erkan oğur ve yavuz çetin'in dinlerken sizi alıp başka bir aleme taşıyan bitimiyle beraber o alemden pat diye dünyaya bırakan eşsiz şarkısı.. neden en iyi olduklarını rahatça anlatan parça..
dünya yuvarlaktır... üzerine basılmıştır... şişmiştir... bu nedenledirki insanoğlu dünyalıdır. benzer çoğu yönüyle işine gelince iyi kıvırır, hayatında kendinden üstündekiler tarafından mutlaka ezildiği dönemler olmuştur, bu nedenlede şişmiştir artık, her an aşırı ısınmadan dolayı patlamayı beklemektedir. korkulasıdır.
erkan babada şarkıya perdesiz gitarı ile eşlik etmektedir. hele hele sonlarda perdesiz ile attığı bir solusu vardır ki insanın gözünden bir damla yaşı getiriverir..
"ne taaccüb ediyorsun buna dünya derler.
onda yenen herzelerin nihayeti yoktur.
yerin altında bir öküz mü var dedi bir meczup
onu bilmem dedim lakin üstünde pek çoktur."
Bugün dünyanın yüzde 30'u kuraklık çekiyor.
Bu oran 1970'lerin iki katından da fazla.
Dünya çapında deniz seviyesi sadece bir metre yükselse,
sular 5 milyon km2 karayı örtecek.
Denizin 2 derece ısınması durumunda birçok mercan türü ölecek.
1932-1956 yılları arasında petrol ve otomotiv şirkiteleri
45 Amerikan şehrinde elektirikli tren şebekelerini satın aldılar ve
bunları söküp attılar. Amaçları daha fazla petrol kullanımını misillemekti.
Her yıl bir milyon yıllık depolanmış güneş enerjisi yakıyoruz.
ABD dünya nüfusunun yüzde 4'ünü barandırıyor ve
sera gazlarının yüzde 24'ünü salıyor.
insan, atmosfere 1850'den beri her yıl daha fazla karbon gazı attı.
Atmosferdeki miktar yüzde 36 arttı.
Gündüz ile gece arasındaki ısı farkı artıyor, kıtalar okyanuslardan
daha fazla ısınıyor. Avrupa'nın kuzeyi, Asya'nın kuzeyi ve
Amerika'nın kuzeyi ısınmayı en açık şekilde yaşayan bölgeler.*