"Ne ibretliktir ki, HDP’yi yok saymamızdan rahatsız olanlar bizi eleştiri yağmuruna tutmaktadır.
Herkes meşrebine ve mayasına uygun konuşmaktadır.
Ekranlarda, gazete köşelerinde, uzatılan mikrofonlarda bize demokrasi dersi vermeye cüret edenler önce vicdan, aidiyet ve ahlak imtihanından geçmeyi denemelidir.
Bizim kimsenin aklına ihtiyacımız yoktur.
Şimdi kalkıp bayrağa sarılı şehit naaşlarını, hıçkıra hıçkıra ağlayan şehit analarını, bir uzvunu kaybetmiş muhterem gazilerimizi unutalım mı?
Emzikli bebeklerin vücutlarında açılan kurşun deliklerini aklımızdan çıkaralım mı?
Köy ve karakol baskınlarını, yol kesmeleri, pusu kurmaları, mayınlı saldırıları olan olmuş bir kere diyerek hafızamızdan silelim mi?"
demiş...
Bu mu yani? Öyle konuşmak la olmuyor sayın Devlet. Kaç yıldır konuşmaktan başka bir bok yapmadınız...
Bir de kalkıp milliyetçiyik demekteler ya. Ulan siz milliyetçiyseniz biz süper kahramanız...
Ecevit döneminde Kıbrıs savaşı oldu
Ecevit döneminde Apo yakalandı
Ecevit döneminde Orgeneral kıvrıkoğlu TC tarihinde en fazla asker ile pkk ya (kuzey Irak) a operasyon yapıp pkk nın belini kırdı. (gerçi sonra ak parti geldi ve bugune geldik)
Yahu artık bu mal mal konuşmaları kaldıramıyoruz...
"Bizim kimsenin aklına ihtiyacımız yoktur."
Bu mu cevap yani ? Lan sen daha bisküvi bile diyemiyorsun ?!?!? Siee...
eğer partinin başında kendisi dışında herhangi biri, hatta boş koltuk olsa hdp meclise giremezdi. çözüm sürecinden doğan mhp lehine havayı asla oya çevirememiştir. insanlar bahçeli'nin vasıfsızlığından gelesi varsa da hep mhp'den uzak durmuştur.
seçimden sonra apar topar erdoğan çağırdı satılmış adamını.
sabah ilk uçakla antalyadan ankaraya uçuldu.
erdoğan ile görüşüldü ve meclis başkanı adayı oldu.
peki neden?
erdoğanın baykala meclis başkanlığı önermesindeki gaye ekmelettin ihsanoğlunu seçtirmemek.
nasıl mı?
ekmelettin beyi çatı adayı olarak ilk chp göstermiştir. mhp tabanı rahatsız olmasına rağmen kendisini desteklemiştir. geçmişe dönük bir araştırma yapıp görebilirsiniz.
eğer baykal aday olmasaydı, kılıçdaroğlunun ekmelettin beyi destekleyeceğini biliyordu erdoğan. açılım bittiği ve kürt sorunu yok dediği için hdpninde destek vereceğini ön gördü. ki demirtaşın sözlerine bakarsanız her halükarda muhalefet almalı demişti başkanlığı.
baykal hem aday olarak chp içindekileri ikiye böldü, hemde başkanlığı akp adayının kazanmasına neden oldu.
2002 ve 2007 yıllarında yaptıkları dayanışmayı tekrar gösterdiler.
peki bahçeli neden destek vermedi sorusu?
yeterince açık değil mi yazdıklarım. aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık.
devlet bey oyunu gördü ve kartları yeniden dağıttı. şimdi kim kiminle kucaklaşacak seyir eyleyin.
ulan iyi adamsın. güzel adamsın. adamsın ama yaptıkların yüzünden yıllardır bu ak partililere cevap veremiyoruz.
ulan sana hakaret eden rahşan ile koalisyon kurdun. apo'yu as deyip duruyorsun tayyip'e ama sen asmadın.
şimdiki ak partililerin hepsi assaydı o zaman iktidar olurdu falan diyorlar yalan tabi ki amk. ak partililer düzgün adama oy verir mi hepsi cahil at önlerine dini oy versinler sana.
iyi de senin yaptıklarını nasıl anlatacağız biz kardeş. lan ekonomi ile alakalı göt ediyorum diğer konularda da göt ediyorum. ama konuyu ne yapıp edip apo'ya çekiyorlar ve orada bir şey diyemiyorum. ve bana apo'yu neden asmadı diyen adam başka konuda asmamakta haklı demesine rağmen devlet bahçeli assaydı iktidardı deme yüzsüzlüğünü gösteriyor. karşımızdakiler bu kadar karaktersizken senin basiretsizliğin yüzünden bu adamlara cevap veremiyoruz bu konu ile alakalı.
Meclis başkanlığı seçiminde zannımca abartılı bir şekilde eleştirilen mhp lideri.
Chp kalkıp çatı aday olarak emsalettin beyi cb adayı olarak gösterebiliyor da, şimdi neden gösteremedi acep?
Yosa o zaman şimdiki mhp'nin düştüğü duruma hdp mi düşecekti yoksa?*
işte devlet bey de çıkıp bunu anlatmadı. Hatası burda.
Bana ne kardeşim, ben senin adayına muhtaç mıyım? Madem akp'nin adayı olmasın diye diretiyorsun gel benimkine ver. Birkaç ay önce çatı adayın halihazırda mecliste ve ipler elinde. Neden emsallettin beye kimse destek olmadı da illa baykal?
