girdiler burunları boktan kurtulmadı.
    0 ...
  29. 679.
  30. 680.
  31. nüfusu 3 milyonun altındadır.
    (güncel olarak 2.975.000).

    1995 de 3.2 milyon nüfusu varmış.
    0 ...
  32. 681.
  33. insanların en büyük korkusu aile içi şiddet olan ülke.
    0 ...
  34. 683.
  35. büyük depremden sonra instagram ve twitterdaki ermeni sayfalarının deprem ile ilgili paylaşımların altındaki yorumları gördükten sonra daha da iyi anladım ki bu adamların fırsatı olsa dünyada bir tane türk bırakmazlar. öyle bir türkiye ve türk nefreti var hepsinde.
    0 ...
  36. 685.
  37. inci sözlükte destekçileri var bugünkü maçta ermenistanın.
    0 ...
  38. 686.
  39. kadınların gönüllülük esasına dayalı askerlik yapmasına imkan sağlayan yasa onaylandı. 6 ay askerlik hizmetini tamamlayan kadınlara, terhis olunca 1 milyon dram (62 bin TL) ödenecek.
    1 ...
  40. 687.
  41. Bin yıl önce falan bitmiştir.

    O zamandır Lobileri var. Büyük Ermenistan da bir hayal olarak kalacaktır.
    0 ...
  42. 689.
  43. 690.
  44. ermenistan dışında yaşayan yani o gıcık tanımlama ile diaspora ermenileri katı tutumları ile savaş, kan gözyaşı ve intikam duyguları pompalıyor.
    lakin ermenistan halkı "lan hayata bi kere geliyoruz. ne bu çektiğimiz çile yokluk" diyor.
    ha elbet onların içinde de diaspora gibi düşünenler var ama baskın çoğunluk değiller.
    azerbaycan la barış anlaşması yapıldığında ayaklanan bu bir kısım diasporacı ermeniydi ama kısa sürede sesleri kesildi.

    bu diasporacıların kini hakkaten acaip.
    fransa da falan bir elleri yağda bir elleri balda. ermenistan da insanlar kan ağlıyor.
    eğer çok istiyrsa bu diasporacılar, gidip ermenistan ın gücüne güç katsınlar. fransa dan ahkam kesmek kolay.
    1 ...
  45. 691.
  46. Ani harabelerine gittiğimde, iki ülkenin sınırını ayıran arpaçaydan ermeni köylerini görebiliyorduk.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük