bu seçimde hatta ikna ettiğim 4-5 kişi ile beraber oyumu verdiğim kişi. olurda erken seçime gidilirse bir daha benden sittin sene oy alamayacaktır. çok güzel malzeme verdin rte'ye aferin. 40 yapar.
teröristlerin 79 milletvekiliyle meclise girmesinden dolayı erken seçim talep etmiştir. reyiz hiç bir koalisyona yanaşmayı kabul etmeyecektir. hükümet kurulamayınca erken seçim olacaktır. hdp'nin meclise girmesini istemeyen chp'ye oy vermiş kişiler bu sefer mhp'ye çalışacak görün bakın.
her ne kadar geçmişteki hatalarını unutturmayacak olsa da ilk defa kendisini bir lider olarak benimsemeye bu kadar yaklaştım helal olsun. ağzına sağlık.
2002 de erken seçim dediğinde anap ve dspyi tarihten silmişti. Bu gece en iyi açıklamayı yaptı. MHP koalisyon ortağı olmanın faturasını 2002de ödedi. Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş. Şimdi akpliler niye mhp koalisyona yanaşmıyor diye soruyorsanız milliyetçiiği ayaklar altına alanların yıllardır yaptığı politikalara baksınlar. Akp güç zehirlenmesi yaşarken seviyeyi hiç koruyamadı. Bu tablo 2007 yılında olsaydı evet mhp koalisyon olabilirdi ve toplum bu olaya ses çıkarmazdı ama saçılımlar falan filan bu iş çığrından çıktı. Devlet bey dedi ki osloda Dolmabahçede ele tutuştuğunuz hdpyle ortak olun isterseniz chpyide yanınıza alın ben hepiniz karşısında milletimi temsil ederim. Kısaca şerefli ve ilkeli davranmıştır.
Çok yaşlanmasan iyiydi be reis artık çekiş kenara yerini genç, kuvvetli, etkileyici birine bırak koltuğundan yönet onları, (bkz: prison break)teki konuşmayan sadece kısa notlarla adamlarını Yöneten general gibi.
Çok siyasetten anlamam, CHP yi mütevazilik ve zekilikten (deniz Baykal sonrası dönemden bahsediyorum), MHP yi ise (her ne kadar gençlik yapılanmaları ayağa düşmüş olsa da) ülkülerinden ötürü sempatik bulurum.
Velhasılkelam Sayın devlet Bahçeli'nin konuşmasını YouTube aracılığı ile tekrar tekrar izledim. Kendi çıkarımım, maalesef yapılan her müdahalede daha boka batan terörist konusu.. Nitekim iktidardaki partiye Gözdağı verme Amacıyla çıkılan seferde yine işi boklayan ne iştir ki yine buradan geldi.
Konuşmasını gönülden doğru buldum. Burada hiç bir sıkıntı yok. Ancak kendisinden beklediğim, stepnelerinin sos verdiği ülkemizin şu durumda erken seçim tehdidiyle el freninin çekilmemesiydi. Bence kendisine daha çok yakışacak olan bir koalisyon olacaksa, bebek katillerinin el üstünde tutulmamasını ön plana koymasıydı.
Oyumu bir diğer Bahsettiğim partiye verdim. Dediğim gibi siyasetten anlamıyorum. Ancak şunu biliyorumki bu adam kendi (ve partisinin) ideolojisi doğrultusunda doğru olanı yaptı.
Son olarak; ülkemiz için Hayırlısı olsun, artık Örtülü siyasetler yapılmasın, Vatandaşı duvarlar arkasına siktir edip sırtlarından hak elde etmeyen işler yapılsın..
bıraksın bu ayakları. Otursun akp chp ya da akp hdp koalisyonunu. O zaman görecem ben meclisin yavru muhalefeti olmasını. Ulan sen hdp'nin altında kalıyordun koltukta az kala. Gelmiş trip atıyorsun. Kimsenin sana ihtiyacı yok yavru kurt. Git en arkada bi yerde yer ayarla kendine mecliste.
