niye koalisyon kurmuyo yaa diye debelenen çok bilmişleri ezen liderdir. kardeşim bir sizin mi kafanız çalışıyor bu adam yıllardır siyasetin içinde, hadi kendi muhakemesi ola ki yetmedi, değerlendirme yapacak komisyonu yok mu sanıyorsunuz? yada sizin düşündüğünüzü bu adam düşünemiyor mu?
kalkmışlar chp-mhp-hdp koalisyonu istiyorlar. Bunun mhp ye etkisi ne olacaktır haberinizde mi ? Bir sonraki seçimde düşüşe geçen ak partinin yine yüzde 50yi zorlaması demek! zaten bahçeliden bıkmış olan bir kesim mevcut olası bir durumda mhp öyle bir cezalandırılır ki barajı geçemez oturur oturduğu yerde ve bu tepki oylarının hepsi akp ye gider.
Akp nin ilk geldiği seçimi hatırlatalım yüzde 34 oy olmasına rağmen barajı geçen tek parti chp olduğu için 330 a yakın mv ile iktidar olmuştu. bu gerçekleri gözardı etmeden mantıklı şekilde düşünelim. En makul durum chp-mhp koalisyonudur. bu da şu anda mümkün gözükmüyor. Bu yüzden Devlet reyiz tecrübeli bir siyasetçi olarak riske girerek erken seçim mesajı vermiştir. Çünkü adana ve mersinden beklenilen oy alamamasına rağmen parti yükseliştedir. Mhp mevcut potansiyelinin altında kaldığı yerler olmasına rağmen iyi bir seçim geçirmiştir. koalisyon ortağı olmamak parti ve türkiye geleceği için en makul sonuç gözükmektedir.
edit: mhp için artı olarak bbp-sp ittifakından da gelecek oylarda vardır.