1. istanbul; kalın dudaklı esmer işveli bir fahişe, izmir; papatya desenli fırfır eteğini giymiş gülümseyen bir genç kız, ve ankara; mutfak penceresinden hüzünlü gözlerle bakan mutsuz bir ev hanımı.
2. Ankara; üniforma giymiş koca bir şehir.
sıcağı sıcak olmayan memleket. sıcak görmeyen adamı yakabilir orası ayrı. bir antalya, adana, aydın katlar sıcakta ankara'yı. ama soğuğu saydığım memleketlerin kışından beterdir. hem her şeyi geç, ankara'nın bürokratik soğukluğu yeter insanın içini üşütmeye. öyle maddi, manevi soğuk bir yer.
gezecek hic bir yeri olmayan, corak bir bolgeye kurulmus cirkin bir sehir. ama nedense havasindanmidir, suyundanmidir ankara'da yasayan biri bu sehirden bir daha kopamaz.
tam olarak eriten sıcakları yaşatmaktadır. yaşlılar gibi ensemde ıslak mendille gezer oldum! kendine gel ankara reca ederim, geceleri serinlerdin sen, güzel güzel uyurduk... ne oldu sana?
öldürdün allah belamı versin. her yer tıkalı. bi eskişehir yoluna çıkmak için fare ettin milleti amk ya. labirentin içinde dön allah dön. halkbankasının genel müdürlüğüne ulaştığımda önümde kocaman bi peynir.
yok artık dedim bu ne? termometreye bi baktım 40 küsur meüer gördüklerim halisünasyon. yazıyorum bunları sözlüğe ama korkarım ekle tuşuna basıp entry olana kadar buharlaşacak.
çöl özellikleri gösteren şehrimizdir. Gündüzler çok sıcak ve kurak, geceleri soğuk ve esintilidir, bu yüzden gece süper uyunabilir. Türkiye'nin en yaşanabilir şehridir, bana göre.
Bu şehri kötüleyenlerinzekası benim için tam bir fiyaskodur. Bu insanlar herşeyden yakınanlardır. insan Amk istanbul' a gitseniz kalabalık, izmir' e gitseniz fazla rahat, antakya' ya gitseniz fazla yapış yapış, adana' ya gitseniz fazla sanayileşmiş. Git hakkari' ye al 3 ün 1 ini ne diyim başka.
bir istanbul bir izmir bir antalya değildir ama farklı bır tarafı vardır her zaman, sade bir insan yaşantısı gibi ankarada ne yapacagınız bellidir belki bu sadeliktir kendisini sevdiren.
en yüksek sıcaklığın iskandinav tarafından 39 derece olarak belirtildiği fakat gün içerisinde halkbankası genel müdürlük termometrelerinde 43 dereceyi gördüğümüz şehir.
sikerler lan bu ne?
gölgede
hissedilen
bide götten uydurulan diye üçe mi ayrıldı sıcaklık değerleri?