Seçim sonrası için seçenekleri konuşmasınon satır aralarına serpiştirmiş kişi. Rte nin pasivize edilmesi ve çözüm sürecinin durdurulması karşılığında akp ile koalisyon bir seçenek. Diğer seçenek chp-mhp koalisyonu seçmenin nabzına göre değerlendirilebilir. Başka bir seçenek haliniz ne varsa görün diyen kuul partiyi oynayıp akp-hdp-chp koalisyonu başarısız olunca iktidara oynamak. Sonuncu ve en olası seçenek ise omurgalıyım, sağlam duruyorum ayağına erken seçimden başka bir şeyi kabul etmeyip erken seçimde baraj altı kalmak ve akp yi göz göre göre tek başına iktidar yapmak. (bkz: 2002)
türkiye 2015 genel seçimler sonrası konuşmasını izlediğim hönkür hönkür öksüren mhp başkanı. sanırsın buzda uyumuş. geçmiş olsun dilerim.
söylediklerinin arkasın da ise ne ala ama yok değilse ne alaka? zaar daha evvel sanırım 2002 seçimlerinden sonra mhp başkanlığından istifa ediyorum deyip istifa etmemişti.
Şerefli ve onurlu
çalıp çırpmayan
kul hakkı yemeyen
sözünün eri olan
türk milliyetçiliğinin yegane temsilcisi
meclisin tek atatürkçü partisinin başkanı
teröriste makam uğruna prim vermeyecek olan
verdiğim oy için beni pişman etmemiş
türkiye siyasetinin görebileceği en karakterli adamdır.
şu adamın partisine evet mührünü basmayan parmaklarınızın amk.
yine yan çizmiş sağcı parti lideri. ak party nin yanına kayıyorlar. ama seçim öncesi neler söyledi. ondan önce olan olaylar var. yok abi bu adam hep böyle. gerçi sağcıların hepsi böyle.
Gece yarısı yaptığı açıklama ile Atatürk'ün "benim naçiz vücudum elbet toprak olacaktır lakin Türk cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır" düsturu ile taşaklarını çıkarıp CHP'nin eline vermiştir. "bu topraklarda cumhuriyet'in de, Atatürk'un de bekçisi biziz" demiştir.
neymiş erken seçim hodri meydan demiş. ya siktiriniz efendim erken seçim olursa % 25 mi alacaksın bahçeli?
küstüm oynamıyorum deyip hiçbir koalisyona evet deme, akp yi erken seçim meydanlarında bas bas bağırt "bakın 3ü bi iktidar kuramadı. bize muhtaçsınız" diye.
bırak artık bu akp kuklalığını. bitmedi mi senin misyonun daha ya?
Akşam ne konuştuğunu idrak edemeyenler için şuraya spoiler veriyorum.
Mhp genel reisi.
--spoiler--
hiçbir siyasi parti ile hiçbir görüşme yapmadan şunlarla şu koalisyon olsun diye bir dayatmayla ülkeyi karşı karşıya bırakmak doğru değildir. şimdi bazı alternatifler üzerinde sizlere düşüncemi paylaşmak istiyorum.
bir defa tek başına siyasi iktidar oluşmamış ise koalisyon kurma zarureti doğmuş ise ülkeyi istikrarsızlığa sevk etmemek, ekonomik sıkıntılara sokmamak, piyasayı alt üst etmemek için bir koalisyona ihtiyaç duyuluyor ise bu koalisyonun önce uyumlu bir koalisyon olması lazım.
adalet ve kalkınma partisi uyumu çözümde aramıştır ve oslo görüşmesinden bu yana bir çözüm sürecini sürdürmüştür. bu çözüm sürecinin bir kanadı şuan %10 barajını aşmak suretiyle 79 milletvekiliyle tbmm'de bulunmaktadır.
demek ki birinci koalisyon başlangıcından bu yana beraberlikleri devam eden akp ile hdp arasında olması lazımdır. bu olmuş mudur?
