"baykal'a hdp oy verirse biz vermeyiz" diyerek ismet yılmaz'ın önünü açan şahıs.
şimdi mhp'lilerin savunuşu şu şekilde. deniz baykal'ın kaseti çıktı, karısını hem de sonradan milletvekili yaptığı evli sekreteriyle aldatıyor. iyi de bahçeli baykal'ı desteklemem demiyor ki hdp oy verirse desteklemem diyor. yani tamamen hdp'ye dayalı bir hareket. ki burada önemli olan meclis başkanlığı gibi kritik bir makamı akp'ye kaptırmamak. tabi bu makamı kazanma derdin yoksa çünkü akp ile anlaşmışsan hükümet kurmak için zaten bunu yaparsın.
şimdi 2007 meclis başkanlığı seçimlerini yazmışlar. Köksal Toptan akp çizgisinde değil daha çok demirel özel çizgisinde bir adam olduğu için muhalefetin hemen her kanadı tarafından kabul gördü. ve zaten yine muhalefetin kendi adayını seçtirme şansı yoktu.
akp 327 milletvekiline sahipti ve rahat rahat en geç 4. turda adayını seçtiriyordu. 550-327 = 223. Evet muhalefetin sandalye sayısı 223.
şimdi gelelim bu seçime.
muhalefet 292 sandalyeye sahip. baykal başkan olduğu için oy kullanamıyor 291 kaldı elde. tamam ilk iki tur kendi adayını çıkardın o da 3. tura normal olarak kalmadı.
diyorsun ki ekmeleddin beye neden chp oy vermedi. 131+80= 211 yapıyor. Yani senin nefesin yine yetmiyor. hani "baykal'a hdp oy verirse biz vermeyiz " dedin peki hdp sayın ihsanoğlu'na oy verirse yine vermeyecek miydin?
hem hdp ile ortak iş yapmam deyip hem de ondan oy beklemek nasıl bir riyakarlık. yoksa mecliste işlerimiz yürüsün ne de olsa akp ile koalisyon kuracağız diye mi yaptın tüm yapacaklarını?
yani ekmeleddin hocanın da başkan olmasının tek şartı hdp'nin destek vermesiydi.