Galatasaray'daki ilk maçında oyuna sonradan girip daha 5. dakikasında oha o nasıl kafa dedirterek attığı golden ziyade, ekrana maçın skoru bir daha yansısa da o adı Galatasaray hanesinde bir daha görsem dediğim futbolcu.
Golden sonraki sevincini bitiriş şekli ile de "ben buram buram karizmayım" demiştir. Mesela sihirbazlar ya da sirklerdeki akrobasi hareketleri yapanlar, her performansın sonunda ellerini yana açarak işte bu dercesine izleyiciyi selamlarlar.
meyhanede çok samimi bi garson arkadaş var. adam hasta fenerli. drogba gağasaraydaki ilk maçına çıkıyor. dakika 60, durum 0-0 ve hopp drogbadan gol geliyor. herkes çığlık çığlığa. mekan yıkılacak nerdeyse. 2 dakika sonra hopp bir de asist yapıyor. adam çok hızlı. durum 2-0... garsona bakıyorum, garson ellerini bağlamış kalabalığa bakıp pis pis sırıtıyo.
- lan metin diyorum, niye sırıtıyosun?
fısıldıyo; o koydukça bizde koymuş gibi oluyoruz gukla diyor.. üçse dört bira, dörtse beş, yediyse sekiz bira.. sikecem alayını diyor. şu tipini siktiklerime bi bak hele diyor ( herkes kendinden geçmiş amk. hesap kitleyecek )
özetle işte böyle dragba esnafları bile güldüren muazzam bi transferdir. iyi ki gelmiş cimboma amk. 7 bira içtim 8 ödedim bende.
aklını başından alıyo insanın. mükemmel bi herif drogba.
harbiden kelimelerle ifade edilemez / edilemeyecek bir 30 dakika yaşattı bize dün akşam drogba... ben daha önce böyle bir etki görmedim, açık konuşuyorum hiçbir maçta böyle bir etki görmedim... adam oyuna girmeden önce galatasaray rezil bir oyunla akhisarın futbol olarak fersah fersah gerisindeydi (böyle bir kadroyla bu ayrı bir utanç ama).
drogba girdikten sonra sadece5 dakikada herşey büyülenmiş gibi değişti. inanılmaz zor pozisyondaki golünden, ikinci goldeki katkısından falan bahsetmiyorum ağa, bildiğin psikolojik olarak tüm türkiye'nin hatta uluslararası futbol platformunun balansını bozdu, sadece 10 dakikada.... (twitter'a, la gazetta della sporta, tutto sporta zarta zurta bakın, drogba, galatasaray akhisar belediyespor ve süper lig dünyanın top class futbol ülkelerinin tümünde manşet!)
işte bu başka bişey, ayağına aldığında izleyenlerde oluşturduğu his, rakipte oluşturduğu his, fenerbahçelisinde, beşiktaşlısında oluşturduğu his bambaşka,ulan adam dandik bir lig maçında gol attı tüm memleket sevindi! en son futbol arenasında bunu başartan olay uefa kupası! harbiden çok fazla bir adam...
hatta şöyle bir örnek vereyim, oyuna girip iki golde katkı sağladıktan sonra galatasaray atak yönüne göre sağ çaprazda topu tuttu ve beklemeye başladı, abartısız söylüyorum 4-5 saniye... 1-2 metre önünde 4 tane akhisarlı oyuncu topa müdahale etmeyi bırakın, hamle yapamadılar, kal geldi adamlara... süper lig'de böyle bir görüntü izlememiştim... drogba'nın adamlarda bıraktığı psikolojik etkiye bakar mısın arkadaş! işte bu skordan önemli, ilk golden, ilk asistten önemli...
drogba muhteşem bir sporcudan çok öte, adeta örnek alınası bir karakter, drogba büyük insan, çok büyük insan...her şeyden öte şu yaşında, böylesi bir kariyerin ardından, daha bu kadar yakın bir tarihte dünya'nın zirvesinde olmasının ardından, böylesi futbola aç olması, bir yanda CL finalini domine adam olması, barca'yı deviren adam olması dururken, bir yanda akhisar'a karşı da işine bu kadar saygı duyabilmesi çok önemli...
drogba'nın bu halinden biz ligimiz içinde pay çıkarmalıyız. 35 yaşına gelmiş bir forvet, karşısında akhisar gibi zayıf bir takım bile olsa, böylesine maçı dağıtabiliyorsa ligimizin kalitesinin avrupa'dan kat be kat daha aşağıda olduğunu kabullenmek zorundayız. ha drogba takımına ve aldığı paraya son derece saygılıdır, ayrı mevzu. milyon euro'ları cebe atıp ondan sonra sahada gezinen 'sözde' yıldızları gördükten sonra drogba'nın bu başlangıcı hepimize umut verdi. zaten bu derece profesyonel olmasaydı şampiyonlar liginin son şampiyonunun ilk 11'inde işi ne..
arkadaşlarla deneme yaptık birbirimizin sırtında on saniye kalamadık.wesley uçtu adamın sırtına, adam kafaya çıkıp yine kafa ile gol atacak gibiydi. bundan sonra nasıl oynar ne yapar bilinmez ama yapacağını bu maçta yaptı, çita zaten yüksekti daha da yükseldi, her hafta ne yapacak diye bekleyeceğiz, parasını verelim başkan kaçmasın, yoksa paramız söyle aramızda toplayıp verelim. sevdik lan bu adamı... kim derdiki sabri ile drogba aynı forma ile gol sevinci yaşayacak..
not: uçan adam sabri gollerden sonra sakın adamın üzerine uçma unutma o da insan...
içinde bulunduğumuz yüzyılın futbol icadı. ataklarda alışageldiğimiz "top ezme hastalığının" tedavisinde çok etkindir. tek toplarla atakların seyrini hızlandırır, takım arkadaşlarını koşmaya teşvik eder ve oynamak zorunda bırakır.
15.02.2013 tarihli akhisar maçı'nda ilk kez aşkımızın rengine bürünmüştür.
yaptığı gol faul'dü. önündeki adamın sırtına sol koluyla binerek kafa vuruyor; fakat görecek hakem maalesef halis özkahya. riera adamın sırtına ayağıyla basıyor; fakat görecek hakem halis özkahya.
edit: ben ne zaman galatasaray'la ilgili bir yazı yazsam, cinconlar, tarafıma organize olarak eksileme operasyonu yapıyorlar. karşı operasyonları renktaşlarımdan da bekliyorum hatta onları bastırarak.
dün akşam ilk kez galatasaray forması giydiği akhisar belediyespor maçındaki oyunuyla, bu takıma çok şey katacağını dakikalar içinde belli etmiş olan yaşlı kurt.
onun gelmesiyle birlikte sneijder de formunu katlamaya başliycak, bu aşikar.
dün akşamdan sonra bir kez daha ünal başkana saygılar dedirtmiştir ayrıca efendim.
25 dakikada sergilediği oyunla tam anlamıyla bir tank olduğunu göstermiş oyuncudur. türk futboluna sikerterek girdi, devamının gelmesini bütün kalbimizle istiyoruz.