Yok illa suçlu kendisi. E tabi zamanında chp ile az yürümediler. Bu da az ders olsun.
Andavalları kızdıran insandır.
Ulan madem akp kazanmasın diyodunuz gelin ekmelettine verin cb için çatı adayı öneren chp değilmiydi. Mhp, chp ye destek vermek zorundaymış gibi bir algı oluşturuldu.
Bu arada Mhp kimseyle koalisyon kurmayacak kıçınızdan koalisyon uydurmayın.
tayyip erdoğan'ın iyiden iyiye otoriterleşmesine yol açan anayasa referandumunda aynı chp gibi hayır demesine (o gün afilli sloganlarla referanduma evet diyen yarım akıllılar bugün devlet bahçeli'yi suçluyorlar) ve cumhurbaşkanlığına chp ile ortak aday göstermesine rağmen akp stepnesi olmakla suçlanan lider.
bi de şu sikko chpliler yok mu? lan sen parti yönetimi bazında hdp için çalışacağına partin için çalışsaydın da chp-mhp koalisyonu itin köpeğin ağzına bakmadan kurulsaydı. ama yok olmuyor işte.
Meclis baskan seciminde, yok saydigi hdp'den haliyle destek beklemiyordu. Yani ekmel'in sansi yoktu zaten. iki secenek vardi; ya baykal ya da meclis baskanligini akp'ye vermek. O akp'yi secti. Secim vaatleri akpyi yikmak uzerine olan bir "lider"e ne kadar yakisti bu hareket, secimlerde belli olacaktir. Tercihini akpden yana kullanan bir kisidir kendisi.
Stepne deyince de kızıyorsunuz amk!
2007 meclis bşk.seçimi
mv. sayıları:
mhp:71
hdp:26
chp:112
akp:341
akp adayı 1.turda 450 oy
mhp adayı 74 oy aldı.
mhp kimsenin keyfi ve arzusu icin siyaset yapmaz dik durusundan vazgecmez bunu bi anlamadiniz soytarilar..
Gazi üniversitesi eski hocalarından. Mhp nin başından gitmesini sabırsızlıkla beklediğim. Bir çok ülkücününde benimle aynı fikirde olduğunu üzüntü ile bildiğim ama yinede sabırla beklemekteyiz.
"baykal'a hdp oy verirse biz vermeyiz" diyerek ismet yılmaz'ın önünü açan şahıs.
şimdi mhp'lilerin savunuşu şu şekilde. deniz baykal'ın kaseti çıktı, karısını hem de sonradan milletvekili yaptığı evli sekreteriyle aldatıyor. iyi de bahçeli baykal'ı desteklemem demiyor ki hdp oy verirse desteklemem diyor. yani tamamen hdp'ye dayalı bir hareket. ki burada önemli olan meclis başkanlığı gibi kritik bir makamı akp'ye kaptırmamak. tabi bu makamı kazanma derdin yoksa çünkü akp ile anlaşmışsan hükümet kurmak için zaten bunu yaparsın.
şimdi 2007 meclis başkanlığı seçimlerini yazmışlar. Köksal Toptan akp çizgisinde değil daha çok demirel özel çizgisinde bir adam olduğu için muhalefetin hemen her kanadı tarafından kabul gördü. ve zaten yine muhalefetin kendi adayını seçtirme şansı yoktu.
akp 327 milletvekiline sahipti ve rahat rahat en geç 4. turda adayını seçtiriyordu. 550-327 = 223. Evet muhalefetin sandalye sayısı 223.
şimdi gelelim bu seçime.
muhalefet 292 sandalyeye sahip. baykal başkan olduğu için oy kullanamıyor 291 kaldı elde. tamam ilk iki tur kendi adayını çıkardın o da 3. tura normal olarak kalmadı.
diyorsun ki ekmeleddin beye neden chp oy vermedi. 131+80= 211 yapıyor. Yani senin nefesin yine yetmiyor. hani "baykal'a hdp oy verirse biz vermeyiz " dedin peki hdp sayın ihsanoğlu'na oy verirse yine vermeyecek miydin?
hem hdp ile ortak iş yapmam deyip hem de ondan oy beklemek nasıl bir riyakarlık. yoksa mecliste işlerimiz yürüsün ne de olsa akp ile koalisyon kuracağız diye mi yaptın tüm yapacaklarını?
yani ekmeleddin hocanın da başkan olmasının tek şartı hdp'nin destek vermesiydi.
gereksiz gururu çok fazla olsa da ve iyi bir yöneticisi olamasa da onun yerinde olsam ciddi ciddi ne yapardım ben de merak ediyorum.
baykalı destekleseydiler akp öyle bir propaganda yapardı ki mhp; chp-hdp-pkk kuyruğunda gezinmiş bir parti izlenimine bürünürdü.
şimdi yaptıkları gibi kendi adaylarını destekleseler de al işte böyle akp'nin yine kuyruğu oldukları edebiyatı yaparlardı.
mhp'nin işi hakikaten zor. ne iktidara ne de muhalefete yamanması gerekir şu dönemde. ama iş öyle bir hal aldı ki iktidara karşıtsan muhalifsin, muhalafete yakınsan iktidar karşıtısın gibi bir ortam oluştu. mesela oy kullanmaya gitmeyen bir adam bile akp'nin gözünde kendi düşmanı.