akp ve hdp arasındaki örtülü iş birliğini kamufle etmek, gizlemek, koalisyon arayışlarıyla türkiye'yi bir erken seçime mecbur bırakacak şekilde tehdit altına alarak bir dayatmaya başka partileri katmak siyasi ahlaksızdır.
ikinci olarak çözüm süreciyle ilgilenen türkiye'de ileri demokrasiden yana olan, daha gelişmiş bir özgürlükler cümlesiyle siyasetini sürdüren partilerin bir ortak koalisyonunu düşündüğünüz takdirde alın size ikinci bir koalisyon modeli olarak akp chp hdp'yi bir araya getirebilirsiniz.
bunları şuan gayri resmi rakamlarla ifade edersek söz gelimi akp + hdp koalisyonu 258 + 79 toplam 337 milletvekiline dayalı güven oyu alabilecek, anayasa üzeride değişiklik yapabilecek bir koalisyon modeli olarak ortaya konabilir.
bunun oransal temsili %53.9 dur.
ikinci modeli eğer esas alacaksanız yani akp chp hdp üzerinde çözüm süreci için, ileri demokrasi için daha geniş özgürlükler için bir model alıyorsanız ve uluslar arası destek de bulabiliyorsanız işte size 258 +132 + 79 = 469 yani toplam %78.9 orana dayalı bir geniş tabanlı bir koalisyon olur.
böyle bir yapılanma içinde milliyetçi hareket partisi şerefi ve haysiyetiyle, ilkeli ve dürüst davranışıyla/politikalarıyla çok güzel ve mecliste denetimi esas alan bir ana muhalefet partisi görevini de üstlenmeye hazırdır.
eğer bunların hiçbirisinden uygulayarak sonuç alınamıyorsa e türkiyeyi akp'nin azınlığına, birtakım çevrelerin senaryosuna mahkum etmeye de kimsenin hakkı yoktur en erken seçim ne zaman olacaksa o zaman olur.
niye koalisyon kurmuyo yaa diye debelenen çok bilmişleri ezen liderdir. kardeşim bir sizin mi kafanız çalışıyor bu adam yıllardır siyasetin içinde, hadi kendi muhakemesi ola ki yetmedi, değerlendirme yapacak komisyonu yok mu sanıyorsunuz? yada sizin düşündüğünüzü bu adam düşünemiyor mu?
kalkmışlar chp-mhp-hdp koalisyonu istiyorlar. Bunun mhp ye etkisi ne olacaktır haberinizde mi ? Bir sonraki seçimde düşüşe geçen ak partinin yine yüzde 50yi zorlaması demek! zaten bahçeliden bıkmış olan bir kesim mevcut olası bir durumda mhp öyle bir cezalandırılır ki barajı geçemez oturur oturduğu yerde ve bu tepki oylarının hepsi akp ye gider.
Akp nin ilk geldiği seçimi hatırlatalım yüzde 34 oy olmasına rağmen barajı geçen tek parti chp olduğu için 330 a yakın mv ile iktidar olmuştu. bu gerçekleri gözardı etmeden mantıklı şekilde düşünelim. En makul durum chp-mhp koalisyonudur. bu da şu anda mümkün gözükmüyor. Bu yüzden Devlet reyiz tecrübeli bir siyasetçi olarak riske girerek erken seçim mesajı vermiştir. Çünkü adana ve mersinden beklenilen oy alamamasına rağmen parti yükseliştedir. Mhp mevcut potansiyelinin altında kaldığı yerler olmasına rağmen iyi bir seçim geçirmiştir. koalisyon ortağı olmamak parti ve türkiye geleceği için en makul sonuç gözükmektedir.
edit: mhp için artı olarak bbp-sp ittifakından da gelecek oylarda vardır.
pek bir sövdüğü pkk lideri apo'nun yakalandıktan sonra idamının ertelenmesi için imza veren zatlardan biri. diğerleri merhum ecevit ve mesut yılmaz'dır.