iyidir hoştur türkiye' de 40 yaşına kadar oynasa iş yapar lakin benim gözümde şöyle bişey var büyük topçular daha ilk haftadan golleri atıyor 2-3 hafta duzenlı top oynadıktan sonra kronik sakatlanma dönemine geçiyorlar. 2hafta oyna 1 ay yat gibisinden. Umarım drogba'da da aynı sıkıntı çıkmaz. Ben bi 3-4 hafta beklenmesınden yanayım bu konuda. Rakip defans yapmaktan yorulmuş akhisar dı sonuçta. He bi de drogba geldiği için herkes mutludur diye düşünüyorum. Millet bunu kıskançlık olarak algılıyor bunu anlamıyorum. Kavram endişesi olan çok arkadaş var sanırım. Umarım drogba emeklı olana kadar sakatlanmazda bizim topcularda belki bişeyler öğrenir.
dünün beğenilen entrylerini sikip bırakan top cambazı. süper ligi de sikip bırakmasını istiyoruz. lig diye amk bizi kandırıyorlarmış yıllardır. bildiğin mahalle arası maçı izletiyorlarmış. hoşgeldin siyah boğa. bir fenerbahçeli olarak seni izlemekten her zaman büyük keyif almışımdır.
Yıldız olmak,masumiyet karınesı goruntusu verıp "serefsızlık" yapmak degıldır,arkana Tff'nu alarak..Yıldız olmak,sana gosterilen sevginın hakkını verip daha cıktıgın ilk maçta golünü yazıp,adını haykırtmaktır milyonlara,tribünlere..Hoşgeldin Didier Drogba..
dün gece kendisine "türkiye'yi seviyor musun?" gibi salak bir soru soran muhabire "sen türkiye'yi seviyor musun?" şeklinde cevap vererek türk spor basınının halini gözler önüne seren futbolcu.
ilk defa bi futbolcuyla ilgili entry giriyorum lan çok heyecanlandım. neyse, sevdim bu herifi.
--spoiler--
Takvim 8 Ekim 2005ii gösteriyordu. Kanlı bir iç savasın içinde olan Batı Afrika ülkesi Fildişi Sahilinin milli takımı Sudan'ı yendi ve 2006'da Almanya'da yapılacak Dünya Kupası'na katılmaya hak kazandı. Futbolcuların soyunma odasındaki kutlamaları ülkedeki tüm televizyonlardan canlı yayınlanıyordu. Takım kaptanı Didier Drogba mikrofonu eline aldı, dizlerinin üzerine çöktü, ağzından tarihi bir konuşma döküldü:
"Bayanlar baylar. Fildişi Sahili'nin kuzeyindekiler, güneyindekiler, merkezindekiler, batısındakiler... Biz bugün tüm Fildişi halkının birarada var olabileceğini, tok bir amaç uğruna oynayabileceğini gösterdik. Biz kutlamaların insanları birleştireceğinin sözünü verdik. Size dizlerimizin üzerinde yalvarıyoruz... Affedin! Affedin! Affedin! Afrika'da bunca zenginliğe sahip bir ülke savaşa sürüklenmemeli. Lütfen silahlarınızı bırakın. Seçimlere gidin. Her şey daha iyi olacak..." 4 yıldır süren bir savaş vardı, iç savaşta binlerce insan hayatını kaybetmiş. 100 binlerce insan evini terk etmişti. Drogba sözleriyle bir savaşı bitiren gerçek bir savaşçıydı; barışın mimarıydı, bir takım kaptanı 20 milyonluk nüfuslu ülkesini ağlatıyor ve barışa kavuşturuyordu.
***
Fildişi Sahillerinin dertlerini üstlendiğinden, 2007de Drogba Vakfını kurdu. Aldığı sponsorluk ve reklam gelirlerini vakfın hesabına yatırtıyordu. Doğduğu kent olan Abidjanda, Afrikada dakikada bir çocuğun ölümüne neden olan sıtmayla savaş hastanesini de bir reklam anlaşmasından aldığı 3 Milyon euro ile açtı. AIDS kampanyalarının yüzü oldu. 2007de BM iyi Niyet Elçisi, 2010da Time dergisi tarafından dünyanın en etkili 100 isminden biri seçildi.
***
Afrikanın çocuklarını da hiç aklından çıkarmadı. Drogbaya dair makalelerde ülkesi için yaptıklarının Fildişi Sahili Devlet Başkanından dahi fazla olduğu savunuldu. Ona da çok soruldu: Politikaya girsene! BBCnin Drogba belgeselinde, Ben kimseyi yargılayacak değilim. Halkım çok acı çekti. Çok insan öldü. Bu savaştan ben de çok acı çektim. Şimdi kalkıp, Benim köyüme saldırdılar, Öldürdükleri adam benim ailemden diyebilirim. Ya ötekileri? Acı çekmeye devam eden ve konuşamayan insanlar var. O yüzden buradayım diyordu.
ELiF KEY - HT PAZAR
--spoiler--
biraz erken olacak ama böyle bir adamı yakalamışkken bırakmayacaksın. futbolu bıraktıktan sonra da bünyende tutmalısın. dünyanın neresine giderse gitsin saygı görür, kimle isterse oturur yemek yer bu adam.
drogba belgeselini izleyin, nasil biri oldugunu anlarsiniz. alexmis hagiymis gecin bunlari bu adam sadece futbolcu degil. tartismasiz dunyadaki en prestijli bi kac futbolcudan biridir.
akhisar maçını evde izliyorduk iki arkadaşımla birlikte. maç keyif vermediği için daha çok muhabbet ediyorduk aslında. dakika altmışa gelirken drogba girsin, gol atsın, onun golüyle kazanalım dedim. girdi, attı, attırdı, dağıttı, takımı oynattı. Allah razı olsun hacı, bütün gs'lileri, hatta olmayanları bile bu kadar heyecanlandırdığın için.
Kendisi akhisar maçının son 25 dakikasında yaptıklarıyla cem yılmaz ın yahşi batı filminde hapishanedeki ihtiyarın 'Bu daha başlangıç çok fena şeyler olacak' repliğini akıllara getirmiştir.