insanı bir şehre bir kaçış getiriyorsa, üzerinizde herdaim gizlenen insanların tedirginliğini taşırsınız. hele birde getirdiğiniz acıların yerine mutlulukları koyamadıysanız en kolayını yapıp tüm suçu ''o'' şehrin üstüne bile atabilirsiniz.
işte yine/yeni/yeniden tam da bunu yaparak ankara benim için;
sevdiklerimi, sevmediklerimi, yol arkadaşlarımı, yolda bırakanlarımı barındırdığı halde sevemediğimdir.
hava soğukken evde yanlızlıktan üşürsün, dışarıya çıktığında hava - lerdedir ama o soğuk seni öyle ısıtır ki.. sokaklarla caddelerle sohbet edebileceğin şehirdir ankara. gerçekten herşey, heryer konuşur seninle. bazıları ankaradayken değerini bilmez buranın ama memleketine gittikten 1 ay sonra telefonla arayıp gelmek için can atanlar fazladır. ankara demek üç büyükler gençlerbirliği deplasmanına geldiğinde 60 liraya kale arkası bileti alıp maça girmektir. yediğin simitin tadını başka hiçbir şehirde bulamamak demektir. seyyar kaçak çaycılardan çay alıp içmektir.. özellikle bursa'dan gelenlerin insanların güleryüzlü olmayışından şikayetçi olmasıdır. diplomasidir, sertliktir, gülümsememektir, asi olmaktır.
kafayI yemek icin mukemmel bir yer.
Sevgili is icin bu sehirde bulunuyor haliyle ben de izinli dönemimde onun yanindayim, ne yazik ki o isteyken ben evde oturuyorum. Gidecek yer yok, görecek sey yok. Evde internet bok gibi vinn ile anca. Televizyon zaten yok. Kitap karistirayim dedim bulabildigim kitaplar hukukla alakali ders kitaplari. Diyeceksiniz bunlarin ankarayla alakasi nedir ?
ha ben de bilmiyorum ama olsun, ankaraya kafam girsin.
upuzun istanbul yıllarından sonra yerleşmekten, alışamamaktan, havasından suyundan korktuğum ama beni portakal çiçeği vadisi ile sakarya caddesi, tunalı hilmi caddesi, bahçelisi ile, görece olarak istanbuldan daha sıcak, doğal ve az gergin insanları ve daha birçok güzel şeyi ile insanı kendine bağlayan üç ay ayrı kaldıktan sonra deli gibi özlenilen şehir.
sehrin az disina ciktiginizda colden farksiz bi bozkir ne bi yesillik(yapay agaclandirmalarharic) ne bi nehir bicimsiz, ugursuz gozunun alabildigine bozkir. bu yonuyle asiri bicimde vegasa benzetiyorum.